سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339848---
بازدید امروز: ----32-----
بازدید دیروز: ----96-----
اپیدمى طلاق - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    اپیدمى طلاق - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    اپیدمى طلاق - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • اپیدمى طلاق
    نویسنده: عظیم جان ابادی پنج شنبه 87/4/27 ساعت 3:57 عصر

    در گذشته‌اى نه چندان دور مى‌گفتند؛ زن با لباس سفید به خانه بخت مى‌رود و با کفن خارج مى‌شود. امروز دیگر این‌گونه نیست و على‌رغم آنکه کشور ما داراى یک فرهنگ غنى است،‌طلاق قباحت خود را در جامعه از دست داده است و جوانان به راحتى از طلاق صحبت مى‌کنند.

    در این ارتباط مدیر امور آسیب‌دیدگان اجتماعى بهزیستى با اعلام اینکه رشد طلاق نسبت به ازدواج 12 درصد بیشتر شده است، طلاق را مهمترین آسیب اجتماعى در کشور دانسته و آمارهاى موجود در این زمینه را نگران‌کننده مى‌داند.

    به گفته معاون قضائى رئیس کل دادگسترى استان تهران طبق آمار در سالهاى اخیر از هر 4 ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق شده است.
    براساس آمار سازمان ثبت طى هفت ماهه اول سال‌جارى 75 هزار و 39 ازدواج در استان تهران ثبت شده که از این تعداد 15 هزار و 750 مورد منجر به طلاق شده است و تنها در منطقه رباط‌کریم تهران نرخ طلاق در این مدت 119 درصد رشد نشان مى‌دهد. در این میان 20 تا 24 ساله‌ها بیشترین زنان جوان طلاق‌گرفته استان هستند.
    اما امروزه اپیدمى گسترش طلاق تنها مختص تهران و شهرهاى بزرگ نیست و این معضل در شهرستان‌هاى کوچک نیز رخنه کرده است. برابر آمار سازمان ملى جوانان، طى 5 سال گذشته بیشترین طلاق‌ها در کشور در مناطق روستایى رخ داده است و طى سالهاى 80 تا 85 بیشترین نرخ طلاق در جامعه روستایى یک سال پس از ازدواج بوده است. در مجموع و بر اساس برخى گزارش‌ها، افزایش آمار طلاق در کشور از دایره اعداد یک رقمى فراتر رفته و هر سال شاهد افزایشى بین 13 تا 15 درصد مى‌باشیم. برابر آمار 52 درصد مراجعه‌کنندگان براى طلاق در کشور کمتر از 5 سال از زمان ازدواج آنها گذشته و افرادى که از همان زمان پس از عقد دچار مشکل منجر به طلاق شده‌اند نیز در سال گذشته 65/14 درصد کل طلاق‌ها بوده است.
    در این میان کارشناسان و آسیب‌شناسان امور اجتماعى در خصوص افزایش آمار طلاق در کشور هشدار داده و هر کدام دلایلى براى گسترش این معضل اجتماعى مطرح مى‌کنند.
    برخى عمده‌ترین دلایل طلاق در جامعه را معضلات اقتصادی، نبود شغل مناسب و عدم امنیت شغلى عنوان مى‌کنند و بر این باورند که در جامعه ایرانى قبل از اینکه افراد به ازدواج نیازداشته باشند، نیاز به اشتغال دارند و زمانى که بیکارى در جامعه زیاد باشد، طلاق هم زیاد مى‌شود.
    بعضى اعتیاد را اولین عامل افزایش طلاق در جامعه مى‌دانند. برخى جامعه‌شناسان مهاجرت راعامل اصلى گسترش طلاق مى‌دانند و چندى از روانشناسان ازدواج‌هاى اینترنتى و آشنایى‌هاى خیابانى را علت بسیارى از طلاق‌‌ها عنوان مى‌کنند.
    تورم، گرانى مسکن و اجاره‌بها، تشریفات زاید در زندگى‌ها، چشم و هم‌چشمی، عدم تامین نیازهاى زندگی، فقدان خودباورى زوجین و باور نکردن همسر در زندگى زناشویی، مهریه سنگین، در نظر گرفتن معیارهاى ظاهرى و مادى هنگام ازدواج، ضعف مهارت‌هاى اجتماعى و... همه از مواردى است که کارشناسان مختلف یک یا چند مورد از آن را از دلایل مهم گسترش طلاق در جامعه عنوان مى‌کنند اما به‌راستى کدام یک از موارد فوق مهمترین دلایل گسترش طلاق است تا مسئولان و برنامه‌ریزان کشور براى آن طرحى هدفمند ارائه دهند؟‌
    به گفته مسئولان سازمان ملى جوانان هنوز برنامه جامع محورى و ملى براى کاهش میزان طلاق و رسیدگى به مشکلات زوجین در کشور وجود ندارد. این در حالى است که به گفته کارشناسان، پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى در هر جامعه‌اى موکول به شناخت علمى ویژگى‌ها و قانونمندى‌هاى حاکم بر تحول آسیب‌ها در آن جامعه و به‌کارگیرى یافته‌هاى علمى در فرآیند برنامه‌ریزى‌هاى اجتماعى است. در این ارتباط مى‌توان گفت در حوزه بسیارى از آسیب‌هاى اجتماعى بویژه طلاق، برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کار میدانى نکرده‌اند و ناهماهنگى سازمان‌هاى مسئول از دلایل مهم افزایش آسیب‌هاى اجتماعى بویژه طلاق است.
    در این خصوص مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارى تهران با اشاره به اینکه آمار طلاق از سال 80 سیرغیرمنطقى پیدا کرده، معتقد است بحث تحکیم بنیان خانواده در دولت نهم مطرح شده است و براى اولین بار با تشکیل شورایى دراین زمینه به صورت عملى و غیرسیاسى به مسئله طلاق در خانواده پرداخته است.
    از یاد نبریم طلاق و فروپاشى خانواده‌ها هرچند خود یک معلول است که به دلیل و یا دلایل مختلف بروز مى‌کند اما مى‌تواند دلیل بسیارى از ناهنجارى‌ها و بروز آسیب‌ها در جامعه باشد و این امر بیشترین تاثیر و آسیب روانى را بر روى فرزندان دارد و اصولا بیشترین آسیب‌هاى اجتماعى گریبانگیر کودکان با خانواده‌اى غیرمستحکم و بچه‌هاى طلاق است. کودکانى که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.
    منبع:روزنامه رسالت

        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]