سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1338941---
بازدید امروز: ----14-----
بازدید دیروز: ----34-----
دختران فراری و فحشا - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    دختران فراری و فحشا - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    دختران فراری و فحشا - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • فحشا در جامعه
    نویسنده: عظیم جان ابادی پنج شنبه 87/4/27 ساعت 3:42 عصر

     

    ??درصد دختران فراری نمی خواهند به خانه‌هایشان برگردند.  یک کارشناس می گوید این روزها فرار کودکان 8تا 17ساله از منزل یک اپیدمی شده است.  یکی دیگر از کارشناسان می گوید آمار دقیق دختران فراری مشخص نیست.‌نیروی انتظامی اعلام کرده که در سال ??، حدود دو هزار و در سال ??، 2300دختر دستگیر شده اند که بیش از 700نفر از آنها به بهزیستی تحویل داده شده اند. وی افزود: نیمی از دختران فراری سابقه فرار قبلی داشته اند و 82 درصد از این افراد از برگشت به خانه خودداری می کنند.

    میانگین سن فحشا در ایران 16سال است
     
    مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سن فحشا در ایران پایین است به تشکیل خانه‌هایی برای نگهداری دختران فراری اشاره کرد و افزود: در غیر این صورت آنها ناچارند در خیابان بمانند و گرفتار ناهنجاریهای مختلف شوند.معتمدی افزود: 90درصد دخترانی که از خانه فرار می‌کنند از خانواده‌هایی هستند که در حال طلاق یا نابسامان هستند.
    مدیرمراکز نگهداری دختران فراری در تهران:سن دختران فراری به 9سال رسیده که نشان از وضعیت بحرانی دارد. وجود مراکز نگهداری دختران فراری باعث تشویق دختران به فرار از خانه و افزایش شمار این دختران در تهران شده است. وی گفت معضل فرار دختران از جمله آسیبهای اجتماعی است که آینده و سرنوشت فرزندان برخی خانواده‌ها را با تهدید جدی مواجه کرده است.  و همچنین  اضافه نمود بر اساس آمار به دست آمده از دختران فراری در شهر تهران، میانگین سن دختران فراری 9تا 17سال است که نشان از وضعیت بحرانی آن دارد.

    نتایج یک پژوهش نشان میدهد آمار فرار دختران از خانه 20برابر شده است.

    بر اساس یک تحقیق ، در ایران تعداد دختران فراری در حال افزایش است به طوری که تنها در 4ماه پایانی سال گذشته بیش از 60هزار دختر نوجوان فراری توسط نیروی انتظامی دستگیر شده اند که آمار واقعی بیش از اینهاست. در پژوهش انجام گرفته به آمار سازمان بهداشت جهانی اشاره شده است که بر اساس آن سالانه بیش از یک میلیون نوجوان 13تا19ساله از خانه فرار می کنند که در این میان سهم دختران فراری بیش از پسران است. در این طرح مطالعاتی سن دختران فراری در سال 1379 به 14/7 سال رسیده است. این پژوهش فرار از خانه را یک معضل اجتماعی خوانده است زیرا این امر زمینه ساز جرایمی چون فحشا، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و سرقت است».
    90درصد از دختران فراری به علت نداشتن سرپناه و حمایت، مورد تعرض جنسی قرار می‌گـیرند.
    یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: براساس نمونه آماری به دست آمده که سن فرار دختران در شهر تهران 15سال است که نشان از بحرانی شدن این آسیب دارد. او گفت: شکاف طبقاتی و پدیده فقر، یکی از معضلات اساسی جامعه است که عامل بسیاری از بزهکاری‌ها و از جمله فرار دختران در جامعه است.  او  شمار دختران فراری را سیصد هزار نفر ذکر کرد.
     اگر مشکل اقتصاد در جامعه حل شود و جامعه به‌حدی از رشد و تکامل برسد که گفتمان عدالت جنبه عملی پیدا کند و زیر بناهای اقتصادی به‌وجود آید، دیگر چند میلیون معتاد، 300هزار دختر فراری و 25 درصد طلاق و. . ناامنی اجتماعی را که ناشی از فقر است نخواهیم داشت.


    شمار دختران فراری 12درصد رشد داشته است.


    آخرین آمارها نشان می‌دهد که شمار دختران فراری نسبت به سال گذشته از 1200تا 5000نفر در تهران به 1900تا6000نفر افزایش یافته و رشدی حدود 12درصد داشته است.
    تنها در سه ماه نخست سال 80،65دختر فراری ،‌2190زن آسیب دیده تحویل مراکز بهزیستی شده‌اند.
    در شش ماه نخست سال گذشته، اجساد 30زن و دختر فراری در مناطق مختلف تهران پیدا شده‌ است که عاملان این جنایت چهره‌های قربانیان خود را سوزانده‌اند تا قابل شناسایی نباشند.
    82درصد از دختران فراری در مرداد و شهریور سال گذشته بین 16و 17سال سن داشته‌اند و 938دختر توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.‌

    تنها مرکز نگهداری از دختران خیابانی تهران تعطیل شد .


    معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران بااین استدلال که رسیدگی به آسیبهای اجتماعی درحوزه وظایف شهرداری نیست ونگهداری بچه های یاد شده هزینه زیادی طلب می کند . یکی پس ازدیگری ، اقدام به بستن مراکز نگهداری بچه های خیابانی کرد .
    ‌پس ازانتشار خبر تعطیلی خانه سبز که مخصوص پسران بود ،اخیرا خانه ریحانه که درآن عمدتا از دختران فراری نگهدای می شد ، بسته شده است ...مسؤلان شهرداری درتوجیه عمل خود گفته اند نگهداری از هردختر، ماهانه 400 هزار تومان هزینه داشته است .

    در تهران یک دختر هجده‌ساله که از دست قاچاقچیان انسان گریخته بود جریانی از خرید و فروش دختران و قاچاق آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس را فاش ساخت.
    اعضای یک باند که با جمع‌آوری دختر بچه‌های سرگردان در شهر تهران آنها را می‌ربودند و پس از گذشت چند سال به تجار ثروتمند کشورهای خارجی می‌فروختند، تحت تعقیب مأموران بسیج …قرار گرفتند.
    دختر نوجوانی به نام پری که در اطراف میدان معلم محله یافت آباد دستگیر شده در بازجویی گفت:سالها قبل،پس از جدایی پدر و مادرم از یکدیگر هرکدامشان به طور جداگانه زندگی مستقلی را آغاز کردند ...‌خانه را ترک کردم و در خیابانها سرگردان شدم.‌پس از سه روز ... یک شب هنگامی که در پارک ملت از شدت گرسنگی بی‌حال شده بودم، یک زن میان‌سال به سراغم آمد و با بستن چشم‌هایم مرا به خانه‌اش برد.صبح زود وقتی که به هوش آمدم حدود 19 دختر نوجوان که همگی همسن خودم بودند را دیدم که روی تختهای مجزا و شیک کنار هم خوابیده بودند.‌... در آنجا دریافتم زنی مرا از خیابان ربوده و به خانه‌اش آورده تا از من نگهداری کند و زمانی که سنم به 18 سال رسید مرا به تجار ثروتمند بفروشد.
    … مأموران نتوانسته‌اند خانه‌ایی را که او چند سال در آن زندانی بوده و هم‌اکنون محل نگهداری دختران نوجوان برای فروش آنها به ثروتمندان است،‌کشف کنند.


    خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد که این دختران را برای سوء استفاده به کشورهایی نظیر قطر، کویت و دبی قاچاق می‌کنند.


    زنان خیابانی و مسائل منکراتی …محصول یک شبه جامعه نیستند که با بسیج یک شبه نیروهای پلیس و برخورد با آن حل شده و مرتفع گردند.
    زنان خیابانی و مسائل منکراتی در کنار مدهای روزی که از آن به تعبیری مفاسد اجتماعی یاد می شود محصول یک شبه جامعه نیستند که با بسیج یک شبه نیروهای پلیس و برخورد با آن حل شده و مرتفع گردند. زنان خیابانی و دختران فراری و در یک دهه گذشته ما بودند که اینک زخم آن به وضوح سرباز کرده است.
    نیروی انتظامی چندین سال است که دختران فراری را تحت تعقیب قرار میدهد، سالهاست که دختران و پسرانی که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و با هم بیرون آمده اند را باز خواست می کند و همگی را تحویل محاکم دادگستری می دهد، نتیجه سالها چنین برخوردی چه بوده است؟
    شهریور گذشته دختری در یکی از شعب مجتمع قضایی اطفال پیش روی قاضی ایستاد که برای نهمین بار متوالی بازداشت شده بود 6سال قبل از خانه گریخته بود و اینک 19ساله بود با 8بار سوءپیشینه کیفری80بار قبل به شلاق و حبس محکوم شده بود.

    در جلسه‌ بررسی آسیبهای اجتماعی در ایران اعلام شد آمار دختران فراری نسبت به سال 1365 حدود20 برابر شده است.در این جلسه که در تهران برگزار شده،‌یکی از کارشناسان  گفت : آمار دختران فراری نسبت به سال 1365 براساس گزارش های مسوولان حدود20 برابر شده است. او فقر و بیکاری والدین را یکی از دلایل این معضل دلخراش اجتماعی دانست.

    در کشورهای اروپایی بیش از 8 جرم وجود ندارد؛ در حالیکه در ایران بیش از 200 مورد از جرائم مختلف را شاهدیم. روزانه بین پنجاه تا شصت دختر فراری در تهران شناسایی و دستگیر می‌شوند.
      شناسایی و جمع‌آوری روزانه 50تا60دختر فراری در تهران، در حالی که منابع خبری غیر رسمی از وجود بیش از 84هزار زن ویژه در این شهر حکایت می کنند، می‌تواند بر نگرانی اجتماعی دامن بزند که آشنایی و همنشنینی اتفاقی این دو قشر، قطعا آمار آسیب های اجتماعی را چند برابر خواهد کرد.
    وی گفت: سالانه 12در صد بر تعداد دختران فراری در تهران افزوده می‌شود و شمار دختران فراری در سال 80نسبت به سال گذشته از 1200تا 5000دختر فراری در تهران به 1900تا 6000نفر افزایش یافته است.
    همچنین کارشناسان تعداد خانه های فساد را در شمال و شمال غرب تهران- که از جمعیت و تردد کمتری برخوردار است-بین 70تا170خانه اعلام کرده اند.این رقم در کل شهر تهران بین 200تا250خانه فساد برآورد شده است، ضمن این که شمار زنان خیابانی و ساکن در این خانه ها نیز هر سال بین 10تا 15در صد رشد دارد و طیف سنی بیشتر آنان از 16تا 18سال متغیر است.
    مدیر محور کودکان آسیب دیده در همایش آسیبهای اجتماعی: آمار دختران فراری نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است.
    مدیر محور کودکان آسیب دیده همایش آسیبهای اجتماعی گفت: شمار دختران فراری از 2 هزار نفر در سال ?? به دو هزار و 200 نفر در سال ?? رسیده است. … مراکز بازپروری و حمایتی در بهزیستی یا کانونهای ذیربط نباید حالت زندان و بازداشتگاه داشته باشند.
    برخوردهایی که برای دستگیری و ساخت پرونده برای دختران فراری و نگهداری آنها در بازداشتگاه‌ها و فضاهای نامناسب صورت میگیرد،باید تغییر یابد.
    آمار دختران فراری در اصفهان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
    روزنامه محلی ”نسل فردا“ چاپ اصفهان به نقل از رئیس سازمان بهزیستی در این استان نوشت: مقایسه آمار سال 97 و 08 نشان میدهد که آمار دختران فراری در این استان دو برابر شده است. وی مهمترین دلایل فرار دختران از خانه را طلاق، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی ذکر کرده است. سن این دختران بین 20تا 25سال اعلام شده است.
    ‌کارشناسان مسایل اجتماعی معتقدند درصورتیکه وضعیت معیشتی مردم بهبود نیابد، این قبیل ناهنجاریهای اجتماعی اجتناب‌ناپذیر بوده و گسترش روزافزونی خواهد داشت


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2      

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]