سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1338659---
بازدید امروز: ----3-----
بازدید دیروز: ----37-----
سایه ایدز بر سر زنان و دختران ایرانی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    سایه ایدز بر سر زنان و دختران ایرانی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    سایه ایدز بر سر زنان و دختران ایرانی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • سایه ایدز بر سر زنان و دختران ایرانی
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:18 عصر

    امروزه در جهان تعداد زیادی از زنان و مردان با بیماری ایدز دست و پنجه نرم می کنند به طوری که برای ساماندهی این افراد سازمانهای غیر دولتی مدافع حقوق زنان و مردان مبتلا به ایذر تشکیل شده که با جدیت شعار حفاظت از انسانها در برابر ایدز را مطرح می کنند.

    در ایران نیز افزایش میزان آسیب پذیری زنان و دختران در برابر ایدز موضوع نگران کننده ای است که همواره توجه متخصصان و محققان را به خود جلب می کند.

    در این خصوص محققان و متخصصان بر این باورند که به دلایل مختلف، زنان و دختران بیشتر در معرض ابتلا به ویروس HIV قرار دارند که در این بین کودکان نیز قربانی بزرگ این هیولای وحشت انگیز قرن به شمار می روند.

    بر اساس آخرین آمار و اطلاعات سالانه سازمان بهداشت جهانی، زنان 8 برابر مردان در سال در معرض ابتلا ناگهانی به ویروس HIV قرار دارند که به نظر می رسد ، می توان با آموزش های عمومی و آگاهی بخشی ، از ابتلای افراد زیادی به بیماری ایدز جلوگیری کرد.

    "دکتر فیروز ارجمندی " متخصص بهداشت عمومی در این باره می گوید:" زنان و دختران در صورت کمترین بی توجهی، مستعد ابتلا به بیماری های مقاربتی و ویروس HIV هستند."

    این پزشک با اشاره به اینکه ناقل اصلی این بیماری مردان هستند، می افزاید:"به علت ضعفی که در سیستم بدنی زنان وجود دارد، هر گونه تمایلی به ارضاء نامشروع غرایز از سوی زنان و مردان می تواند آنها را دچار مشکلات عدیده و آسیب های روحی و جنسی کند."

    ارجمندی خاطر نشان می کند:"اگر شما به بیمارستان امام خمینی  مراجعه کنید، بیمارانی را می بینید که به علت بیماری ایدز از اجتماع و خانواده رانده شده اند."

    به گفته وی بیماری ایدز تنها از طریق خون و مقاربت به فرد دیگر سرایت می کند.

    وی می گوید:" این ویروس از طریق مقاربت جنسی،عدم رعایت بهداشت در آرایشگاه یعنی استفاده از تیغ های غیر بهداشتی و عدم استفاده از وسایل بهداشتی و استریزه شده در دندان پزشکی و استفاده از سرنگ آلوده توسط معتادان و هر گونه رعایت نکردن بهداشت که منجر به انتقال خون ناقل ویروس HIV شود، انتقال می یابد."

    این کارشناس با اشاره به چگونگی شیوع ایدز در ایران می افزاید:"البته در ایران این ویروس از طریق سرنگ آلوده شیوع پیدا کرده است."

    " ارجمندی" تداوم روند فعلی در خصوص شیوع این بیماری را در ایران نگران کننده ارزیابی کرده و تصریح می کند:"در صورت فقدان آموزش مناسب به دختران در حال بلوغ و عدم کنترل و ساماندهی موثر زنان خیابانی بیم آن می رود که در آینده ای نزدیک ایران در زمره کشورهای نوار سیاه HIV قرار بگیرد.

    "حوریه شمشیری" جراح متخصص زنان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و نایب رئیس انجمن تنظیم خانواده در تهران ضمن یاد آور شدن رشد نگران کننده آسیب پذیری زنان و دختران ایرانی در برابر ایدز، می گوید: دختران و زنان به دلیل ساختمانی بدنی و خصوصیات خلقت، به میزان بیشتری در معرض ابتلا به بیماری های عفونی و مقاربتی هستند.

    نایب رئیس انجمن تنظیم خانواده در تهران می افزاید: خانم ها به دلیل مسایل جنسیتی و شرایط فرهنگی ، اجتماعی، قومی از ایمنی کمتری در برابر ویروس HIV برخوردارند.

    عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به روابط پرخطر جنسی در زنان و دختران می گوید: برخی از دخترانی که دوست پسر دارند در اثر غلبه هیجانهای عاطفی خیلی سریعتر به جنس مخالف خود علاقه مند شده و به میزان کمتری در برابر درخواستهای نسنجیده مردان قادر به گفتن "نه" هستند.

    این پزشک متخصص زنان با اشاره به ارتباط شیوع ایدز و میزان دختران فراری تصریح می کند:آسیب پذیری دختران فراری و زنان خیابانی در برابر ایدز بیشتر است و این افراد در موضعی قرار دارند که درصد ابتلائشان سریعا رو به رشد می رود.

    شمشیری با اشاره به مشکلاتی اقتصادی و فرهنگی زنان جامعه تاکید می کند: متاسفانه زنان و دختران جامعه ما از نظر روان شناسی ،مشکلات فرهنگی و جایگا اقتصادی ـ اجتماعی در شرایطی نیستند که در برابر وسوسه های جنسی بتوانند به محاسبه سود وز یان و تجزیه و تحلیل درست دست بزنند و به همین لحاظ دادن پاسخ منفی برایشان دشوار است.

    وی دلیل عمده این امر را فقر اقتصادی و فرهنگی می داند.

    در میزگرد زنان و ایدز که در کالیفرنیای آمریکا برگزار شده بود یک خواننده لوس آنجلسی ایرانی تبار درباره راههای جلوگیری از بیماری ایدز گفت: وفاداری دو جانبه از بهترین راههای کنترل این بیماری در میان افراد است.

    " ف ا." افزود: اگر افراد سعی کنند یک شریک جنسی برای خود انتخاب کنند در معرض سلامتی بیشتری قرار دارند.

    "سیما.ب" زن 34 ساله اهل تهران که از همسر سابق خود به علت اعتیاد تزریقی جدا شده ، می گوید: از طریق همسرم به ویروس HIV مبتلا شدم ولی بلافاصله از او جدا شدم.

    این زن می افزاید: شوهرم تا قبل از اینکه وارد زندان شود تزریقی نبود اما به محض اطلاع از ابتلاء خودم به بیماری و اعتیاد همسرم از او جدا شدم.

    وی که اکنون به شغل آرایشگری اشتغال دارد ،تاکید می کند: با وجود بیماری سعی می کنم اصول بهداشتی را رعایت کنم و انتظار دارم که جامعه با ترویج شعار پیشگیری ، جوانان را در مسیر آگاهی از خطرات HIV قرار دهد.

    یک متخصص زنان با اشاره به افزایش میزان مراجعه زنان و دختران به پزشکان متخصص در خصوص ابتلا به این بیماری اظهار می دارد: امروزه شاهد میزان بیشتری از ابتلاء زنان به امراض عفونی و مقاربتی هستیم که دلیل آن در پیش گرفتن رفتار های پرخطر است.

    "برزو کامکی" می افزاید : بیماری های عفونی ، مقاربتی ، و آسیب های جنسی و تبعات آن آینده تاریک و نا امید کننده ای فرا روی زنان و دختران جوان قرار داده است.

    www.irwomen.org


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]