سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339344---
بازدید امروز: ----32-----
بازدید دیروز: ----114-----
بیماری قلبی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    بیماری  قلبی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    بیماری  قلبی - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • اثر الکل و استرس در بیماری قلبی
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:1 صبح

    اثر الکل و استرس در بیماری قلبی



    الکل

    یکی از مسائلی که بسیاری از مردم علاقه دارند در مورد آن مطالبی بدانند، ولی بعضاً نمی ‌توانند از پزشک یا افراد مطلع در مورد آن کسب اطلاع نمایند، رابطه ی مصرف مشروبات الکلی با بیماری قلبی است. گرچه اغلب مردم به دلیل پایبندی‌های مذهبی خود هیچ ‌گاه الکل مصرف نمی کنند، ولی در مورد تأثیر آن بر بیماری قلبی باورهای مختلفی وجود دارد. به گونه‌ای که بعضی فکر می‌ کنند الکل برای بیماری قلبی مفید است و به اطرافیان ‌شان که بیماری قلبی دارند نیز توصیه به مصرف آن می ‌کنند.

    حتی در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی آزاد است به کسانی که الکل مصرف نمی ‌کنند توصیه به شروع مصرف الکل نمی‌ شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که مصرف الکل می ‌تواند خطر سرطان پستان  را افزایش دهد. خصوصاً اگر باردار هستید یا تصمیم به بارداری دارید، یا هر گونه مشکل طبی دیگری دارید که مصرف الکل می ‌تواند برای آن مضر باشد، نباید الکل مصرف کنید. در کشورهای غربی به کسانی که از قبل الکل مصرف می ‌نموده‌اند نیز توصیه می‌شود حتی الامکان میزان مصرف الکل خود را کاهش دهند.

    به هر حال با توجه به فرهنگ کشور ما مصرف الکل را توصیه نمی ‌کنیم و برای کسانی که احیاناً آن را مصرف می‌ کنند توصیه می ‌کنیم تا حد امکان آن را کاهش دهند.


    آپنه ی خواب

    آپنه ی خواب مشکلی جدی است که طی آن فرد در حین خواب مکرراً دچار حملات کوتاه قطع تنفس می ‌شود. این افراد بعد از مدت کوتاهی که به خواب می ‌روند، دچار احساس تنگی نفس و قطع آن می ‌شوند و از خواب بیدار می‌شوند.

    افرادی که دچار آپنه ی خوابِ درمان نشده هستند، خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا،  سکته ی قلبی، نارسایی قلبی و سکته ی مغزی  دارند.

    احتمال ابتلا به آپنه ی خواب در زنان پس از یائسگی بیشتر می ‌شود. سایر عواملی که خطر این مشکل را افزایش می‌‌ دهند اضافه وزن، سیگار  کشیدن، استفاده از الکل، قرص‌های خواب و سابقه ی خانوادگی آپنه ی خواب است.

    علایم این بیماری عبارتند از: تنفس نامنظم و انسداد راه تنفسی در هنگام خواب همراه با خواب‌آلودگی شدید در طی روز.

    اگر احتمال می‌‌ دهید به این بیماری مبتلا باشید، با پزشک خود در مورد آزمایشات تشخیصی مربوطه مشورت کنید.

    اگر اضافه وزن دارید، حتی میزان اندکی کاهش وزن (10درصد وزن قبلی تان) می ‌تواند موارد خفیف آپنه ی خواب را از بین ببرد. سایر مواردی که به شما کمک ‌می‌ کند عبارتند از: ترک سیگار، پرهیز از الکل و قرص‌های خواب‌آور.

    خوابیدن به پهلو هم به عوض خوابیدن به پشت در تخفیف علائم کمک کننده است. بعضی افراد به وسائل مکانیکی که فشار هوا را در داخل بینی آنها افزایش می‌ دهند نیاز پیدا می ‌کنند. در موارد شدید ممکن است جراحی نیاز شود.


    استرس و افسردگی

    بسیاری از زنان نگران ارتباط بین  استرس  و بیماری قلبی هستند. مطالعات متعددی این ارتباط را هم برای مردان و هم برای زنان نشان می ‌دهد. به عنوان مثال خیلی وقت‌ها سکته ی قلبی با یک استرس شدید عاطفی خصوصاً عصبانیت آغاز می‌ شود. پس از حمله ی قلبی نیز افرادی که اضطراب و استرس بیشتری دارند، مشکلات بیشتری برای بهبودی دارند. در ضمن بعضی از راه‌هایی که مردم برای کنار آمدن با استرس در پیش می ‌گیرند (مثل پرخوری، سیگار کشیدن و مصرف الکل) آشکارا برای قلب مضر هستند.

    اما استرس تنها مسئله ی عاطفی که می‌ تواند بر قلب اثر بگذارد نیست. افسردگی هم در زنان و هم در مردان پس از حمله ی قلبی فراوان است.

    اگر شما دچار حمله ی قلبی شده‌اید و در حال حاضر به مدت طولانی پس از سکته احساس افسردگی و غمگینی می ‌کنید، یا اگر احساس غم زدگی شما شدید است، در مورد راه‌هایی که می ‌توانید کمک بگیرید با پزشک مشورت کنید.

    به خاطر داشته باشید که حمایت دوستان، خانواده و دیگر بیماران قلبی می‌ تواند به بهتر شدن خُلق‌تان و انطباق با بیماری کمک کند.

    جالب است بدانید که عادات بهداشتی سالم اثر محافظتی دارند. فعالیت بدنی منظم نه تنها استرس و افسردگی را از بین می‌ برد، بلکه به طور مستقیم عوامل خطر بیماری قلبی را کم می ‌کند.

    تحقیقات اخیر نشان می ‌دهد که پس از حمله ی قلبی، شرکت کردن در یک برنامه ی کاهش استرس می ‌تواند میزان مشکلات بعدی قلب را کمتر کند. برنامه‌های کنترل استرس مثل گروه‌های حمایت از بیماران قلبی، می ‌تواند در یافتن راهی برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی کمک ‌تان کند. ارتباطات خوب بین فردی هم همین‌ طور هستند. برقراری ارتباطات فردی قوی احتمال بروز بیماری قلبی را کم می ‌کند. ارتباطات حمایت کننده، پس از حمله ی قلبی به افزایش طول عمر افراد کمک می ‌کند. اعمال و اعتقادات معنوی و مذهبی هم پس از جراحی قلب باعث بقای طولانی ‌تر بیماران می ‌شود.

    در مورد ارتباط بین استرس، افسردگی و بیماری قلبی مطالب زیادی برای یادگیری باقی مانده، اما تنها مسائل کمی روشن شده است: این که آیا داشتن فعالیت بدنی، ارتباط تان با افرادی که از شما حمایت می ‌کنند، و در میان گذاشتن احساسات و نگرانی‌ هایتان با آن ها، به شما کمک می ‌کند تا شاداب ‌تر و طولانی ‌تر زندگی کنید؟


        نظرات دیگران ( )

  • آزمایش های تشخیص بیماری قلبی
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:0 صبح

    آزمایش های تشخیص بیماری قلبی


      

    اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، فعالیت بدنی کافی داشته باشید، در وزن مناسب باقی بمانید و سیگار را ترک کنید، سلامتی قلب خود را افزایش می‌ دهید. مهم نیست که عوامل خطر بیماری قلبی تا چه حدی در شما وجود داشته باشد، مطمئن باشید که انجام چهار عمل فوق به نفع شما خواهد بود.

    بسته به وضعیت شما ممکن است مراحل دیگری هم برای کنترل بیماری قلبی تان نیاز باشد. مثلاً اگر دیابت دارید، لازم است قند خون خود را مرتب کنترل کنید.

    کنترل وزن، استفاده از رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت‌ بدنی بیشتر به حفظ قند خون در محدوده ی طبیعی کمک می ‌کند. این روش‌ها به کاهش خطر فشار خون بالا  و چربی خون بالا  هم کمک می ‌کند.

    وضعیت طبی با عادات معمول شما هر چه که باشد، با کمک این برنامه می‌ توانید تغییرات مثبت و بزرگی در سلامت قلب خود ایجاد کنید.


    کسانی که دچار بیماری قلبی هستند

    اگر شما دچار بیماری قلبی هستید کنترل آن بسیار مهم است. خوب غذا خوردن، فعالیت بدنی مناسب و منظم و داشتن وزن مناسب به شما کمک می‌ کند از وخامت وضعیت خود بکاهید.

     اگر سیگار می ‌کشید،  آن را ترک کنید و اگر دارای دیابت  هستید، نیاز است سریعاً آن را درمان کنید. هم چنین لازم است تست‌های تخصصی پزشکی یا مصرف دارو و اعمال تشخیصی مخصوص انجام دهید. این مطلب ضمن ارائه ی توضیح در خصوص مطالب فوق به شما کمک می‌ کند تا از قلب خود محافظت کنید.


    تست‌های غربالگری

    در اغلب موارد شما احتیاج به تست‌های تشخیصی برای اطمینان از وجود بیماری قلبی و شدت آن دارید. ممکن است به نظر پزشک شما، این تست‌ها مهم نباشد، ولی به تائید تشخیص کمک می ‌کند.

    اغلب تست‌های غربالگری در بیرون از بدن ما انجام می‌ گردد و بدون درد هستند. بعد از گرفتن دقیق تاریخچه ی پزشکی و انجام دادن معاینات بالینی، ممکن است پزشک یک یا چند تا از آن تست‌ها را انجام دهد.

      


    الکترو کاردیوگرام

    الکترو کاردیوگرام از فعالیت‌های الکتریکی قلب شما تصویری را روی کاغذ رسم می ‌کند(تصویر بالا). این تست می ‌تواند ضربان غیر طبیعی و انهدام ماهیچه‌های قلبی و مشکلات جریان خون در رگ‌ های کرونی قلب و بزرگ شدن قلب را به شما نشان دهد.

      


    تست ورزش

    این تست فعالیت الکتریکی قلب را در زمان انجام فعالیت‌ بدنی ثبت می ‌کند. شما معمولاً روی یک نوار حرکت می ‌کنید و در همان حال، ثبت نوار قلب شما انجام می‌ شود(تصویر بالا).

    اگر فردی به دلیل مشکلات مفاصل  یا قلبی نتواند این تست را انجام دهد، به جای فعالیت بدنی، دارویی دریافت می‌ کند و با افزایش جریان خون به قلب، به وجود مشکل پی می ‌برند.


    تست تالیوم

    این تست کارکرد ماهیچه‌های قلب را در زمانی که خون به قلب جریان دارد، نشان می ‌دهد. مقدار کمی مواد رادیواکتیو در سیاهرگ بازوی دست تزریق می‌ شود و با یک دوربین از برداشت این مواد توسط ماهیچه ی قلب تصویربرداری می ‌شود.

      


    اکو کاردیوگرافی

    تغییر امواج صوتی در تصاویر، نشان دهنده ی اندازه ی قلب و شکل قلب و حرکات آن می‌ باشد(تصویر بالا). هم چنین از امواج صوتی برای نشان دادن مقدار پمپ خون حین خارج شدن از قلب موقع انقباض استفاده می‌ شود.

      


    آنژیوگرافی

    در این روش یک لوله ی کوچک تو خالی با بی حسی موضعی، از طریق بازو یا ران، وارد سرخرگ یا سیاهرگ محیطی می‌ شود و نوک آن برای تزریق ماده ی حاجب وارد قلب می ‌گردد و اندازه و شدت بیماری قلبی با توجه به نتایج آن مشخص می گردد. تصاویر گرفته شده به نام آنژیوگرام یا آرتریوگرام خوانده می ‌شوند(تصویر بالا).


    ونتریوکولرگرام

    تزریق مستقیم ماده حاجب به داخل حفره ی بطن چپ قلب را می‌ گویند. مانند آنژیوگرافی انجام می‌ شود، ولی تصاویر حاصله ضبط می ‌شود.


    اولتراسوند در عروق کرونری

    در این روش بوسیله ی لوله ای کوچک که وارد عروق محیطی می‌ شود، میزان جریان خون اندازه‌گیری می گردد. سپس از سرخرگ ‌ها ی کرونری قلب تصویری برداشت می ‌شود که نشان دهنده ی ضخامت و سایر خصوصیات این رگ ها می ‌باشد. این روش به پزشک معالج امکان دیدن جریان خون و سایر انسداد‌ها را فراهم می‌ کند.

    همچنین چندین تست جدید و بسیار حساس غربالگری دیگر موجود می ‌باشد. شما می‌ توانید از پزشک خود درباره ی این سه مورد سوال کنید:


    1- داپلر سونوکاروتید:

    در این روش از امواج صوتی برای مشخص کردن انسدادها و باریکی های سرخرگ کاروتید استفاده می ‌شود که هر دو مورد می ‌تواند به حمله ی قلبی و سکته ی مغزی ختم شود.


    2- توموگرافی کامپیوتری پرتاب الکترون:

    این وسیله اسکن بسیار سریع می ‌باشد که امکان تهیه ی تصویر سریع از ترکیب کلسیم عروق کرونر را ایجاد می‌ کند. این روش می ‌تواند بیماری قلبی را، قبل از این که شما هیچ علامتی را احساس کنید، تشخیص دهد.


    3- تست خونی بسیار حساس سی راکتیو پروتئین:

    این آزمایش میزان پروتئین موجود در خون را اندازه‌گیری می‌ کند. سطوح بالا نشان دهنده ی التهاب در دیواره ی سرخرگ‌هاست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می ‌دهد.


        نظرات دیگران ( )

  • درمان دارویی در بیماران قلبی
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:52 صبح

    درمان دارویی در بیماران قلبی


      

    برای کنترل یا پیش ‌گیری از بیماری قلبی ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشید. داروها ممکن است برای استفاده در درمان یک عامل خطرزا از قبیل فشار خون، کلسترول  یا از بین بردن درد قفسه ی سینه که اغلب همراه با بیماری قلبی است استفاده شود.

    اگر شما جزء آن ‌دسته از بیماران هستید که دارو مصرف می‌ کنید، خیلی مهم است که روش زندگی خودتان را برای سلامت قلب خویش تغییر دهید، زیرا عادات سالم روزانه، مقدار نیاز به دارو را در حداقل ممکن نگه می دارد.


    داروهای بیماری قلبی

    دیجیتال (دیگوگسین)

    دیجیتال نگه دارنده ی انقباض قلب است و در مواقعی که قلب قادر به پُمپ کردن خون به حد کافی نباشد، مصرف می شود. همچنین در مواقعی که ریتم قلب دچار بی ‌نظمی‌های سریع می‌ شود، آن را آهسته می ‌کند.

    مهار کننده ی آنزیم مبدل آنزیوتانسین

    این داروها عوامل عصبی و هومورال را که سبب تنگی بستر عروق محیطی می ‌شوند را بی ‌اثر می کنند و برای درمان فشار خون‌های بالا و در صدمات وارده بر ماهیچه‌ها ی قلب استفاده می ‌گردند.

    هم چنین در بهبود صدمات کلیه ناشی از دیابت  در بعضی بیماران استفاده می ‌شود.

    بتا بلوکرها

    این داروها ضربان قلب را کاهش داده و نیروی هر ضربه ی قلبی را کم می کنند. هم چنین برای بهبود فشار خون‌های بالا و درد قفسه ی صدری و پیش گیری از تکرار حملات قلبی استفاده می ‌گردند.

    نیترات‌ها (شامل نیترو گلیسرین)

    این دسته داروها رگ ‌های خونی را گشاد می کنند و درد قفسه ی صدری را کاهش می ‌دهند.

    مهار کننده ی کانال‌های کلسیمی

    این دسته ی دارویی هم رگ ‌های خونی را گشاد می ‌کنند. هم‌ چنین برای درمان فشار خون‌های بالا و درد قفسه ی صدری مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

    مدرها (قرص‌های ادرار آور)

    برای کم کردن مایعات بدن در فشار خون‌های بالا استفاده می‌ گردد.

    داروهای پایین آورنده ی کلسترول خون

    برای کم کردن سطح LDL یا کلسترول بد در خون و هم چنین بعضی از آن ها برای بالا بردن HDL یا کلسترول خوب  استفاده می گردد.

      

    آسپرین

    آسپرین امروزه به عنوان داروی عجیبی شناخته شده است که می تواند به کاهش خطر حملات قلبی یا سکته ی مغزی  برای کسانی که در حال حاضر یکی از آن ها را دارند، کمک کند.

    هم چنین این دارو توانسته به باز نگه داشتن سرخرگ ‌های افرادی که قبلاً عمل‌های بای پس عروق کرونر یا دیگر اعمال جراحی برای رفع انسدادهای سرخر‌گ‌ ها را داشته‌اند، از جمله آنژیوپلاستی، کمک کند.

    هم‌ چنین آسپرین در اورژانس به افرادی که مشکوک به سکته ی قلبی یا مغزی هستند داده می شود.

    به هر حال اثر آسپرین در پیش گیری از حملات قلبی و مغزی در افرادی که هنوز هیچ ‌گونه سابقه ی بیماری قلبی و مغزی ندارند، توسط موسسه ی غذا و دارو تایید نشده است، حتی ممکن است مصرف آن در کسانی که مخصوصاً هیچ ‌گونه خطر بیماری قلبی را ندارند، مضر نیز باشد.

    آسپرین یک داروی قوی است، ولی عوارضی هم دارد. این دارو می ‌تواند شانس شما را برای ابتلا به زخم معده،  بیماری کلیوی، بیماری کبدی  و صدمه ی مغزی به دنبال خونریزی زیاد کند. هم چنین می‌ تواند با سایر داروها واکنش دهد و اثرات مخربی بر جا گذارد.

    اگر شما جزء افرادی هستید که می ‌خواهید آسپرین را برای درمان یا پیش ‌گیری از بیماری‌های قلبی استفاده کنید، در مرحله ی اول با پزشک معالج خود مشورت نمایید. تنها پزشک شماست که با دانستن تاریخچه ی مصرف دارویی و هم چنین شرایط و سلامت عمومی شما در حال حاضر، می ‌تواند قضاوت درستی از سودمندی مصرف آسپرین برای شما داشته باشد.

    در مجموع آسپرین می‌ تواند برای گروهی از زنان که بیماری قلبی دارند، سودمند باشد، اما برای اغلب زنان که در سلامتی کامل بسر می ‌برند، توصیه نمی ‌شود.


    هورمون درمانی بعد از یائسگی

    قبلا هورمون درمانی در خانم‌هایی که مشکلات قلبی داشتند، برای کاهش خطر حملات قلبی استفاده می ‌شد. اما تحقیقات اخیر نشان داده خانم‌هایی که بیماری قلبی دارند، نبایستی از این نوع درمان استفاده کنند. این درمان شامل هورمون های استروژن + پروژسترون، یا فقط استروژن می‌ باشد.

    تحقیقات نشان داده خانم‌هایی که بیماری‌ قلبی دارند و درمان استروژن + پروژسترون دریافت داشته‌اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سکته ی قلبی، ایجاد لخته ی خون در رگ ها،  سکته ی مغزی و سرطان پستان  هستند.

    استروژن هم هیچ ‌گونه اثر پیش ‌گیری کننده ای از سکته ی قلبی، در خانم‌هایی که مبتلا به بیماری قلبی هستند، ندارد.

      


    عمل‌های مخصوص

    بهبود بیماری‌های قلبی احتیاج به تکنیک‌های مخصوص دارد که با آن بتوان سرخرگ را باز و جریان خون را بهبود بخشید. این‌ها معمولاً برای بهبود درد شدید قفسه صدری یا پاک کردن رگ‌ های خونی از لخته‌ها استفاده می‌ گردد.

    این اعمال شامل آنژیوپلاستی کرونری و آنژیوپلاستی با بالون هستند. در این تکنیک یک لوله ی تو خالی نازک یا "کاتتر "(CATHETER)به آرامی از میان سرخرگ‌ ها عبور داده شده و در مدخل سرخرگ کرونر تنگ وارد می ‌شود. در سر این لوله یک بالون وجود دارد که برای باز کردن رگ‌ ها و بهبود جریان خون، چند مرتبه پُر و خالی می شود.

    بعضی اوقات یک لوله ی کوچک که به آن STENT گفته می‌شود، به طور دائم در درون سرخرگ کار گذاشته می‌ شود تا رگ همیشه باز بماند.

    بای پس سرخرگ کرونری قلب

    در این روش یک قطعه از سیاهرگ ساق پا، یا یک تکه از سرخرگ قفسه ی سینه یا مچ دست برداشته می شود و به بالا و پایین سرخرگ قلبی در ناحیه ی مسدود یا تنگ شده ی عروق متصل می ‌گردد.


        نظرات دیگران ( )

  • برخورد با اولین سکته قلبی
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:45 صبح

    برخورد با اولین سکته قلبی


      

    برای اغلب مردم سکته ی قلبی اولین علامت بیماری قلبی است. بنابراین همه ی افراد بایستی علائم مشخص کننده ی بیماری قلبی و هم ‌چنین چگونگی کمک کردن پزشکی اورژانس را بدانند.

    یک درمان موثر بایستی در ساعات اولیه ی شروع علائم آغاز شود. به یاد داشته باشید آگاهی از شکایات و کمک سریع نجات بخش زندگی شماست.


    شناخت علائم اخطار کننده

    اغلب حملات قلبی با شروع ناگهانی دردهای فشارنده که اغلب هم در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی نشان داده می ‌شود، آغاز می ‌شود. اغلب این حملات قلبی در آغاز آهسته‌اند و به صورت درد کم یا احساس ناراحتی در ناحیه ی سینه بیان می شوند.

    شایع تر‌ین علامت اخطار برای مردان و زنان همین درد سینه است.


    ناراحتی سینه :

    اغلب حملات قلبی ناحیه ی مرکزی قفسه ی صدری را به صورت درد ناراحت کننده‌ای که حداقل چند دقیقه طول می ‌کشد درگیر می‌ کند. بیمار احساس فشار ناراحت ‌کننده یا درد را دارد. این ناراحتی می ‌تواند خفیف تا شدید باشد.

    ناراحتی در قسمت‌های دیگر بدن از قبیل یک یا دو بازو، پشت، گردن، فک و معده نیز رخ می ‌دهد. نفس‌های کوتاه که اغلب همراه با ناراحتی قفسه ی صدری است اتفاق می ‌افتد، اما می ‌تواند قبل از شروع علائم قفسه ی صدری آغاز شده باشد.

    دیگر علائم شامل: تهوع، سبکی ‌سر، عرق و سردرد می ‌باشد.


    هر چه زودتر کمک بخواهید :

    اگر فکر می‌ کنید شما یا شخص دیگری احتمالاً یک حمله ی قلبی خواهید داشت، برای جلوگیری از مرگ یا ناتوانی به طور سریع و فوری اقدام کنید و بیش از چند دقیقه (حداکثر 5 دقیقه) معطل نشوید و بعد به اورژانس 115 تلفن کنید.

    شما بایستی به طور سریع عمل کنید، زیرا داروهای از بین برنده ی لخته ی خون و دیگر تکنیک ‌های درمانی برای باز نگه داشتن سرخرگ‌‌ها می ‌توانند حمله ی قلبی را متوقف سازند.

    این درمان‌ها بهترین نتایج را در اولین ساعات بعد از شروع حمله ی قلبی دارند. معمولا خانم‌ها تمایل به تأخیر در دریافت کمک نسبت به آقایان در حملات قلبی دارند. تأخیر خانم‌ها به این دلیل است که آن ها نمی‌ خواهند دیگران نگرانشان باشند.

    مواقعی که شما به بیمارستان می ‌روید، از صحبت کردن درباره ی آن چه احتیاج دارید یا آوردن فردی که بتواند با شما صحبت کند، نترسید. از انجام آزمایشاتی که می‌ تواند مشخص کننده ی داشتن یک حمله ی قلبی در شما باشد سوال کنید. آزمایشات معمول شامل نوار قلب، آنزیم‌های قلبی و اسکن‌های هسته‌ای آنژیوگرام کرونروی یا آرتریوگرام می ‌باشد.

    در بیمارستان اجازه ندهید که هر کسی به شما بگوید علائم شما مربوط به سوء‌هاضمه یا فعالیت بیش از اندازه است.

    شما حتماً باید اجازه دهید که یک معاینه ی کامل برای تشخیص حمله ی قلبی در شما انجام شود و اگر دچار حمله ی قلبی شده باشید، اجازه دهید هرچه سریع تر درمان برای متوقف کردن حمله آغاز شود


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4      

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]