سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1338973---
بازدید امروز: ----11-----
بازدید دیروز: ----35-----
سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • مرغ هایی که داروی ضد سرطان تولید می کنند
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:39 صبح

    مرغ هایی که داروی ضد سرطان تولید می کنند


      

    یک گروه از پژوهشگران در انگلیس که گوسفند دالی را شبیه‌سازی کرده بودند، مرغ‌هایی را با مهندسی ژنتیک بوجود آورده‌اند که در سفیده ی تخم‌مرغ‌هایشان داروی ضد سرطان وجود دارد.

    به گزارش خبرگزاری رویترز این گروه در مرکز زیستی روزلین در ادینبورو اعلام کردند این مرغ‌ها در سفیده تخم‌مرغ‌هایشان داروی ضدسرطان تولید می‌کنند.

    پژوهشگران در مقاله‌شان در نشریه PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES می‌نویسند: این داروها شامل یک آنتی‌بادی مونوکلونال – که خودشان پروتئین‌های دستگاه ایمنی هستند که با مهندسی آزمایشگاهی بوجود آمده‌اند- و یک پروتئین سیستم ایمنی که برای درمان سرطان و سایر بیماری‌ها به کار می‌رود، هستند.

    ساختن این داروها در آزمایشگاه آسان نیست. این پژوهشگران می‌نویسند: "بسیاری از پروتئین‌های درمانی برای انسان، در زیست‌رآکتورهای صنعتی تولید می‌شوند."

    اما به نوشته این پژوهشگران برپا کردن چنین سیستم‌هایی هم زمان‌بر و هم گران‌قیمت است.

    دانشمندان در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای تبدیل حیوانات به کارخانه‌های تولید این مواد بوده‌اند، چرا که این حیوانات به طور طبیعی چنین موادی را تولید می‌کنند.

    قبلا گاو، گوسفند و بز با مهندسی ژنتیکی به تولید پروتئین‌های انسانی از جمله انسولین و داروهایی برای درمان بیماری ژنتیکی فیبروز کیستیک واداشته شده بودند، اما گروه روزلین معتقد بودند مرغ‌ها به خاطر طول عمر کوتاه‌تر و قابلیت تخم‌گذاری مناسب‌تر هستند.

    هلن سنگ و همکارانش در موسسه روزلین که با قرار دادن ژن‌های پروتئین‌های مطلوب در ژن‌های مرغ برای تولید اووآلبومین(پروتئینی که نیمی از وزن سفیده تخم مرغ را تشکیل می‌دهد)، مرغ‌های مهندسی ژنتیکی شده یا ترانس‌ژنیک تولید کردند.

    آنها می‌خواستند ترتیبی دهند که پروتئین‌ها در سفیده‌های تخم‌مرغ‌ها ساخته شود، نه جایی دیگر.

    پروتئین‌هایی که آنها انتخاب کردند، یکی MIR24 بود که یک آنتی‌بادی مونوکلونال با قابلیت درمان یک بدخیمی پوستی به نام ملانوم (خال سرطانی) است و دیگری اینترفرون B-1A بود که یک پروتئین سیستم ایمنی از خانواده پروتئین‌هایی است که به تومورها و ویروس‌ها حمله می‌کنند.

    آنها یک ویروس را در مراحل بسیار ابتدایی وارد جنین‌های مرغ کردند. این ویروس مواد ژنتیکی مورد نظر را به درون DNA جنین‌های مرغ درتخم‌مرغ‌های به تازگی گذاشته ‌شده، وارد کردند.

    پس از اینکه جوجه‌‌ها از تخم درآمدند، مشخص شد خروس‌ هستند که این DNA جدید را وارد اسپرم خود کرده‌اند. این خروس‌ها بعدا با مرغ های طبیعی جفت‌گیری کردند و جوجه‌های حاصل از لحاظ داشتن این دو ژن جدید غربالگری شدند.

    این پژوهشگران اکنون چند صد مرغ را پرورش داده‌اند که پروتئین‌های مورد نظر را تولید می کنند.

    منبع : همشهری


        نظرات دیگران ( )

  • سرطان معده چیست؟
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:36 صبح

    سرطان معده چیست؟


      

    معده یکی از اعضای موجود در شکم و بخشی از دستگاه گوارش است و مثل هر یک از اعضای دیگر بدن مستعد ابتلا به سرطان است.

    پس از اینکه غذا جویده و بلعیده شد، از طریق لوله‌ای به نام مری، از دهان وارد معده می‌شود. معده عضوی کیسه مانند و دارای 5 قسمت مختلف است که ترشحات مختلفی برای هضم اولیه ی غذا ترشح می‌کند. سرطان در هر کدام از این مناطق پنج‌گانه ممکن است شروع شود و گاهی علائم و میزان بهبودی برحسب محل ابتلا متفاوت است.

    داخلی‌ترین لایه، لایه ی مخاطی نامیده می‌شود و اکثر سرطان‌های معده نیز از این قسمت شروع می‌شود. هر چه سرطان به بافت‌های زیرین نفوذ کند، احتمال بهبودی نیز کاهش می‌یابد.

    سرطان معده عبارت‌ است‌ از رشد خارج از کنترل‌ سلول‌های‌ بدخیم‌ در معده‌ و از دسته سرطان‌هایی است که طی سالیان و به آرامی ‌رشد می‌کند، ولی قبل از اینکه سرطان به معنای واقعی ایجاد شود، تغییراتی در لایه‌های معده ایجاد می‌شود. متأسفانه در مراحل ابتدایی علائم چندانی دیده نمی‌شود و شاید به همین دلیل، سرطان معده در مراحل ابتدایی به سختی تشخیص داده می‌شود.

    از علائم شایع سرطان معده می‌توان به کاهش اشتها و کاهش وزن، درد معده، علائم مبهم سوء‌هاضمه مانند آروغ زدن، ‌احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر اندک غذا، تهوع و استفراغ، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده اشاره کرد.

    عفونت با نوعی باکتری به نام«هلیکو باکتر پیلوری» نیز منجر به گاستریت (زخم و التهاب معده) مزمن می‌شود، البته بسیاری از افرادی که این میکروب را با خود دارند، هیچ‌گاه به سرطان معده مبتلا نمی‌شوند. کشیدن سیگار، مصرف الکل و سابقه جراحی روی معده که قبلاً به منظور کنترل زخم انجام شده باشد، از دیگر دلایل ابتلا به این بیماری می باشد.


    نوبلی برای هلیکو باکتر

    اهمیت موضوع تا جایی است که جایزه نوبل پزشکی سال 2005 هم به باری مارشال و رابین وارن - دو پزشک و دانشمند استرالیایی - به خاطر کشف باکتری هلیکو باکتر پیلوری و نقش آن در بیماری‌های التهاب و زخم معده اهدا شد.

    آنها کشف کردند که التهاب معده درست مانند زخم‌معده یا اثنی‌عشر (زخم دستگاه گوارش) توسط این باکتری ایجاد می‌شود.

    باری مارشال، عضو جوان کلینیکی در استرالیا بود که به یافته‌های وارن علاقه‌مند شد و با همکاری یکدیگر، مطالعه‌ای را روی بافت معده 100 بیمار شروع کردند. بعد از تلاش‌های بسیار، مارشال موفق به کشت یک نوع باکتری ناشناخته از درون این بافت‌ها شد که بعدها با نام هلیکو باکتر پیلوری شناخته شد. آنها دریافتند که این باکتری تقریبا در تمام بیماران دچار التهاب معدی که زخم معده یا زخم اثنی عشر دارند، وجود دارد. بر مبنای این نتایج، حدس زدند که هلیکوباکتر در تشخیص این بیماری‌ها نقش اساسی دارد.

    تحقیق این دو نفر نشان داد که حتی اگر بیماری‌های گوارشی بتوانند با جلوگیری از تولید اسید معده بهبود یابند، به طور متناوب عود می‌کنند، زیرا باکتری و التهاب مزمن معده همچنان باقی است.

    مارشال و وارن در مطالعات درمانی خود نشان داده‌اند که اگر فقط این باکتری داخل معده ریشه‌کن شود، بیماران می‌توانند از بیماری‌های گوارشی علاج یابند.

    با کمک مطالعات وارن و مارشال، بیماری‌های گوارشی، دیگر مزمن و قابل بازگشت نخواهند بود و با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضداسید معده قابل درمان هستند.


    هلیکو باکتر و زخم معده

    هلیکو باکتر پیلوری، باکتری خمیده شکلی است که در معده جمع می‌شود و ایجاد زخم معده می‌کند. ابتلا به این باکتری معمولا در سنین کودکی اتفاق می‌افتد و در اکثر موارد تا آخر عمر در معده ی فرد آلوده باقی می‌ماند. عفونت معمولا در قسمت‌های پایینی معده آغاز می‌شود.

    در بسیاری موارد، این باکتری باعث ایجاد زخم در جدار معده نیز می‌شود که می‌تواند موجب سرطان معده شود. با کشف این باکتری و مقابله با آن، زخم معده و سایر بیماری‌های مزمن گوارشی دیگر عود نخواهند کرد.

    صدف کوه کن- کارشناس تغذیه


        نظرات دیگران ( )

  • عقاید ابن سینا درباره سرطان
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:27 صبح

    عقاید ابن سینا درباره سرطان


    بعضی اظهار نظرهای شیخ الرئیس درباره ی سرطان بعد از گذشت 10 قرن هنوز معتبر است.

    بیش از یک هزار سال قبل، ابوعلی سینا حکیم وارسته، برجسته و منحصر به فرد ایرانی اولین کسی بوده که در تاریخ بشر از سرطان به درستی صحبت کرده است.

    بعضی از جملات و عقاید سرطان شناسی ابوعلی سینا با گذشت 10 قرن هنوز تغییر محسوسی نکرده است.

    زکاوت، پشتکار و تحقیق مستمر ابوعلی سینا توانسته است از او طبیبی استثنایی در عالم خلقت معرفی کند. ابوعلی سینا به دلیل شناخت عمیقی که از فقه و فلسفه ی اسلامی داشت و با آگاهی از امور اجتماعی و سیاسی وقت، جامعیت لازم را برای حکمت و طبابت پیدا کرده بود.

    او از علم تشریح اطلاع خوبی داشت و حتی روابط بین اعضای بدن را که به صورت عادی ارتباط تشریحی ندارند، شناخته بود.

    او در کتاب قانون خود ارتباطبیماری های پستان و رحم و تخمدان ها را شناخته و گزارش کرده است. این رازی است که یک هزار سال بعد از وفات وی روشن شده است.

    ابوعلی سینا از سرطان به عنوان "ورم سرطانی" یاد می کند و آن را به خوبی تعریف کرده و دسته بندی می کند.


    ورم سرطان چند نوع گوناگون دارد که از این قرار هستند:

    1) ورم سرطانی که بسیار درد دارد.

    2) ورم سرطانی که کمتر درد همراه دارد و آرام است.

    3) ورم سرطانی که چرک می کند. این نوع سرطان از ماده ی سودایی به وجود آمده است که آن ماده ی سودایی نیز سوخته ی خلط صفرایی خالص است و با ماده ی دیگری مخلوط نیست.

    4) ورمی سرطانی که ثابت و بی حرکت است و چرکین نمی شود.

    گاهی رخ می دهد که ورم سرطان چرکین به ورم سرطان بدون چرک تبدیل شود. گاهی هم اتفاق می افتد که ورم سرطانی بدون چرک به ورم سرطانی چرکین تبدیل شود. این حالت وقتی رخ می دهد که طبیب آن را عمل کرده و با نیشترزنی ورم را به چرک کردن درآورده است و در نتیجه کناره های ورم غلیظ تر و سخت تر شده اند.

    ابوعلی سینا درباره ی علت نامگذاری سرطان که به معنای خرچنگ است، چنین اظهار عقیده می کند:

    چرا این نوع از ورم را «سرطان» نامیده اند که سرطان معنی «خرچنگ» را می دهد؟ به عقیده ی من، در این نام گذاری یکی از دو حالت زیر را در نظر داشته اند:

    1) ورم سرطان به اندامِ ورم زده چنان چنگ اندر زده است که خرچنگ شکار خود را در بر گرفته و چنگ اندر آن می زند.

    2) ممکن است از آن رو نامش را سرطان گذاشته باشند که ورم به شکل و شمایل خرچنگ بوده، مستدیر(مُدَوَر) است، رنگش به رنگ خرچنگ شبیه است و شعبه هایی را از خود پراکنده است که به پاهای خرچنگ که در پیرامونش قرار دارند، شباهت دارد.

    شیخ الرئیس تفاوت های درستی بین ورم غیر سرطانی که آن را ورم سقیروس گفته، با ورم سرطانی ذکر کرده است.

    ورم سقیروس منظور ورم های سخت است که تموج(موج دار) دارد و کاملاً سفت ولی خوش خیم است. ما همه ی توده های خوش خیم اندام ها و اعضا را منطبق با ورم سقیروس می دانیم. اما ورم سرطانی با آن متفاوت است که این تفاوت از زبان ابوعلی سینا در کتاب قانون جلد چهارم به شرح زیر است:

    ورمی را سرطان می نامیم که منشا آن سوخته ی ماده ی خلط صفرایی تبدیل شده به ماده ی سودایی است. یا نوع دیگر از خلط است که سوخته است و ماده ی صفرایی در آن بوده و به سودایی تبدیل شده است.

    شاید علم امروز ما با علم یک هزار سال پیش ابوعلی سینا درباره ی سرطان تغییر محسوسی نکرده باشد. منظور از سرطان موقعیتی است که ضایعه از محل اصلی خود حرکت کرده و به نقاط دیگر بدن دست اندازی کرده باشد.


    فرق میان ورم سرطان و ورم سقیروس از قرار زیر است:

    ورم سرطان درد دارد. به شدت و حِدّت آزاردهنده است. نوعی تپیدن دارد و به سرعت افزایش می یابد، زیرا ماده ی به وجود آورنده اش در اندازه زیاد است و بادکردگی همراه دارد.

    سبب این بادکردگی آن است که ماده ی به وجود آورنده ی ورم وقتی از جای خود به حرکت درافتد، به سوی اندامی راهی می شود که در حالت غلیان و جوشش باشد.

    در ورم سرطانی، رگ مانندهایی (شعبه هایی) همانند پاهای خرچنگ از ورم کشیده شده اند و اطراف ورم را اشغال کرده اند.

    ورم سرطان به سرخ رنگی ورم فلغمونی نیست. سرخ رنگی اش تمایل به سیاه رنگی و بدرنگی و سبزرنگی دارد، که ورم سقیروس این حالت ها را ندارد.

    ورم سرطان اکثراً بدون سابقه سر بر می آورد، اما ورم سخت( که سقیروس نامیده می شود)اکثراً از ورم گرم نتیجه می شود.

    فرق ورم سرطان با ورم سقیروس خالص در این است که ورم سرطان دارای حساسیت است، اما ورم سقیروس خالص هیچ حساسیتی ندارد.

    بوعلی سینا سرطان را در حدی از کمال شناخته است که درمان آن را به خوبی توضیح می دهد. تعریف ایشان از درمان سرطان تا امروز تغییر نکرده است. او می گوید:

    اگر در سرآغاز پیدایش ورم سرطان به علاج بپردازی ممکن است بتوانی در حالتی که هست آن را نگهداری و نگذاری بزرگ تر شود و بیشتر نمود کند و نگذاری به چرکین شدن برسد.

    گاه گاهی اتفاق افتاده که چون در سرآغاز پیدایش ورم سرطانی به علاجش پرداخته اند، از بین رفته و بیمار شفا یافته است. اما اگر ورم ریشه دوانید و خود را محکم کرد، علاجی ندارد و شفا نمی یابد.

    امروز هنوز مناسب ترین راه درمان سرطان را در بسیاری از موارد جراحی می دانیم و برداشتن ضایعه، اولین هدف جراحان سرطان است. شرط موفقیت در این باره آن است که سرطان در مراحل اولیه کشف و تحت درمان قرار گرفته باشد.

    شیخ الرئیس نیز معتقد است: اگر ورم سرطان کوچک باشد، شاید به وسیله ی قطع کردن از بین برود و دستور عمل کردن و بریدن سرطان را چنین می گوید:

    باید علاوه بر اصل ورم، هر چه که از ورم تاثیرپذیر و از آن منشعب شده و در پیرامون ورم موجود است و می دانی که ممکن است به همه ی رگ ها چنگ بزند، همه را به کلی ریشه کن کنی و از بیخ و بن برآوری و چیزی از آن باقی نماند که از ورم آبیاری شود. بگذار خون زیادی از اثر جراحی از جای جراحی خارج شده و بیرون بریزد.

    شاید علم امروز ما با علم یک هزار سال پیش ابوعلی سینا درباره ی سرطان تغییر محسوسی نکرده باشد. منظور از سرطان موقعیتی است که ضایعه از محل اصلی خود حرکت کرده و به نقاط دیگر بدن دست اندازی کرده باشد. او در این باره می گوید:

    ممکن است ورم سرطان در اندرون بدن پیدا شود و به حالت پنهانی باشد. در این باره چنانکه بقراط فرماید، بهتر آن است ورم تحریک نشود، زیرا همین که به حرکت درآمد به مرگ بیمار خاتمه می یابد. اما اگر ورم را به حالت خود بگذاری و به علاجش نپردازی ممکن است مدت ماندگار بودن ورم به طول انجامد و تا حدی بیمار احساس بهبودی کند، به ویژه اگر غذای بیمار سازگار باشد، یعنی غذاهایی بخورد که سردی بخش و رطوبت زا باشند و ماده ی غذایی آرام و سالم تولید کنند، غذاهای سازگار با بیمار سرطان زده از قبیل: آبجو(ماءالشعیر)، ماهی رضراضی، زرده ی تخم نیم بند و امثال آنهاست.

    به جز جراحی، ابوعلی سینا نسخه های متعدد دارویی نیز برای سرطان های مختلف تجویز کرده است که بعضی خوراکی هستند و بیشتر به صورت موضعی استفاده می شوند.

    اگرچه تلاش برای شناخت محتوای آنها و شیوه ی اثربخشی صورت نگرفته است و از این بابت علم امروز به ابوعلی سینا بدهکار است، اما به هر حال بعضی از آنها را می شناسیم که در موارد مختلف اثربخش هستند


        نظرات دیگران ( )

  • ارتباط بزرگی سر با سرطان مغز
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:1 صبح

    ارتباط بزرگی سر با سرطان مغز

    اندازه گیری دور سر کودک

    مطالعات نشان می دهد نوزادانی که با سر بزرگ به دنیا می آیند، با افزایش خطر ابتلا به سرطان مغز در کودکی روبرو هستند.

    محققان یک موسسه بهداشت عمومی نروژ برای آزمایش این فرضیه بیش از یک میلیون کودک را بررسی کردند.

    محققان دریافتند هر چه اندازه ی دور سر، در بدو تولد بزرگ تر باشد، خطر ابتلا به سرطان مغز بیشتر است. ارتباط میان محیط سر با خطر ابتلا به سرطان مغز بسیار پیچیده است.

    به ازای هر سانتی متر افزایش محیط سر در بدو تولد، خطر نسبی تشکیل تومور مغزی 27 درصد افزایش می یابد.

    با این حال این خطر اندک است. از بین بیش از یک میلیون کودک مورد بررسی، فقط 453 کودک به سرطان مغز مبتلا شدند.

    احتمال می رود سلول های سرطانی، به ویژه سلول هایی که در خون رسانی به تومور نقش مهمی دارند، با همان فاکتورهای رشد بافت های سالم تحریک می شوند. بنابراین اگر بافت های سالم سریع تر از معمول رشد کنند، احتمال رشد بافت های بدخیم نیز بیشتر است.

    یک فرضیه دیگر می گوید کودکانی که سر بزرگ تری دارند، به خاطر داشتن تعداد سلول های بیشتر، در برابر سرطان آسیب پذیرترند. در این مطالعه بین اندازه سر و ابتلا به دیگر انواع سرطان ها ارتباطی یافت نشد.

    مطالعات قبلی قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس در رحم مادر را با تشکیل تومورهای مغزی مرتبط دانسته اند.

    سایر عوامل موثر در ابتلا به این بیماری شامل قرار گرفتن در معرض آفت کش ها، حلاّل ها و ویروس های حیوانی است.


        نظرات دیگران ( )

  • اثر آسپیرین در کاهش سرطان پوست
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:0 صبح

    اثر آسپیرین در کاهش سرطان پوست

    پژوهشگران استرالیایی می گویند: داروی مسکن آسپیرین که پیش تر، اثر بخشی آن در کاهش خطر ابتلا به گروهی از بیماری ها شناخته شده بود، احتمال بروز سرطان پوست را نیز کاهش می دهد.

     آسپیرین

    تحقیقات موسسه ی تحقیقات پزشکی کوئینزلند نشان می دهد،مصرف مرتب داروهای ضد التهابی غیراستروییدی مانند آسپیرین می تواند، از بروز سرطان پوست و لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب جلوگیری کند.

    کسانی که به طور مرتب آسپیرین و دیگر انواع داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها بسیار کمتر از کسانی است که این داروها را مصرف نمی کنند.

    محققان دریافتند که در بین کسانی که هیچگاه به سرطان پوست مبتلا نشده اند، مصرف مرتب آسپیرین، میزان بروز لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

    کسانی که بیش از 5 سال،هفته ای دو قرص آسپیرین مصرف کردند، خطر بروز سرطان Squamous cell (کارسینوم سلول فلسی ) در آنها 63 درصد کمتر است. این نوع سرطان، 20 درصد موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می دهد.

    کسانی که به مدت یک سال،هفته ای دست کم 8 قرص آسپیرین مصرف کردند، این خطر در آنها 90 درصد کاهش یافت.

    منبع: دنیای سلامت


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]