سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1338987---
بازدید امروز: ----25-----
بازدید دیروز: ----35-----
گفتگو با دکتر هادی معتمدی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    گفتگو با دکتر هادی معتمدی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    گفتگو با دکتر هادی معتمدی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • گفتگو با دکتر هادی معتمدی
    نویسنده: عظیم جان ابادی پنج شنبه 87/4/27 ساعت 3:45 عصر

    علل بسیار متفاوتی برای فرار دختران به همراه آمار آنان اعلام شده اما متاسفانه شاهدیم که تعداد دختران فراری روز به روز افزایش یافته و میانگین سنی آنها نیز هر روز پایین تر می آید.

    دکتر هادی معتمدی، کارشناس امور آسیب های اجتماعی و مدیرکل اسبق امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی معتقد است: آمار دختران فراری با آمارهای رسمی اعلام شده بسیار متفاوت است، اما هنوز هم ایران در این خصوص با کشورهای اروپایی و آمریکا فاصله زیادی دارد.

    در ادامه گفت وگو با دکتر هادی معتمدی از نظرتان می گذرد.

    ? تعریف کوتاه و مختصری از دختر فراری داشته باشید.

    دختران فراری به دخترانی اطلاق می شود که به دلایل مختلفی از خانه و خانواده فرار کرده و به جامعه پناه می برند و متاسفانه بیشتر آنان در ?? ساعت اول فرار خود مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند.

    آیا تفاوتی بین دختران فراری در ایران و دیگر کشورها وجود دارد؟

    ببینید! دختران فراری در کشورهای اروپایی و آمریکا به طور اتوماتیک تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری قرار می گیرند و به مکان های امن، زیرنظر روانکاوان و متخصصان حمایت از زنان منتقل می شوند; اما در ایران به دلیل جرم بودن اصل موضوع، دختران پس از فرار جایی برای پناه بردن ندارند و به افراد غریبه متوسل شده و بیشتر مورد تجاوز قرار می گیرند.

    ? آمار دختران فراری در ایران بحرانی است یا خیر؟

    خوشبختانه هنوز آمار دختران فراری در ایران به بحران تبدیل نشده; اما عوامل ایجاد این پدیده رو به افزایش است عواملی از قبیل طلاق، مشکلات اقتصادی، دوری خانواده ها از فرزندان و غیره، که اگر اقدامی اساسی برای کاهش این عوامل نداشته باشیم، پدیده دختران فراری در کشور به بحران تبدیل خواهد شد.

    ? پدیده دختران فراری در چه گروه سنی بیشتر شایع است؟

    در تمام کشورها این پدیده رو به افزایش است و سن دختران نیز کاهش یافته است به نحوی که در کشور آمریکا سالانه یک تا دو میلیون دختر فراری گزارش می شود و از هر ?? نوجوان یک نوجوان بین ?? - ?? ساله از خانه فرار می کند، در ایران سن دختران فراری همان ?? تا ?? سال است اما آمارها بالا نیست.

    ? مهم ترین عوامل فرار دختران از خانه چیست؟

    براساس آخرین آمارهای اعلام شده ?? درصد دختران بر اثر ناسازگاری با والدین، ??درصد بر اثر اغفال، ?? درصد نداشتن امنیت در خانه، ??/? درصد بر اثر از هم پاشیدگی خانواده و ?? درصد بر اثر مناسب نبودن وضعیت اقتصادی خانواده از خانه فرار می کنند.

    بر همین اساس ?? درصد دختران فراری توسط خانواده مورد سو»استفاده جنسی و ?? درصد نیز مورد تنبیه بدنی قرار گرفته اند.

    ? آمار دختران فراری در کشور به طور رسمی و غیررسمی چقدر است؟

    متاسفانه بیشتر خبرنگاران به دنبال کسب آمار دختران فراری هستند در حالی که مهم تر از آمار، توجه به عوامل بروز فرار است. در حال حاضر ?? درصد دختران فراری در دیگر کشورها یک هفته ای به خانه های خود بازمی گردند; اما در ایران تعداد بالا یی از این دختران به خانه بازنگشته و بحران در همین جا است.

    ایران از نظر آمار دختران فراری در وضعیت بحرانی قرار ندارد; اما عوامل بروز این پدیده مانند طلا ق رو به افزایش است و متاسفانه ?? درصد دختران فراری از خانواده های طلا ق بیرون می آیند.

    بر همین اساس اگر فکری برای کاهش طلا ق نداشته باشیم ایران با بحران جدی در زمینه دختران فراری و زنان خیابانی روبه رو خواهد شد; البته عامل عاشق شدن دختران و فرار آنان از خانه نیز بسیار پررنگ است و امروزه شاهد هستیم که اگر دختری از سن نوجوانی دوست پسری نداشته باشد مورد تمسخر همسالا ن خود قرار می گیرد.

    به همین دلیل باید به فکر حل پدیده دختران فراری به صورت ریشه ای باشیم و به جای مبارزه با صورت مساله، عوامل ایجاد این پدیده را از بین ببریم.

    ? فکر می کنید شیوه های سنتی مبارزه با این پدیده می تواند پاسخگوی نیاز جامعه برای ریشه کنی آن باشد یا راه های دیگری را پیشنهاد می کنید؟

    تنها راه مورد نظر مسوولا ن ذی ربط برای کاهش پدیده دختران فراری و زنان خیابانی برخوردهای ضربتی است که متاسفانه از این روش های ضربتی، ضربه های زیادی بر پیکره جامعه وارد شده است; زیرا هیچ کمکی به رفع این مشکل نکرده و تنها به صورت سطحی چهره جامعه را از وجود چنین پدیده ای پاک کرده اند، در حالی که این پدیده به صورت زیرزمینی ادامه یافته و خطرات آن نیز دوبرابر می شود.

    این روش ها نمی تواند کمک موثری در کاهش پدیده دختران فراری باشد بلکه باید مسوولا ن اقداماتی جهت کاهش طلا ق، فاصله های طبقاتی، رفع سردرگمی جوانان در پیداکردن کار و غیره داشته باشند.

    ? در خصوص ترانزیت دختران و زنان به دیگر کشورها توضیح دهید؟

    قاچاق دختران به دیگر کشورها در تمام دنیا وجود دارد; اما بالا ترین آمارها مربوط به کشورهای آسیایی به خصوص آسیای جنوب شرقی است که دختران و زنان برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به پول و ثروت به کشورهای اروپایی و آمریکا قاچاق شده و در آنجا در دام قاچاقچیان انسان می افتند.

    بر اساس آمارهای جهانی چهار قرن برده داری در دنیا وجود داشته که در این مدت حدود ?? میلیون برده از نقاط مختلف دنیا به کشورهای اروپایی و آمریکایی منتقل شدند.

    در یک دهه اخیر نیز ?? میلیون زن از کشورهای آسیایی به اروپا و آمریکا قاچاق شده اند و مرکز بین المللی مبارزه با برده داری واقع در بریتانیا گزارش داده که در حال حاضر در دنیا ??? میلیون برده وجود دارد.

    بر همین اساس می توانیم بگوییم که عصر برده داری تمام نشده و تنها شکل و ظاهر آن تغییر کرده به گونه ای که ?? درصد افراد قاچاق شده در دنیا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

    ? مهم ترین دلایل قاچاق زنان و کودکان چیست؟

    علت عمده قاچاق آنان استفاده های جنسی از این افراد است و بیشتر زنان و دختران قاچاق شده مورد سو» استفاده جنسی قرار می گیرند، اما برخی نیز برای کار و دیگر مسایل قاچاق می شوند.

    در حال حاضر سالا نه حدود ??? تا ??? هزار نفر از مرز کشورها قاچاق شده و به کشورهای اروپایی قاچاق می شوند و متاسفانه ایران نیز در مسیر قاچاق قرار دارد.

    ? وضعیت ایران از نظر قاچاق دختران و زنان چگونه است؟

    هیچ آمار رسمی از این پدیده در کشور وجود ندارد، زیرا تمام این اقدامات به صورت پنهانی انجام می شود و نمی توانیم آمار درستی در این زمینه ارایه کنیم ، اما ایران از این پدیده مستثنی نیست و بر اساس آمارهای اعلا م شده ? درصد جمعیت جهان را مهاجران تشکیل می دهند که ? تا ? میلیون نفر از این جمعیت ایرانی هستند و قطعا برخی از آنان از طریق قاچاق به دیگر کشورها وارد شده اند.

    ? میزان جذب دختران فراری در خانه های فساد و باندهای فحشا چه میزان است؟

    برخی مراکز خبری اعلا م کرده اند که دختران فراری تا مورد تعرض قرار گرفتن ?? ساعت فاصله دارند که اگر این حرف صحت داشته باشد بسیاری از آنان دیگر زمینه بازگشت به خانواده را ندارند و ناچار می شوند برای تامین خود اقدام به کارهای خلا ف عرف و شرع کنند و خیلی سریع جذب خانه های فساد تا باندهای مذکور می شوند.

    البته برخی از آنان که توسط نیروی انتظامی شناخته و دستگیر می شوند وارد خانه های سلا مت شده و به مدت شش ماه تا یک سال به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند تا از معرض آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

    بهزیستی می تواند زنان آسیب دیده و دختران فراری را با حکم دادگاه برای زمان طولا نی تری نگهداری کند تا امکان تحصیل و اشتغال آنان فراهم شود.

    ? از نظر شما چنددرصد دختران فراری توسط نیروی انتظامی شناسایی و به مراکز سازمان بهزیستی منتقل می شوند؟

    با توجه به اینکه اقدامات این افراد به صورت پنهانی و زیرزمینی انجام می شود درصد بسیار کمی از آنان شناسایی می شوند و درصد بالا یی از آنان بدون هیچ قید و بندی در سطح خیابان ها رها شده و توسط باندهای مختلف جهت دهی می شوند.

    ? فکر می کنید این موضوع به دلیل بی توجهی مسوولا ن ذی ربط اتفاق می افتد؟

    خیر. مسوولا ن و مجریان برای جلوگیری و جمع آوری آنان از خیابان ها خوب عمل کرده اند، اما پدیده دختران فراری مانند کوه یخی است که قسمت اعظم آن زیر آب پنهان شده و از نظرها دور است، به همین دلیل نمی توانیم این موضوع را به کم کاری آنان ارتباط دهیم ، اما باید این تلا ش ها بیشتر شود

    www.webelieve.blogfa.com


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]