سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339592---
بازدید امروز: ----10-----
بازدید دیروز: ----124-----
وقتیHIV مثبت میشود - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    وقتیHIV مثبت میشود - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    وقتیHIV مثبت میشود - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • وقتیHIV مثبت میشود
    نویسنده: عظیم جان ابادی جمعه 87/4/28 ساعت 7:13 عصر

    وقتی فردیHIV مثبت است هیچ علامتی ندارد اما کم‌کم با از بین رفتن سیستم ایمنی، فرد به مرحله ایدز می‌رسد که در این مرحله بدن مقاومت خود را به هر عامل عفونی و ویروس حتی بسیار کوچک از دست می‌دهد.
    متاسفانه این بیماری در دنیا به سرعت در حال گسترش است. در هر بیماری عامل بیماری‌زا تمایل به لانه‌گزینی در مکان خاصی از بدن دارد اما در این بیماری عامل بیماری‌زا به سمت سیستم ایمنی بدن می‌رود.
    ایدز در سیستم‌ایمنی‌بدن‌ضعف ایجاد می‌کند. این‌امر باعث‌کاهش‌توانایی‌بدن‌در مقابله ‌با عفونت‌ها و توانایی‌ سرکوب‌ سلول‌های‌ غیر طبیعی‌ مثل ‌سلول‌های ‌سرطانی ‌می‌شود. ویروس‌ایدز سلول‌های ‌ایمنی‌موجود در خون ‌و سلول‌های ‌ایمنی‌ موجود در بافت‌ها مانند مغز استخوان‌، طحال‌، کبد و گره‌های ‌لنفاوی‌را درگیر می‌سازد. این‌سلول‌ها در تولید پادتن ‌برای ‌مقابله‌با بیماری‌ها و سرطان‌ها نقش‌دارند.
    ایدز 10 ساله می کشد
    کیانوش خلیلی، پزشک عمومی می‌گوید: آمار بیماران مبتلا هر سه ماه یکبار اعلام می‌شود که آخرین آمار اعلام‌شده تا تاریخ 1/7/86 در ایران 16 هزار و 90 نفر شناسایی شده است.
    60 درصد این بیماری از راه تزریقی (معتادان)، 9 درصد از طریق تماس جنسی، پنج درصد از مادر به جنین و کودک، 12 درصد از راه خون و فرآورده‌های خونی انتقال می‌یابد و 24 درصد دیگر علت نامشخصی دارند و برای ابتلا به آنها علت خاصی بیان نشده است.
    این بیماری بین 2 تا 10 سال طول می‌کشد تا بتواند به طور کامل سیستم ایمنی را از بین ببرد. ابتلا به عفونت‌های ثانویه‌ای مانند سل یا حتی انواع سرطان‌هاست که باعث مرگ بیمار می‌شود.
    مردان 94 درصد ایدزی‌های کشوروی در ادامه بیان داشت: در کشور ما 5/94 درصد مبتلایان را آقایان و 5/5 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند اما این آماری است که تا به حال شناسایی شده‌اند و آمار دقیقی از مبتلایان به ایدز وجود ندارد. البته این آمار به دلیل اینکه شاید زنان کمتر برای آگاهی از ابتلا به این ویروس مراجعه می‌کنند، از لحاظ تفکیک جنسیتی کاملا دقیق نباشد. میزان مبتلایان به ایدز در کشور همانطور که گفتیم 16 هزار نفر است که این آمار تعداد افرادی هستند که در کشور شناسایی شده‌اند و تخمین‌زده می‌شود که تعداد افراد مبتلا بهHIV مثبت که هنوز شناسایی نشده‌اند، بیشتر باشد.
    در دهه 60 عامل اصلی ابتلا به این بیماری تزریق خون‌های آلوده بود در حالی که پیش‌بینی می‌شود در دهه 80 عامل اصلی این بیماری تماس جنسی است.
    داروی ایدز ایرانی درمان قطعی نیست‌
    کیانوش خلیلی بیان داشت: برای این بیماری تا به‌حال محققان داروهای زیادی کشف کرده‌اند. همانطور که اعلام شد ایران نیز توانسته داروی جدید ایدز به‌نام آیمود را تهیه کند. آیمود دارویی است که متخصصان ایرانی به مدت دو سال با همکاری کشور روسیه قادر به ساخت آن شدند. این دارو روی 200 نفر آزمایش شده که شکل این دارو در ابتدا به‌صورت تزریقی بوده که تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن است و مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. در رسانه‌ها از این دارو به عنوان داروی درمان بیماری ایدز نام برده شده که این گفته اشتباه است زیرا این دارو ضدایدز نیست و استفاده از آن فقط باعث افزایش زمان بروز علایم بیماری در بدن می‌شود. در واقع این دارو دوره کمون بیماری را افزایش می‌دهد و این کار باعث طول عمر بیشتر بیمار برای چند سال می‌شود و فرد دارای کیفیت بهتری برای ادامه زندگی خود می‌شود بنابراین برخلاف گفته‌ها و باورهای مردم این دارو در بدن ویروسHIV را از بین نمی‌برد.
    علت شیوع این بیماری در کشور و پیشرفت آن در این چند سال اخیر به این علت است که میزان آگاهی و بینش مردم نسبت به این بیماری کم است و قشر جوان ما هنوز توانایی و آگاهی لازم برای مراقبت از خود را پیدا نکرده‌اند.
    داروی خوراکی ایدز در راه است‌
    داروی آیمود ابتدا فقط به روش تزریقی بود که باید بیمار هفته‌ای یک‌بار به مدت سه ماه تزریق را در بیمارستان انجام می‌داد و در نتیجه بیمار باید در بیمارستان بستری می‌شد که به علت تعداد زیاد مبتلایان مشکلات زیادی برای بیمارستان‌ها به‌وجود می‌آمد. اما وزیر بهداشت اعلام کرد که این دارو به شکل خوراکی و کپسول به مدت سه ماه دیگر وارد بازار ایران می‌شود که به‌راحتی قابل دسترس مردم بوده و دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.
    رسانه ملی نقش بیشتر و پررنگ‌تری در افزایش آگاهی مردم درباره این بیماری دارد در واقع از رادیو و تلویزیون به عنوان یک رسانه قدرتمند و ثروتمند در این زمینه باید استفاده شود.
    وی می‌گوید: طبق آمارهای گرفته شده از مردم جامعه، 50درصد آنها رادیو و تلویزیون را در افزایش سطح آگاهی خود معرفی کردند اما متاسفانه انعکاس کار در تلویزیون آن چیزی که باید باشد، نیست و استانداردهایی که مدنظر است، بیان نمی‌شود.
    ایدز بسان کوه یخ است‌
    این پزشک عمومی ادامه داد: سیاست‌های ملی مبارزه با ایدز که در CCM (کمیته کشوری مبارزه با ایدز) تصویب شد از شهریورماه سال گذشته یعنی حدود یک سال و سه ماه به حالت تعلیق باقیمانده که این موضوع باعث می‌شود فعالیت‌ها درباره این بیماری کند شود و دولت و مجلس باید با تعامل یکدیگر هرچه سریع‌تر مساله را حل کنند.
    کیانوش خلیلی در پایان افزود: واکسن ایدز نیز هنوز مراحل تحقیقاتی خود را سپری می‌کند و هنوز مشخص نیست که تزریق این واکسن در بدن موفقیت‌آمیز است یا خیر.
    همیشه باید به یاد داشت که این بیماری مانند یک کوه یخ است که عمق فاجعه هنوز به صورت آشکار نمایان نشده و در چند سال آینده با مشکلات ناشی از ابتلا به این بیماری روبه‌رو خواهیم شد.

    منبع:روزنامه جهان صنعت


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]