سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339340---
بازدید امروز: ----28-----
بازدید دیروز: ----114-----
دندان شما کاملا سفید است! - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    دندان شما کاملا سفید است! - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    دندان شما کاملا سفید است! - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • دندان شما کاملا سفید است!
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 2:50 صبح

    دندان شما کاملا سفید است!

    دندان‌های سفید، درخشنده و سفیدتر از ظروف چینی ستاره‌های هالیوودی از روی بیلبوردها، پوسترها و پرده ی سینما چشم افراد را خیره می‌کنند و فکر می کنند چه طور می‌توانند با آنها رقابت کنند؟

    دندان هایی سفید

    البته سفید کردن دندان ها با کمک دندان پزشک‌ها، مواد سفیدکننده‌ و خیل عظیم داروهایی که بدون نسخه هم فروخته می‌شوند، برای همه ی افراد میسر است. سفیدکننده‌ها، آدامس‌های ضدپوسیدگی، ژل‌ها، حتی خمیر دندان‌ها و دهان‌شویه‌های درخشان‌کننده، وسوسه‌های معمول بسیاری از افراد هستند.

    مواد سفید‌کننده دندان، امروزه جزو مواد آرایشی هستند که میزان تقاضا برایشان در صدر مواد دیگر است؛ علاوه بر این که رواج و محبوبیت این مواد هر لحظه در حال صعود است. بیرون از مطب دندان پزشکان، استفاده از آنها هر لحظه عمومی‌تر می‌شود.

    البته استفاده از آنها محدود به افراد خاصی نیست؛ «جیمی برکرت» دانشجوی 23 ساله نیویورکی، معتقد است در این مورد دچار اعتیاد و عقده روحی شده است: «دندان‌های بسیار سفیدی دارم، اما هنوز فکر نمی‌کنم به اندازه کافی سفید باشند.»

    او با استفاده از نوارهای باریک سفید‌کننده، تقریباً یک سال است که لبخند درخشانی دارد. اگرچه به نظر می‌رسد سفید کردن دندان برای میلیون‌ها آمریکایی، توانسته ارضا ‌کننده و موفقیت‌آمیز باشد تا بتوانند اعتماد به نفسشان را ارتقا دهند و سن‌شان را مخفی نگه‌ دارند، اما برخی هم دریافته اند که این کار رنج و زحمت نیز به همراه دارد. از آن بدتر این که، کسانی که به میزان زیاد از سفیدکننده‌های دندان استفاده می کنند، ممکن است آسیب جدی در انتظارشان باشد.

    «ایرن اشمایگل»، رئیس انجمن دندان‌سازی زیبایی آمریکا می‌گوید: «افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند هرگز نمی‌توانند به حد کافی دندان‌های سفیدی داشته باشند. مواردی داشته‌ام که دندان افراد نیاز به روت‌کانال پیدا کرده، چون بیش از حد دندان‌هایشان را سفید کرده بودند و بافت‌ها آسیب دیده بود.

    با ساییدن مقداری از مینای دندان، دندان‌های شما نیمه‌شفاف، مات و غیر طبیعی خواهند شد. احتمال دارد به آبی یا آبی خاکستری نیز تغییر رنگ دهند.»

    البته ماجرا به پوسیدگی‌های مشهود و قابل درمان خاتمه نمی‌یابد، بعد از آن سوزش هم آغاز می‌شود. نتایج یک مطالعه نشان داد، نیمی از افرادی که دندان‌هایشان را سفید کرده‌اند، نوعی حساسیت نسبت به مواد سفید‌کننده را تجربه کرده‌اند؛ از خارش ملایم لثه گرفته تا سوزش شدید لثه ها.

    یک شهروند 32 ساله آمریکایی اهل سانفرانسیسکو بعد از انجام جلسات سفید کردن، که در آنها از ژل‌های مخصوصی استفاده می‌شده، مجبور شده مثل نقل و نبات از مسکّن استفاده کند. اگرچه اذعان دارد که تجربه خوشایندی را پشت سر نگذاشته، اما پشیمان نیست و می گوید: «دوست دارم حتی با خرج مقدار قابل توجهی پول، هر چه بیشتر ظاهر مناسبی پیدا کنم.»

    شاید مسئله اینجاست که متأسفانه ما فکر می‌کنیم «متناسب» بودن خیلی دور از دسترس است. به عنوان مثال، «جیمی» هر وقت احساس نیاز برای رتوش سفیدی دندان‌هایش می‌کرده، مقدار بیشتری از مواد سفید‌کننده را به کار می‌برده است. اولین «رتوش» سفیدکاری دندان‌هایش را سه ماه بعد از دوره دو هفته‌ای درمان انجام داد، در حالی که گفته می‌شود یک دوره سفیدکاری باید برای یک سال دوام داشته باشد.

    علیرغم این وضع، او اصلاً نگران حفظ سلامتی دندان‌هایش نیست: «من و هم‌اتاقی‌هایم همیشه شوخی می‌کنیم که دندان‌هایمان وقتی 32 ساله شویم، یک به یک کاملاً ریخته‌اند و مجبوریم از دندان‌ مصنوعی استفاده کنیم. اما این موضوع واقعاً مرا پریشان و ناراحت نمی‌کند. ترجیح می‌دهم در هر صورت دندان‌های بسیار سفیدی داشته باشم.»

    «مارتین زاش»، رئیس آکادمی دندان پزشکی و دندان‌سازی آمریکا، اطمینان می‌دهد که در این موارد دندان‌هایتان نمی‌ریزد: «همه مواد و محصولاتی که در دندان پزشکی استفاده می‌شوند و تقریباً اکثر تولیداتی که بدون نسخه نیز فروخته می‌شوند، ایمن و سالم هستند.تعداد کمی از تولیدات نیز اسیدی هستند و استعمال مفرط محصولات اسیدی احتمال پوسیدگی و ضایعات دیگر را افزایش می‌دهد.»

    او پیشنهاد می‌کند حتی پیش از استفاده از محصولاتی که بدون نسخه فروخته می‌شوند حتماً با یک دندان پزشک مشورت کنید، چون کسانی که این کار را به تنهایی انجام می‌دهند، ممکن است بیش از حد به آن بپردازند: «طبیعی است که پس از اولین اثر داروها، دندان‌هایتان بهتر به نظر می‌آیند، بنابراین بیشتر استفاده می‌کنید؛ بدون آن که بدانید چه زمانی باید مصرف را متوقف کنید.»

    اما اصولاً چرا ما می‌خواهیم دندان‌هایمان از سفیدی شبیه سرویس‌های بهداشتی شوند؟! بعضی‌ها بازیگران سینما را مسئول می‌دانند که: «دندان‌های بی‌عیبی دارند. وقتی به طور مستمر و دائماً آنها را می‌بینیم، این فکر به ذهن می‌آید که دندان‌های ما بی‌عیب و کامل نیستند.»

    سوی دیگر ماجرا این است که آیا این ظاهر اغواکننده که ما را به سمت درمان و دارو می‌کشاند، واقعی است؟!

    «ویکتوریا پیتز»، استادیار جامعه شناسی، می‌گوید: «آنچه که در بسته‌های دارو به روح ما فروخته می‌شود تصویر لبخند هنرپیشه‌های هالیوودی است! اما این لبخندهای ظاهری هالیوودی پر از لایه و روکش است و واقعی نیست.

    آنها واقعاً دندان‌هایشان را سفید نمی‌کنند و شما حقیقیت دندان‌هایشان را نمی‌بینید. شاید بپرسید: «پس ما به دنبال خیالی واهی هستیم؟» متأسفانه پاسخ به شما این است: «بله، کاملاً!»

    البته یک نگاه اجمالی به تاریخ نشان می‌دهد دندان‌های سفید، حتی پیش از ظهور لبخندهای فریبنده هالیوودی و دوره‌های چندین میلیون‌ دلاری سفید کردن دندان، مورد بحث و توجه بوده است.

    «اسکات اسوانک»، دندان پزشک و موزه‌دار موزه ملی دندان پزشکی بالتیمور، می‌گوید: «بشر هزاران سال است که این کار را انجام می‌دهد. یونانی‌ها معجون‌هایی برای سفیدی دندان داشتند و در آغاز رنسانس نیز اروپایی‌ها برای این کار موادی روی دندان‌هایشان می‌گذاشتند.» در واقع آن مواد، همین «کلورکس» امروزی است که «مینای دندان را از بین می‌برد.» آنها برای مدتی دندان‌های سفیدتری داشتند و بعد از آن پوسیدگی شدید آغاز می‌شد.

    سفید کردن دندان ها‌ رشد و پیشرفت داشته است. به هر حال تمایل و علاقه ما برای داشتن ظاهری زیبا، همیشه باقی خواهد ماند، ولی بهتر است برای هر درمانی، جوانب آن را بیشتر بسنجیم؛ قبل از این که عملاً به روکش‌های لبخند هالیوودی رو بیاوریم!

    مترجم : فرزانه فخریان

    منبع: Msnbc، دسامبر 2006


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]