سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339056---
بازدید امروز: ----21-----
بازدید دیروز: ----8-----
سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    سرطان ها - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • روش جدید تشخیص زود هنگام سرطان سینه
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 2:49 صبح

    روش جدید تشخیص زود هنگام سرطان سینه

    سامانه ی تشخیص رایانه ای نه تنها به متخصصان پرتوشناسی در تشخیص دقیق تر کمک می کند، بلکه می تواند کوچک ترین توده های سرطانی را در مراحل اولیه در سینه ی زنان جوان تشخیص دهد.

    روبان صورتی علامت سرطان سینه

    به گزارش پایگاه اینترنتی healthscont.com استفاده از این روش نوین تصویربرداری به همراه روش های قدیمی تشخیص سرطان سینه، تا 164درصد تشخیص توده های کوچک را بهبود می بخشد. با این روش می توان توده های یک سانتی متری یا کوچک تر را در زنان تشخیص داد.

    به علاوه این روش تشخیصی در زنان جوان قابل استفاده است، به عبارتی سن تشخیص تا 5 سال کمتر می شود.

    دکتر تومی ای کوپلز از بیمارستان ریچارد مموکیال در کلمبیا در مدت سه سال نزدیک به 28 هزار غربالگری سرطان سینه را انجام داد. از این تعداد 19 هزار غربالگری با استفاده از سامانه ی ماموگرافی به کمک رایانه انجام شد. تشخیص سرطان سینه با این روش جدید تا 16 درصد و تشخیص توده های سرطانی کوچک تر از یک سانتی متر تا 164 درصد بیش تر شد.

    علاوه بر سرطان های کوچک، تشخیص سرطان های مهاجم، 116 درصد و سرطان در مرحله ی اول 72 درصد افزایش داشت. توده های سرطانی تهاجمی چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده نشود، به ویژه در زنان جوان کشنده است.

    با این روش می توان حتی زنان جوان را با توده های سفت تر و متراکم پستانی به راحتی ماموگرافی کرد. در این زنان سرطان هم سریع تر رشد می کند و هم تشخیص آن در بافت های متراکم سینه سخت تر است.


        نظرات دیگران ( )

  • ایران داروی ضد سرطان ساخت
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 10:53 عصر

    ایران داروی ضد سرطان ساخت

    نخستین بار در جهان، متخصصان ایرانی داروی گیاهی ضد سرطان گوارش " اسپینال زد "(spinal-z) را از عصاره گیاه بومی ایران تولید کردند.
    داروی ضد سرطان گوارش،اسپینال زد

    داود مددی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره این دارو که در دهمین نمایشگاه بین‌ المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی رونمایی شد، گفت: تا کنون 700 نفر با مصرف این دارو تحت مداوا قرار گرفته اند.

    وی افزود: در دو سال گذشته برنامه گسترده تحقیقاتی درباره این دارو انجام شد و کارآزمایی بالینی و تست های مربوطه را متخصصان و کارشناسان دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف انجام دادند.

    مددی ادامه داد: این دارو آزمایشات سم شناسی و اثر بخشی را گذرانده است و در مرحله صدور پروانه است.

    به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این دارو به صورت کپسول ارائه می شود و شرکت "تماد" و شرکت "کارخانجات دارو پخش" توزیع این دارو را بر عهده دارند.

    نمایشگاه بین‌ المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی  از 20 تا 24 خرداد ماه در تهران بر پا شده بود.

    وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم گشایش این نمایشگاه به توانمندی های داخلی در تولید محصولات بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تولید محصولات بیوتکنولوژی پیشرفت های موثر و مهمی داشته است .

    وی پیش بینی کرد امسال 4 محصول بیوتکنولوژی به ثبت برسد که نشان دهنده دانش بالای تولیدکنندگان و متخصصان ایرانی در این فناوری است.

    محمدزاده، مدیر عامل شرکت دارویی تامین، گفت: مراحل صدور مجوز یا مستند سازی تولید صنعتی داروی گیاهی ضد سرطان گوارش " اسپینال زد " در حال نهایی شدن است و تا دو ماه دیگر این دارو در بازار عرضه خواهد شد .

    محمد زاده افزود: داروی گیاهی ضد سرطانی در چند سال گذشته، همه مراحل قانونی خود را برای تولید و عرضه در بازار گذرانده است .

    وی افزود: گروه تولید کننده این دارو در مدت مراحل مختلف آزمایش، تاییدیه کمیته اخلاق پزشکی را دریافت کرده است.

    محمدزاده با اشاره به اینکه همه شاخص های داروسازی در این داروی گیاهی رعایت شده است ،اضافه کرد: پس از آزمایش روی حیوانات و آزمایشات بالینی در چند مرکز درمانی ، مراحل ثبت این دارو پارسال به اتمام رسید.

    مدیر عامل شرکت دارویی تامین گفت :محققان بر این اعتقادند که این داروی گیاهی افزون بر درمان سرطان گوارش، در کنترل بسیاری از سرطان های دیگر موثر باشد.

    در همین حال، مجری آزمایش بالینی داروی گیاهی ضد سرطانی ساخته شده در کشور گفت: این دارو عوارض منفی داروهای شیمیای را ندارد و از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند.

    دکتر ملک زاده افزود: این دارو سلول های سرطانی را مهار می کند و مانع از رشدشان می شود.

    ملک زاده، تنها اثر منفی در استفاده از این داروی گیاهی را ایجاد تهوع در بیماران دانست و گفت : عوارضی مانند کاهش سلول های خون ساز و گلبول های سفید بدن یا عوارض خطرناکی از جمله عفونت ها که در استفاده از داروهای شیمیایی بوجود می آید، در این دارو مشاهده نشده است.

    این استاد دانشگاه، آرام بخشی و کاهش درد بیماران را در استفاده از این داروی گیاهی ضد سرطانی، از آثار مثبت این دارو برشمرد.

    منبع : iribnews و تبیان فارس


        نظرات دیگران ( )

  • سرطان معده و علائم آن
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 10:51 عصر

    سرطان معده و علائم آن

    بیمار) آقای 55 ساله ای هستم که از حدود دو ماه قبل دچار درد معده، درد در ناحیه وسط شکم و دور ناف شده ام. این درد اکثر اوقات همراه من است و گاهی بین دو کتف احساس تیر کشیدن شدیدی دارم.

    احساس بی حالی و خستگی در طی این دو ماه من را خیلی آزار می دهد. اشتهایم نیز کم شده است. استفاده از داروهای معده باعث بهبودی نسبی دردم می شود، ولی به طور کامل خوب نمی شود و در طی این مدت حدود 7 کیلو لاغر شده ام. لطفاً مرا راهنمایی فرمایید که باید چه کار کنم؟

    معده

    آقای دکتر سرطان معده چیست؟

    سرطان معده بیماری است که در آن سلول های سرطانی در معده افزایش پیدا می کنند و باعث ایجاد توده یا زخم در معده می شوند. منشأ این سلول های سرطانی معمولاً سلول های مخاط معده می باشد. سرطان معده اغلب در کشورهای جهان سوم شایع تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد و در بعضی از کشورهای خط ساحلی دریای خزر و نواحی از چین و آسیای شرقی نیز شیوع بالایی دارد.

    سرطان معده بیشتر در چه افرادی دیده می شود و آیا ژنتیک نیز تأثیر دارد؟

    سرطان معده بیشتر در افراد میانسال و مسن دیده می شود و در آقایان بیشتر از خانم ها دیده می شود. سابقه عفونت های هلیکو باکتر پیلوری می تواند علت مهمی در ابتلا این بیماری باشد و همچنین زمینه ژنتیک نیز می تواند سبب ایجاد سرطان در افراد جوان و میانسال باشد. این سرطان ممکن است همراه سرطان هایی مانند سرطان کلیه، مغز و پوست نیز دیده شود.

    عوامل زمینه ساز سرطان معده کدام است؟

    عوامل زمینه ساز این بیماری عبارتند از سابقه رادیوتراپی معده (به هر علتی که باشد)، مصرف زیاد و طولانی مدت غذاهای کنسرو شده، غذاهای دودی و غذاهایی که مواد نگهدارنده در آن به کار برده شده است. مصرف غذاهای مانده می تواند زمینه ابتلا به سرطان معده را بیشتر کند. سرطان معده با توجه به پیشرفت بهداشت در کشورهای غربی کاهش پیدا کرده(به جز سرطان کاردیا و فوندوس معده)، ولی در کشورهای جهان سوم نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه در بعضی از نقاط افزایش نیز یافته است.

    مصرف زیاد و طولانی مدت غذاهای کنسرو شده، غذاهای دودی، غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند و نیز غذاهای مانده از عوامل زمینه ساز سرطان معده هستند. پس از مصرف غذاهای بیرون و آماده تا حد ممکن پرهیز کنید. 

    علایم سرطان معده کدام است؟

    علایم سرطان معده عبارتند از: درد در ناحیه شکم (قسمت فوقانی، میانی شکم و اپی گاستریک) و احساس توده در شکم ( که از علایم دیررس و پیشرفته این بیماری می باشد)، احساس خستگی و ضعف و بی حالی که می تواند این علایم ثانویه ی کم خونی باشد. همچنین بی اشتهایی، به ویژه بی اشتهایی به غذاهای گوشتی و کاهش وزن که گاهی با اتساع شکم و آسیت (جمع شدن آب در شکم) همراه می شود. ممکن است همراه با توده باشد که دراین صورت می تواند باعث انسداد روده گردد. گاهی نیز بیماران با علایم متاستاتیک به پزشک مراجعه می کنند مانند درگیری غدد لنفاوی ناحیه گردن که باعث بزرگی در این ناحیه می شود و یا علایم دیگر متاستاز مانند زردی و برآمدگی شکم که نشانه درگیری کبد است.

    شایع ترین علایم سرطان معده شامل درد شکمی و لاغری می باشد.

    راه های تشخیص این بیماری کدام است؟

    برای تشخیص این بیماری در کشوری مانند ژاپن از سن 40 سالگی به بعد از اسکرینیگ (Screening) استفاده می کنند، یعنی بیماران را به طور دوره ای بررسی می کنند و با فلورسنت، محل هایی را که دچار دیسپلازی اند، تشخیص می دهند و نمونه برداری می کنند. مجموعه این بررسی ها باعث تشخیص زودرس بیماری می شود، ولی در سایر کشورها این روش انجام نمی شود و وقتی بیمار علامت دار می شود، به پزشک مراجعه می کند.

    لازم است از سنین متوسط به بالا، بررسی آندوسکوپی دوره ای در ناحیه معده به عمل آید و در صورت مشاهده ضایعات برجسته و تومورال یا ضایعات زخمی، از سطح مخاط معده نمونه برداری انجام شود. نکته مهم در نمونه برداری این است که جهت تایید قطعی لازم است از ضایعه مشکوک حدود 6 الی 9 بار نمونه برداری به عمل آید تا با اطمینان بیشتری سرطان معده تشخیص داده شود.

    از رادیوگرافی با ماده حاجب، در مواردی که شخص تحمل آندوسکوپی را ندارد(ماندن افراد پیر و کسانی که دارای مشکلات روانی می باشند) استفاده می شود.

    جهت تشخیص گسترش بیماری می توان از  CT scan و CT شکم و سونوگرافی شکم و کبد استفاده کرد.

    ادامه دارد...

    دکتر مسعود ایروانی-فوق تخصص انکولوژی و هماتولوژی

    استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران


        نظرات دیگران ( )

  • راه های درمان سرطان معده
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 10:44 عصر

    راه های درمان سرطان معده

    سرطان معده

    در درمان این بیماران مهم ترین مساله تشخیص دقیق است. با بررسی باید مشخص گردد که بیماری چقدر گسترش پیدا کرده است. متاسفانه در اغلب موارد بیماری تقریباً به صورت گسترده معده را درگیر کرده و به همین علت نیز باید حتماً بلافاصله بعد از تشخیص قطعی، CT شکم انجام شود و مشخص شود که آیا بیمار قابل جراحی هست یا نه. قابل ذکر است در صورتی که تومور قابل درمان باشد، عمل جراحی ضرورت دارد و بعد از عمل جراحی و ارزیابی نمونه ها و اطلاع از نحوه درگیری غدد لنفاوی داخل شکم، درگیری سروز و صفاق بیمار، شیمی درمانی و رادیوتراپی باید انجام شود. توصیه می شود که هر دو درمان برای بیماران انجام شود، چون باعث جلوگیری از برگشت موضعی تومور می شود.

    متاسفانه در اغلب موارد متاستاز(گسترش سلول های سرطانی) به سایر قسمت ها وجود دارد. در این موارد ابتدا باید شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام شود و سپس بیمار برای جراحی ارجاع و تومور برداشته شود. در صورت متاستاز شدید، شیمی درمانی پیشنهاد اول است و در صورتی که بیماری غیر قابل درمان با روش های فوق باشد، باید از روش های تسکینی استفاده شود که شامل مسکن ها و استنت ها (لوله هایی که داخل معده گذاشته می شود) است. اخیراً روش های شیمی درمانی بسیار تغییر کرده و عوارض کم تری دارد و درصد بهبودی با استفاده از روش های جدید بسیار زیادتر شده است و حدود 60-50 درصد بیماران به درمان پاسخ مناسب می دهند.

    برای جلوگیری از ابتلا به سرطان معده از مصرف غذاهای دودی، کنسرو شده، حاضری، مانده و دارای مواد نگهدارنده خودداری کنید و به جای آن میوه، سبزی و غذاهای تازه مصرف کنید.

    عدم درمان به موقع این بیماری چه عواقبی دارد؟

    بهترین نتایج درمان هنگامی به دست می آید که بیمار در مراحل اولیه اقدام به درمان کند و بلافاصله بررسی شده و آندوسکوپی انجام گیرد. بهترین روش در این مورد روش اسکرینینگ می باشد. چون بیمار وقتی در مراحل اولیه است امکان بهبودی زیادی می باشد، ولی عدم درمان به موقع نه تنها شانس بهبودی را پایین می آورد، بلکه ممکن است سبب درگیر کردن بافت های مجاور هم شود و امکان درمان را بسیار ضعیف کند.

    برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات و رژیم های غذایی خاصی کمک کننده می باشد؟

    برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، بهتر است از غذاهای گیاهی و غذاهای تازه استفاده شود. از مصرف غذاهای کنسرو شده و مانده حتی الامکان خودداری شود و غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند، خیلی کم استفاده شود. غذاهای دودی (مثل ماهی دودی و...) از برنامه غذایی حذف شوند و در عوض مقدار زیادی میوه جات و سبزی جات تازه مصرف شود.

    توصیه کلی شما برای افراد مبتلا به این ییماری کدام  است؟

    توصیه می شود در صورت مشاهده ی هر کدام از علایم بیماری، بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه نمایند تا تحت بررسی و در صورت لزوم درمان مناسب قرار گیرند.

    حتماً درمان را به صورت کامل انجام دهند و با توجه به درمان های اخیر که امکان بهبودی را بسیار بالا برده است، حتماً زیر نظر پزشکان متخصص انکولوژی و رادیوتراپی اقدام به درمان مناسب کنند و مطمئن باشند در صورتی که بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان گردد، نتایج مطلوبی از درمان حاصل خواهد شد.

    دکتر مسعود ایروانی- فوق تخصص انکولوژی و هماتولوژی
    استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

        نظرات دیگران ( )

  • رابطه مواد آرایشی با سرطان
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 10:13 عصر

    رابطه مواد آرایشی با سرطان

    ترکیبات شیمیایی استفاده شده در مواد و لوازم آرایشی، از جمله مواد پارابن (Parabens) و فتالات (Phetalates) ارتباط مستقیم با رشد تومورهای سرطانی، به ویژه تومورهای سرطان سینه دارد.

    مواد و لوازم آرایشی

    پژوهش های اخیر سازمان مبارزه با سرطان آمریکا نشان می دهد که پارابن ها در 20 نوع از نمونه تومورهای سرطان سینه کشف شده اند. هم چنین نمونه برداری از تومورهای بیماران مبتلا به سرطان سینه نشان داده است، زنانی که بیشتر از مواد آرایشی استفاده می کرده اند، سرطان پیشرفته تر و طول عمر کم تری داشته اند.

    برخی از پزشکان معتقدند که مواد آرایشی چون بر روی پوست مالیده می شوند، می توانند خیلی سریع تر تاثیر گذار باشند.

    سازندگان لوازم و مواد آرایشی گرچه سعی کرده اند تا استفاده از این دو ترکیب شیمیایی را در شامپو و ژل های خود حذف کنند یا تا حد زیادی پایین بیاورند، اما در استفاده کم تر از آن ها در سایر مواد آرایشی ناموفق بوده اند.

    پزشکان به زنان توصیه می کنند که استفاده از مواد آرایشی را تا حد زیادی پایین آورند و یا از مصرف آن ها به کلی بپرهیزند. آن ها بر این باورند که سعی برای زیبایی بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی آرایشی، انسان را به مرگ نزدیک تر می کند.

    در سال های اخیر، با افزایش استفاده از مواد آرایشی توسط خانم ها در ایران ، آمار رشد بیماری سرطان سینه نیز تا حد قابل توجهی بالا رفته است. هم اکنون این نوع سرطان، شایع ترین نوع در بین زنان ایرانی است. این در حالی است که اکثر بیماران مبتلا به این سرطان، دارای سنین پایین و میان سالی هستند.


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4   5   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]