سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339134---
بازدید امروز: ----18-----
بازدید دیروز: ----45-----
انواع مواد مخدر - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    انواع مواد مخدر - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    انواع مواد مخدر - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • ال.اس.دی نخستین داروی توهم زا
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:39 عصر

    ال.اس.د‌ی نخستین د‌ارویی است که د‌ر گروه توهم‌زاها قرار گرفت. این د‌ارو اولین بار د‌ر سال 1938 توسط شیمی‌ د‌ان سوئیسی به نام د‌کتر ‌هافمن ساخته شد‌ه اما خواص آن د‌ر سال 1943 زمانی که به صورت اتفاقی توسط د‌کتر‌ هافمن مصرف شد‌، مشخص شد‌. این ماد‌ه د‌ر د‌هه 1960 شهرت خاصی پید‌ا کرد‌ و به مرور زمان از استعمال آن توسط مرد‌م کاسته شد‌ لیکن د‌ر د‌هه 1990 مجد‌د‌اً د‌ر میان د‌بیرستانی‌ها و د‌انشجویان شهرت پید‌ا کرد‌ و این ماد‌ه به عنوان ابزار جنبش ضد‌ فرهنگ د‌ر غرب مورد‌ استفاد‌ه قرار گرفت.

    استفاه پزشکی

    د‌رحال حاضر این د‌ارو هیچ‌گونه استفاد‌ه پزشکی ند‌ارد‌. گرچه د‌ر د‌هه 1950 این د‌ارو توسط برخی روان‌پزشکان برای د‌رمان احساسات سرکوب شد‌ه مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گرفت. سازمان سیا (CIA) نیز آزمایشات خود‌ را بر روی انسان به صورت مخفیانه جهت بازپرسی از متهمان انجام د‌اد‌. د‌ر سال 1966 استفاد‌ه از این ماد‌ه د‌ر آمریکا به د‌لیل پیامد‌های بهد‌اشتی و د‌رمانی آن ممنوع اعلام شد‌.

    مقاومت د‌اروئی

    این ماد‌ه وابستگی روانی و جسمی ایجاد‌ نمی‌کند‌. این نکته‌حائز اهمیت است که به مرور زمان و با استفاد‌ه مکرر از این ماد‌ه ایجاد‌ مقاومت د‌ارویی می‌کند‌ و لذا برای ایجاد‌ احساس اولیه باید‌ از د‌وز‌های بالاتری استفاد‌ه شود‌.

    مد‌ت اثر

    ‌تاثیرات روانی 60ـ30 د‌قیقه پس از مصرف ماد‌ه شروع می‌شود‌ و حد‌ود‌اً 12 ساعت باقی می‌ماند‌. اوج این تاثیرات حد‌ود‌اً 5 ساعت پس از مصرف ال اسی د‌ی است. تاثیرات روانی این ماد‌ه، به وضعیت جسمی‌فرد‌ مصرف کنند‌ه ونیز محیط فیزیکی که فرد‌ د‌ر آن قرار د‌ارد‌.

    روش‌های سوء مصرف

    این ماد‌ه غالباً د‌رفرم قرص و یا کاغذ خشک کن یافت می‌شود‌ که غالباً همراه الکل و یا آب بلعید‌ه می‌شود‌.

    اثرات

    LSD اثرات آگونیستی و آنتاگونیستی د‌ر سطح گیرند‌ه‌های سروتونینی از خود‌ نشان می‌د‌هد‌ همچنین فرضیه د‌یگری براین باور است که LSD موجب افزایش فعالیت د‌رغشاء مغزی و قسمت جلوی مغز می‌شود‌. مصرف بیش از اند‌ازه

    موجب افزایش فشار خون خفیف، تپش قلب و ند‌رتاً افزایش د‌مای بد‌ن می‌شود‌ و مصرف کنند‌ه ممکن است از نظر رفتاری د‌رونگرا و یا مضطرب شود‌. تاثیرات نامطلوب غالباً د‌ر افراد‌ تازه کار یا افراد‌ی که اشتباهاً LSD مصرف کرد‌ه‌اند‌ حاد‌ث می‌شود‌.

    استفاد‌ه‌های مجاز

    هیچ مجوز پزشکی وطبی جهت استفاد‌ه از این د‌ارو وجود‌ ند‌ارد‌ د‌ر آمریکا افراد‌ افسرد‌ه جهت ایجاد‌ لذت از این د‌ارو استفاد‌ه می‌کنند‌. گر چه احتمال تولید‌ وشروع استفاد‌ه این د‌ارو د‌ر استرالیا است، اما بزود‌ی استفاد‌ه از این د‌ارو د‌ر تگزاس و کالیفرنیا د‌راوایل 1970 میلاد‌ی شیوع پید‌ا کرد‌ و بازارهای آنجا را تصرف کرد‌. شیوع اولیه این د‌ارو و عد‌م توانایی د‌ر کنترل آن به د‌لیل علاقه نسل جوان بود‌ه که برای خواب و هیجان مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گرفته است.

    تأثیرات د‌ارو

    استفاد‌ه از این د‌ارو باعث سرخوشی و افزایش قوه اد‌راک ( افزایش قد‌رت د‌ریافت کنند‌ه‌های بینایی، شنوایی و چشایی ) می‌شود‌. اثرات قابل توجه د‌ر اثر مصرف تقریباً 4 میلی گرم به صورت خوراکی به وجود‌ می‌آید‌ و اثر سمی‌آن با مصرف 8 میلی گرم ماد‌ه ایجاد‌ می‌شود‌. زمان تغییرات این ماد‌ه د‌رعرض 20 تا 30 د‌قیقه پس از مصرف شروع شد‌ه و پیک اثر بین 5/1 تا د‌وساعت پس از خورد‌ن ظاهر می‌شود‌. اثر د‌ارو 6 تا 8 ساعت پس از مصرف طول می‌کشد‌.

    مقد‌ار بالای 50 میلی گرم مصرف، اثری بی‌نهایت توهم‌زا د‌ارد‌ و سرخوشی بی اساس وبی پایه به وجود‌ می‌آورد‌.

    این د‌ارو توانایی اتصال به ‌گیرند‌ه سروتونین را د‌ارد‌. این ماد‌ه عموماً از راه خوراکی استفاد‌ه می‌شود‌ و همچنین می‌تواند‌ از راه استنشاقی مورد‌ استفاد‌ه قرار بگیرد‌.

    هیچ نوع استفاد‌ه د‌رمانی برای آن اعلام نشد‌ه است.


    جامعه استفاد‌ه کنند‌ه و‌عوامل مصرف کنند‌ه

    فراوانی این د‌ارو به گسترگی ال اس د‌ی نبود‌ه اما د‌ر بعضی از افراد‌ همانند‌ آنهایی که اکستسی د‌ر مد‌رسه‌ها وکالج‌های د‌انش آموزی استفاد‌ه می‌کنند‌، مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گیرد‌.

    منبع:روزنامه اطلاعات


        نظرات دیگران ( )

  • روان درمانی فردی ،خانواده درمانی،گروه درمانی
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:39 عصر

    روان درمانی فردی

    در روان فردی معتادین به مواد مخدر مسائل بسیار مهم و سودمندی در نظر گرفته می شود که از جمله آنها ایجاد رابطه مثبت با بیمار معتاد از طریق پذیرش بی قید و شرط او بعنوان یک انسان دردمند و نیازمند آشنا نمودن بیمار با ویژگیهای شخصیتش از طریق روش های روانکاوانه به منظور ایجاد تغییر یا تعدیل لازم در آن ویژگی ها تقویت صفات مثبت شخصیتی و تصحیح افکار و اعتقادات افراطی از طریق بحث های شناختی آموزش مهارت های اجتماعی به منظور توانا ساختن بیمار در برخورد مناسب با موقعیت های اجتماعی آموزش مهارتهای مقابله با استرس وروش های مناسب حل مسئله در بحران های زندگی و ستفاده بهینه از استعدادها خود می توان اشاره نمود

    دران نوع از روان درمانی ملاک بهبودی عبارت است از تغییر در باورها و نگرش ها بالا بردن اعتماد به نفس احساس خودکفائی لذت اززندگی و ارتباط سالم با دیگران که همه این تغییرات از اهمیت بسزائی برخوردار است .

    خانواده درمانی

    روان درمانی خانواده :باتوجه به اینکه اختلالات رفتاری فرزندان با مشکلات روانی پدرو مادر ارتباط دارد میتواندر اغلب موارد فرض را بر این گذاشت که اختلال رفتاری فرزندان از بافت زندگی خانواده او نشات میگیرد ناراحتی کودک اغلب نشانه وجود اختلال عصبی در مجموعه خانواده اونیز توجه داشت تحلیل های روانی حاکی از آن است که سستی درانجام وظایف سرپرستی از جانب پدرو مادر معمولا پایه غیر منطقی داشته واغلب ناشی از اختلال عصبی و بدور از کنترل آنها صورت میگیرد دراغلب موارد قصد وعمدی در کار نیست بیشتر والدین میخواهند پدر و مادر های خوبی باشند و کاری در جهت منافع فرزندان صورت دهند اما با کمال تعجب آنچه در عمل انجام میدهند با تصویرایده آلی که در ذهن خود دارند مطابقت نمی کند برای درمان کودکان باید به والدین توجه نمود اما فقط با توجیه و آموزش نمیتوان طرز تلقی های پدر و مادر را اصلاح کرد برای رسیدن به این مهم بایستی به روشهای روان درمانی اقدام نمود و دراین بین یکی از شاخه های مهم روان درمانی خانواده درمانی است –خانواده درمانی به عنوان راهی جدید برای رویا رویی با آن دسته از مشکلات انسان که قبلا به وسیله یکی از اشکال گوناگون رواندرمانی فردی با آن برخورد می شد شکل گرفت واکنون یک شیوه تازه و ارائه مفهومی جدید از نحوه بوجود آمدن مشکلات است پیش از این تصورمی شد که مشکلات مذکور عمدتا نتبجه فرآیندهای روانی درونی با آسیب شناسی روانی فرد باشند ولذا عقیده برآن بود که ریشه اغلب مشکلات در تجارب اوایل کودکی است در حالی که رویکرد خانواداگی براین باور استوار گشته که این مشکلات به تعاملات فعلی موجود میان افراد خانواده و گاهی اوقات میان افراد و دیگر سیستم های اجتماعی مربوط هستند در واقع علت مشکلات افراد درسیستم های اجتماعی با وضعیت حال حاضر آنها فهمیده      می شود ونه از تاریخچه و شرح حال گذشته آنها خانواده برای حفظ تعادل خود در مقابل تغییر چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی مقابله می کند اگر فرزند سر به راه خانواده شب دیر به خانواده بیاید خانوماده در مقابلش می ایستد و بالعکس اگر فرزند نااهل خانواده پس از عدم پذیرش وی سر به راه شود خانواده فشار خود را برای تداوم نابهنجاری او افزایش می دهد رفتار نابهنجار معلول رفتار متقابل اعضای خانواده با یکدیگر است از نقطه نظر این دیدگاه بیماری فرد حتما به رابطه او با همسر و خانواده وی مربوط می شود. 

    گروه درمانی

    روان درمانی گروهی یک نوع درمان کاملا پذیرفته شده روانشناختی است که از تعاملات سازنده بین اعضا و مداخلات یک رهبر آموزش دیده جهت تغییر رفتار غیر انطباقی تفکرات و احساسات افراد مبتلا به نارضایتی استفاده می نماید. طی دهه های گذشته تعداد قابل ملاحظه ای از بیماران روانی توسط گروه درمانی مداوا شده اند گروه درمانی برای بیماران بستری سرپائی و در خیلی دیگر از موقعیت های اجتماعی قابل اجرا می باشد همچنین بربخی اصول رواندرمانی گروهی با موفقیت زیادی در زمینه های اقتصادی آموزشی و به صورت گروههای رویا روی کاربد داشته است.

     بسیاری از مسائل و مطالب عنوان شده در روان درمانی گروهی در زندگی روزانه ما بسادگی اتفاق می افتد تدابیر درمان که مهمترین مسئله مورد بحث در روان درمانی گروهی است تنها به گروه درمانی اختصاص ندارد بلکه در هر گروه عادی کم و بیش وجود دارد بطور عادی ما درزندگی روزمره خود با افراد و گروه های مختلفی ارتباط داریم که این روابط برای سلامتی ما لازم است البته همه روابط زمینه سلامت بخشی ندارند و حتی بعضی از روابط نیز ناسالم و بیماری زا هستند.

     آن دسته از روابط فیمابین افراد که توام با ریا و تزویر و فخر فروشی باشد و همچنین روابط توام با فشار تحقیر روابطی ناسالم و صمیمانه رابطه ای است که از نظر روانشناسی نیازهای روانی انسان را ارضا می کند و هر انسانی با تمام وجود آنرا طلب می کند.

    روان درمانی گروهی چیزی جز ارائه شناخت و تصحیح رفتار بیمار گونه نیست رفتاری که باعث شده دیگران از فرد فاصله یگیرند واو تنها منزوی گردد شاید یکی ازعلل رشد درمان های روانی در جوامع بزرگ و پیشرفته مسئله تنهائی و بی همدمی افراد باشد بنابراین روان درمانی گروهی زمانی ضرورت پیدا می کند که نیازاجتماعی فرد در ارتباط با دیگران برآورده نشده و یا محیط به گونه ای است که هر چند روابط انسانی به حد کافی وجود دارد ولی روابط موجود غلط و ناسالم می باشد.

    دربررسیهای کلینیکی به عمل آمده ازمعتادین مشخص شده است که اغلب آنها قبل از اعتیاد دچار بیماری افسردگی بوده و درروابط درون فردی و بین فردی دارای مشکل هستند معتادین معمولا با خانواده خود روابط سالمی ندارند.  همچنین با گروه های طبیعی اجتماعی نیز دچار مشکل هستند بنابر این پس از طی دوره سم زدایی و ترک جسمی بایستی شرکت در جلسات گروه درمانی با جدیت دنیال شود تا خلاء روابط ناسالمی که قبلا در گروه های طبیعی داشته است برطرف گردد و روابط بین فردی بتدریج بهبود یابد. ناگفته نماند که بر اثر تعامل ایجاد شده در گروه علاوه بر بهبودی روابط بین فردی روابط درون فردی معتادان نیز دستخوش تحول گردیده و نگرش های فردی نسبت به خود مثبت شده و نهایتا درمان کامل دنبال می شود.

    گروههای خود یار

    معتادان گمنام یک منبع یا یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی متشکل از معتادان در حال بهبودی است که به شکل محلی و منطقه ای در بیش از 60 کشور جهان مشغول به فعالیت میباشند اعضاء انجمن معتادان گمنام از یکدیگر یاد میگیرند که چگونه بدون مواد مخدر زندگی کنند و به چه طریق از اثراتی که اعتیاد در زندگیشان گذارده است بهبود یابند.

    چه کسانی اعضای معتادان گمنام هستند؟

    هر کس که مایل به قطع مصرف ماده مخدر باشد میتواند به عضویت معتادان گمنام در آید عضویت دراین انجمن محدود به مصرف کنندگان هیچ نوع ماده مخدر بخصوصی نیست و هر کس با هر گونه ماده مخدر قانونی و غیر قانونی الکل هم جز مواد مخدر محسوب میشودمیتواند به عضومیت معتادان گمنام در آید.

    جلسات معتادان گمنام

    زیر بنای گروه و طرز برخورد اصولی واساسی معتادان گمنام با مسئله بهبودی برپایه ارزش درمانی استوار است اعضای این انجمن با در میان گذاشتن تجربیات ونحوه بهبودی خود از اعتیاد فعالانه در جلسات شرکت میکنند جلسات معتادان گمنام حالتی غیر رسمی دارد و در مکانهایی که توسط گروهها اجراره شده اند برگزار میشودرهبری جلسات وانجام بقیه امور آن را اعضای جلسه بطور نوبتی وم داوطلبانه برعهده میگیرند کلیه مخارج جلسات معتادان گمنام و خدمات دیگر از طریق کمک مالی داوطلبانه اعضا و فروش نشریات تامین میشود هیچ گونه کمک مالی از افراد غیر عضو پذیرفته نمیشود.

    اکثر جلسات معتادان گمنام بطور مرتب در همان محل و طبق برنامه زمانی همه هفته تشکیل میشود محل این جلسات معمولا از میان مکانها مؤسسات عمومی وعام المنفعه انتخاب میشود جلسات معمولا دو نوعند:

    جلسات علنی یا باز و جلسات غیر علنی یا بسته حضور در جلسات علنی برای عموم آزاد است جلسات غیر علنی فقط با حضور معتادان برگزار میشوددستور جلسه و موضوع صحبت در هر یک از جلسات با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند در تعدادی از جلسات موضوع خاصی انتخاب میشود و برخی جلسات مخصوص سئوال وجواب هستند ولی هدف جلسات همیشه یکی است و آن بوجودآوردن یک محیط مطمئن و مناسب برای بهبودی فرد میباشد.

     روش کار معتادان گمنام

    همیاری و کمک معتادان به یکدیگر بمنظور بهبودی پایه و اساس کار معتادان گمنان است اعضای این انجمن بطورمرتب جهت در میان گذاشتن تجربیات بهبودی خود گرد هم میایند و همچنین اعضای با تجربه تر که به آنها راهنما گفته میشومد شخصا به اعضای جدیدتر کمک میکنند.

    قدمهای دوازده گانه اصولی ترین برنامه معتادان گمنام هستند و به منزله قلب این انجمن میباشند این قدمهایکسری دستورالعملهای شخصی را جهت بهبودی ارائه میدهد با بکارگیری این دستورالعملها و تماس نزدیک و دائم باسایر اعضا در نتیجه معتادان میآموزندکه چگومنه ا ز مصرف مواد مخدر خودداری کنند و با فراز و نشیبهای زندگی روبرو شوند.

     

    www.mohsenazizi.blogfa.com


        نظرات دیگران ( )

  • حشیش، پرمصرفترین ماده غیرمخدر
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:38 عصر

     

    حشیش،صمغ چسبناکى از‌ ‌بوته کانابیس است که معمولا به صورت تکه‌هاى جامد مکعبى شکل و در رنگ‌هاى مختلف از‌ ‌قهوه‌اى کم رنگ تا سیاه فروخته مى‌شود و معمولا آن را در پیپ و یا سیگار، مى‌پیچند و با توتون مصرف مى‌کنند.‌ ‌دکتر محم على شهرکى ‌- ‌دبیر اجرایى جمعیت آفتاب - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حشیش‌‌ ‌پرمصرف‌ترین ماده غیرمخدر مورد سوءمصرف در دنیا و ایران است.‌ ‌او با اشاره به این که اثرات مصرف حشیش با‌‌ ‌توجه به مقدار و نوع استفاده اعم از کشیدن یا خوردن متفاوت است، افزود: اثرات مصرف‌ ‌تدخینى حشیش در عرض چند دقیقه ظاهر مى‌شود که دو تا چهار ساعت باقى مى‌ماند و در‌ ‌صورت خوردن نیز هضم آن به طور کند صورت مى‌گیرد و تاثیرات آن از این طریق طولانى‌تر‌ ‌مى‌شود.
    ‌ ‌ادراکات بینایى و شنوایى مصرف‌کنندگان‌ ‌حشیش مختل مى‌شود‌ ‌
    شهرکى با بیان این که در ادراکات حسى به‌ ‌ویژه بینایى و شنوایى مصرف‌کنندگان حشیش تحریف به وجود مى‌آید، افزود: معمولا‌‌ ‌افراد پس از مصرف حشیش احساس آرامش و راحتى مى‌کنند، احساس مى‌کنند که قوه درک و‌ ‌احساس آن‌ها پس از مصرف افزایش یافته است، رنگ‌ها به نظرشان شفاف‌تر و روشن‌تر‌ ‌مى‌آید و نسبت به خوردن غذاهاى شیرین نیز اشتها پیدا مى‌کنند.‌ ‌او همچنین خواب آلودگی، قرمز شدن چشم‌ها،‌‌ ‌افزایش ضربان قلب، خشکى دهان وگلو، مختل شدن قوه حافظه و تمرکز فکرى به طور موقت،‌ ‌اختلال درک زمان و مکان، اضطراب، افسردگی، هیجان، تحرک زیاد، تحریک پذیری،‌‌ ‌تندمزاجی، بى‌قراری، پرحرفی، خنده‌هاى بى‌دلیل، احساس طردشدگی، ترس و وحشت، دگرگونى‌ ‌و تغییر شکل فضا و زمان، اختلال در هماهنگى و تعادل در راه رفتن و احتمالا اوهام که‌ ‌اغلب توام با حالت پارانوییدى را از دیگر اثرات کوتاه مدت مصرف حشیش برشمرد.‌ ‌
    برونشیت مزمن، سرطان ریه و امراض‌ ‌تنفسى در مصرف‌کنندگان حشیش بیش از سایر معتادان است‌ ‌
    دبیر اجرایى جمعیت آفتاب با تاکید بر این‌ ‌که رانندگى پس از مصرف حشیش بسیار خطرناک است‌ ‌در ادامه به اثرات‌ ‌عمده بلندمدت مصرف این ماده اشاره کرد و گفت: از دست دادن انگیزه و علایق، آسیب به‌ ‌حافظه و تمرکز، از دست رفتن قابلیت رانندگی، کاهش قواى دفاعى بدن در برابر عفونت‌ها‌ ‌و بیمارى‌ها، گیجى و سردگمى و فقدان انرژى از عوارضى است که در اثر استفاده مداوم‌ ‌حشیش ایجاد مى‌شود.‌
    ‌او با بیان این که خطر ابتلا به برونشیت‌‌ ‌مزمن، سرطان ریه و بیمارى‌هاى دستگاه تنفسى در مصرف‌کنندگان مداوم حشیش بیش از دیگر‌ ‌گروه‌هاى معتادان است، افزود: مصرف حشیش به شدت به دستگاه تنفسى آسیب مى‌زند،‌‌ ‌زیرا تار موجود در آن، دو برابر قوى‌تر از تار موجود در سیگار معمولى است و به‌ ‌علاوه عوامل ایجاد کننده سرطان در تار موجود در حشیش خیلى بیشتر از سیگارهاى معمولى‌‌ ‌است.‌ ‌شهرکى گرایش به مواد خطرناک‌تر، کم شدن‌ ‌علاقه و انگیزه براى زندگی، کار و روابط اجتماعى و خانوادگی، کوچک شدن حجم مغز و‌ ‌تشنج، اختلالات روانى شدید، اختلال قاعدگى در زنان، کاهش تعداد و فعالیت اسپرم،‌ ‌عقیمى در مردان، کاهش وزن و نقایص مادرزادى در جنین مادر مصرف کننده را از دیگر‌ ‌اثرات مصرف حشیش خواند و افزود: رشد طبیعى یک نوزاد، به واسطه مصرف مداوم حشیش از‌ ‌سوى مادر در دوران باداری، به شدت دچار اختلال مى‌شود.‌
    ‌مصرف حشیش، اعتیاد روانى شدید به همراه‌ ‌دارد
    دبیر اجرایى جمعیت آفتاب در مورد‌ ‌اعتیادآور بودن حشیش نیز تاکید کرد: بر خلاف عقیده رایج میان مردم، مصرف حشیش از‌ ‌نظر روانى به شدت اعتیادآور است، زیرا مصرف‌کننده حشیش به راحتى قادر به ترک مصرف‌ ‌نیست و در صورت مصرف نکردن دچار عوارض جانبى آن مى‌شود.‌ ‌او در مورد ترک مصرف حشیش نیز گفت: درمان‌‌ ‌دارویى براى ترک حشیش وجود ندارد، اما در بعضى از بیماران، استفاده از داروهاى ضد‌ ‌اضطراب جهت رفع علایم ناشى از ترک مفید است.
    منبع:فرهنگ آشتی

        نظرات دیگران ( )

  • توتون چیست؟
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:37 عصر

    توتون، برگهای خشک شده گیاه تنباکو است که می تواند به صورت کشیدنی (دود کردن) و احیانا جویدنی در اشکال مختلف سیگار، سیگار برگ، توتون پیپ، قلیان و ... مورد استعمال قرار گیرد. از ترکیبات خطرناک سیگار نیکوتین، تار و مونو اکسید کربن است.

    تنباکو (توتون) در میان قبایل آمریکای شمالی و مرکزی در قرن 16 م. کشف گردید. این گیاه مصرف پزشکی ندارد و از نظر طبقه بندی فارماکولوژی موجب تحریک یا تضعیف سیستم مرکزی اعصاب می گردد.

    نامهای خیابانی : Sticks، Cancer (سرطان) ، Nails (ناخن)، Coffin، Weeds (سیگار، تنباکو). 

    اثرات کوتاه مدت:

    تار و دود سیگار موجب تحریک زیاد نسوج و همچنین ترشحات نایچه ها و بزاق دهان می گردد. تار موجود در سیگار در ریه ها جمع می گردد و موجب ناراحتی های دستگاه تنفسی از جمله برونشیت مزمن، تنگی نفس و آمفیزم ریوی می شود. دیگر از عوارض جسمی مصرف سیگار، افزایش فشار خون و ضربان قلب، گشاد شدن مردمک چشم، کاهش اشتها، اسهال، استفراغ و گیجی است. مسمومیت ناشی از نیکوتین در فرد ایجاد لرزش، استفراغ، اختلالات تنفسی و اغلب فلج شدن دستگاه تنفسی و تشنج شدید می نماید.

      مونواکسید کربن موجود در سیگار علاوه بر آسیب رساندن به فرد سیگاری به اطرافیان وی نیز همان آسیب را می رساند.

    یک نخ سیگار کمتر از یک میلی گرم نیکوتین وارد خون می کند. چنانچه 2 یا 3 قطره از نیکوتین خورده شود، موجب مرگ آنی می گردد و این، سمیت زیاد این ماده را می رساند. وقتی که سیگار خورده شود، نیکوتین به آهستگی در معده جذب می گردد و از این رو است که اغلب می توان کودکان خردسالی را که اشتباها سیگاری خورده اند، از مرگ نجات داد. 

    اثرات دراز مدت:

    تار موجود در سیگار ایجاد سرطان می کند که رایج ترین نوع آن سرطان دستگاههای هاضمه، ریه، دهان، گلو و حنجره است. علاوه بر آن عوارض جسمی دیگری از جمله اختلالات و بیماریهای تنفسی، بسته شدن عروق و زخم معده بسیار رایج است. سیگار کشیدن موجب تنگ شدن عروق می شود، میزان ویتامین C در بدن را کم می کند، ایجاد زخمهای پوستی که به کندی خوب و ترمیم می شوند می نماید، درجه مصونیت بدن را در برابر بیماریها کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان می دهد که هر نخ سیگار 5/5 دقیقه از عمر انسان را می کاهد. کودکان مادران سیگاری در زمان تولد از وزن کمتری برخوردارند و اغلب در خطر نارس به دنیا آمدن قرار دارند و از نظر ذهنی و رشد و نوع رفتار نیز در مقایسه با کودکان مادران غیر سیگاری در سطح پایین قرار دارند. بیشتر افراد سیگاری از نظر فیزیکی و روانی به مصرف دخانیات وابستگی پیدا می کنند.

    منبع:www.mohsenazizi.blogfa.com


        نظرات دیگران ( )

  • اعتیاد به الکل
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:37 عصر

     آثار مصرف الکل

    • رفتارهای نامناسب، پرحرفی یا کم حرفی، بی ربط حرف زدن، معاشرتی شدن یا گوشه‌گیری، پرخاشگری

    • ناتوانی در انجام حرکات دقیق و ظریف

    • تلوتلو خوردن به هنگام راه رفتن

    • اشکال در به خاطر سپاری وقایع

    عوارض مصرف طولانی الکل

    • اختلال خواب

    • بیماری‌‌های معده (مثل زخم معده)، مری، کبد، لوزالمعده

    • سوء تغذیه

    • افزایش فشار خون و خطر سکته‌های قلبی و مغزی

    • ضعف عضلانی

    • ناتوانی جنسی و تأخیر در انزال

    • افزایش خطر سرطانهای سر و گردن و دستگاه گوارش

    • ابتلا به فراموشی

    • برای جلوگیری از ایجاد فراموشی ناشی از مصرف طولانی الکل،‌هر فرد الکلی باید روزانه 100 میلی‌گرم ویتامین

    •  (ویتامین B1) دریافت کند.

    علایم ترک الکل

    • چنانچه فردی پس از مصرف طولانی و زیاد الکل، ناگهان آن را قطع کند و یا مقدار مصرف آن را کاهش دهد دچار علایم ترک می‌گردد. این علایم عبارتند از:

    • تعریق

    • افزایش ضربان قلب

    • لرزش شدید دستها

    • بی‌خوابی

    • تهوع و استفراغ

    • توهمات شنوایی و بینایی (شنیدن صداها یا دیدن چیزهایی که وجود ندارد)

    • هیجانات شدید

    • اضطراب

    • تشنج

    • بیمارانی که دچار علایم ترک الکل می‌شوند باید سریعاً تحت نظر پزشک قرار گرفته و مداوا شوند در غیر این صورت خطر مرگ بیمار را تهدید می‌کند.

    • منبع:www.iransco.org


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]