سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340335---
بازدید امروز: ----48-----
بازدید دیروز: ----89-----
زندگی هایی که به بن بست می رسد - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    زندگی هایی که به بن بست می رسد - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    زندگی هایی که به بن بست می رسد - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • زندگی هایی که به بن بست می رسد
    نویسنده: عظیم جان ابادی پنج شنبه 87/4/27 ساعت 3:54 عصر

    طبق بررسی های جامعه شناسی، مهم ترین علت وقوع طلاق در سال های اولیه زندگی زناشویی، ملاک های نادرست و سطحی جوانان برای انتخاب همسر است. علاوه بر این بر اساس گزارش سازمان ملی جوانان یکی دیگر از دلایل مهم این امر، آشنا نبودن زوجین با مهارت های زندگی است و این که زوج های جوان با کوچک ترین اختلاف و مشکلی تصمیم به جدایی می گیرند.
    خانواده همان طور که بارها ذکر شده است و به گفته دکتر رضایی فر، معاون دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، نمی توان درباره طلاق حکم کلی داد و آن را آسیب  تلقی کرد اما باید بدانیم که طلاق آسیب زاست و آسیب های اجتماعی متعددی به دنبال آن برای خانواده به وجود خواهد آمد فرار نوجوانان از منزل، اعتیاد، بزهکاری نوجوانان و جوانان، سرقت و... از جمله آسیب هایی است که طلاق به وجود می آورد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان طلاق را یک زلزله اجتماعی قلمداد می کنند. با توجه به این که نزدیک به نیمی از این زلزله های اجتماعی در 4 سال اول زندگی زناشویی اتفاق می افتد، این سوال پیش می آید چگونه می توان از آمار طلاق به ویژه در خانواده نوپا کاست.دکتر رضایی فر می گوید: آسیب شناسی وقوع طلاق در سال های اولیه زندگی نشان می دهد که جوانان با توسل به ملاک های سطحی و زودگذر به انتخاب همسر اقدام می کنند.به گفته وی آسان گیری در انتخاب همسر و سخت گیری در زندگی زناشویی و کنار نیامدن با فراز و نشیب زندگی، بیکاری و مشکلات اقتصادی از دلایل اصلی وقوع طلاق در سال های اولیه زندگی است.
    بر اساس مطالعات سازمان بهزیستی نوجوانان و جوانان به دنبال احساسات زودگذر دست به انتخاب همسر می زنند و پس از مدتی زندگی مشترک در زیر یک سقف از یکدیگر دلزده می شوند و با بروز کوچک ترین مشکل، طلاق را راه حل نهایی تلقی می کنند.
    به اعتقاد معاون دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، آسان گیری در انتخاب همسر و توجه به ملاک های ظاهری و چشم بستن بر واقعیت ها در هنگام ازدواج، از جمله عوامل مهم بروز مشکلات و دعواهای خانوادگی در زندگی مشترک به ویژه در سال های اولیه زندگی است.

    وقتی برای جوانی پس از مدتی ظاهر همسرش عادی می شود و ثروت خانواده همسرش در مقابل بیکاری و خانواده متوسط وی تبدیل به دستاویزی برای سرزنش کردن او می شود به راه چاره ای جز طلاق نمی اندیشد.
    به گفته یک کارشناس اجتماعی بسیاری از رفتارها و اخلاق های زوج های جوان که در دوران نامزدی جزو صفات پسندیده و قابل تحمل تلقی می شود اما پس از مدتی زندگی مشترک زناشویی، این صفات تبدیل به رفتارهایی آ زار دهنده می شود که ترک آن رفتار یا طلاق 2 راه انتخابی است که زوج های جوان بر می گزینند.
    دکتر رضایی فر نیز در این باره می گوید: بسیاری از مسائلی که قبل از ازدواج برای بیشتر جوان ها بی اهمیت است، در زندگی مشترک اهمیت پیدا می کند، به عنوان مثال شاید ادامه تحصیل یا اشتغال زن در ابتدای زندگی از طرف مرد پذیرفته شود اما ممکن است پس از مدتی به یکی از عوامل ایجاد اختلاف بین زوجین تبدیل شود.
    وی می افزاید: دوستی های خیابانی و همسریابی از طریق اینترنت که از مصادیق انتخاب همسر بر اساس ملاک های سطحی است، باعث شده است که طلاق در جامعه رو به افزایش باشد.
    مطالعات و بررسی های سازمان بهزیستی نشان از این دارد که در ایران انتخاب همسر با کمترین دقت صورت می گیرد و بدون هیچ تاملی و در نظر گرفتن وسواس، فرد به انتخاب همسر اقدام می کند، در حالی که برای حواشی و مسائل جانبی آن سخت گیری صورت می گیرد.
    به نظر می رسد این مسئله واقعیتی انکارناپذیر است. چرا که افراد در معاملات و خرید و فروش های روزانه و حتی در بسیاری از موارد از جمله خرید کفش یا لباس بیشتر از انتخاب همسر، بر اساس ملاک های واقعی، وسواس و دقت به خرج می دهند.
    اغلب پسران و دختران با دیدن ظاهر بدون توجه به ایمان، نجابت، اصالت و اخلاق فرد، تنها به صرف توجه به ظاهر و ملاک های مادی او را برای زندگی در زیر یک سقف بر می گزیند. اما چه باید کرد چگونه می توان جوانان را در انتخاب همسر کمک و مساعدت کرد.
    دکتر رضایی فر می گوید: در وهله اول باید با فرهنگ سازی، جوانان را با ملاک های برتر و صحیح انتخاب همسر آشنا کرد. آنچه در حال حاضر مزید بر علت شده این است که حتی فیلم و سریال ها نیز تبلیغ کننده انتخاب همسر بر اساس ملاک های نادرست است.
    در حالی که با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها می توان جوانان را از ملاک های سطحی و نادرست انتخاب همسر دور کرد و به روش های صحیح سوق داد.به طوری که آنها پس از چند سال زندگی مشترک از انتخاب خود پشیمان نشوند.معاون دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی همچنین آشنایی زوجین را با مهارت های زندگی از اصول مهم تداوم زندگی زناشویی می داند و می گوید: باید به جوانان یاد بدهیم که درست انتخاب کنند و در مقابل مشکلات زندگی درست تصمیم گیری کنند تا زندگی مشترک آنها به بن بست نرسد.

    منبع:روزنامه خراسان


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]