سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1339703---
بازدید امروز: ----44-----
بازدید دیروز: ----41-----
مضرات سیگار - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    مضرات سیگار - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    مضرات سیگار - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • تاثیر سیگار بر دستگاه قلب و عروق
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:20 عصر

    تاثیر سیگار بر دستگاه قلب و عروق

    استعمال دخانیات یک پدیده زیان‌بخش برای سلامت عمومی است و در حقیقت می‌‌توان آن ‌را مهم ترین آسیب برای سلامت عمومی دانست. هزینه‌های بهداشتی (سلامتی) سیگار کشیدن نه تنها در کشورهای توسعه یافته بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز بالاست. با توجه به این حقیقت که زیان‌های سلامتی ناشی از سیگار به‌موازات گسترش مصرف سیگار بیشتر می‌شود، تعجب‌آور نیست که بگوییم بیماری‌های ناشی از دود سیگار در کشورهای در حال توسعه شایع تر است ، چرا که شیوع مصرف سیگار در این کشورها در حال افزایش است.

    سیگار کشیدن از طریق مکانیسم‌های متعددی سبب بیماری می‌گردد. دود سیگار محتوی بیش از 4000 ماده است و مطالعات دقیق سم‌‌شناسی روی تعداد نسبتاً کمی از سموم بالقوه انجام شده است. بعض سموم در گیاه تنباکو وجود دارند؛ تعداد دیگری از سموم در حین عمل آوری و اضافه کردن مواد شیمیائی خوش‌بو کننده و مزه‌آور به برگ‌های تنباکو و عده‌ای در اثر تجزیه حرارتی (PYROLYSIS) تنباکوی بعمل آمده، ایجاد می‌شوند.

    دود تنباکو شامل موادی است که می‌توانند سبب گسیختگی DNA و جهش‌ها ژنی شوند. به علاوه این مواد می‌توانند به پروتئین‌ها و چربی‌های سلولی بچسبند و آنها را جدا کنند. به دلیل تنوع سموم، تعدد اجزاء بیوشیمیایی و سلولی که می‌توانند با آنها وارد عمل شوند، و گوناگونی قابلیت‌های افراد، آثار بیماری ناهمگون دود سیگار تعجب برانگیز نیست. از میان شایع ترین بیماری‌هایی که با استعمال دخانیات در ارتباط است، بیماری‌های آترواسکلروز قلبی-عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن ریه، حملات مغزی و ... هستند.

    سیگار کشیدن یک عامل خطر اصلی برای ایجاد 

    بیماری‌های قلبی– عروقی  است. در حقیقت، تأثیر سیگار از نظر میزان، مشابه دو عامل خطر اصلی دیگر، یعنی فشار خون بالا  و  افزایش کلسترول خون  است.

    سیگار کشیدن با مکانیسم‌های مختلفی می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های قلبی مزمن گردد؛ شامل: صدمه مستقیم آندوتلیال بوسیله نیکوتین و منواکسیدکربن که می‌تواند دیواره یک شریان طبیعی و باز را تخریب و موجب ورود مواد چربی به‌داخل دیواره زخمی و ضخیم شدن و تنگی و در نهایت انسداد کامل شریان گردد؛ افزایش ضربان قلب و فشار خون با واسطه آزادسازی کاتکول آمین‌ها؛ هیپرلیپیدمی؛ افزایش میزان LDL؛ افزایش نوتروفیل‌های در گردش و افزایش انعقادپذیری خون، بنابراین نیکوتین و منواکسیدکربن با افزایش کار قلب، سبب افزایش نیاز به اکسیژن در عضله قلبی شده و از سوی دیگر ظرفیت حمل اکسیژن توسط خون را کاهش می دهد و سبب تشدید ناتوانی و اختلال عملکرد قلب می‌گردند و به این ترتیب زمینه را برای بروز آریتمی‌های قلبی مستعد می‌کنند.

    تاثیر سیگار در ایجاد بیماری های قلبی-عروقی ، مشابه دو عامل خطر اصلی این بیماری یعنی فشار خون بالا و افزایش کلسترول خون است.

    عضله قلب تنها زمانی سالم باقی می‌ماند که یک جریان خون کافی توسط شریان‌‌های کرونر به آن برسد. در طی سال‌های زندگی و به ‌عنوان قسمتی از فرآیند طبیعی پیری، این عروق تدریجاً به‌علت فرآیند دژنراتیو دیواره ا‌شان تنگ می‌شود. در سیگاری‌ها این فرآیند بسیار سریع تر از افراد طبیعی پیشروی می‌کند. به طور مکرر خون جریان یابنده از خلال این عروق تنگ ناگهان لخته می‌گردد (ترومبوز کرونر) و سبب آسیب جدی به عضله قلب می‌شود. لخته شدن خون در عروق کرونر علت شایع مرگ در مردان و زنان 64- 35 ساله است.

    بیماری عروق کرونر با تعداد سیگارهای کشیده شده، درجه استنشاق و سن شروع سیگار کشیدن در ارتباط است. هم‌چنین سیگار کشیدن غیرفعال در افراد مبتلا به آنژین صدری می‌تواند زمینه‌ساز حمله گردد.

    با کنار گذاشتن سیگار، خطر بیماری‌های عروق کرونر کاهش می‌یابد و بعد از حدود سه سال از ترک، خطر مرگ ناشی از این بیماری تقریباً مانند غیرسیگاری‌هاست. ادامه سیگار کشیدن بعد از یک 

    حمله قلبی  ، شانس بیمار را برای حمله دوم افزایش می‌دهد.

    نیره ولدخانی- کارشناس علوم تغذیه تبیان


        نظرات دیگران ( )

  • هدیه سیگار به سیگاریها !
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:19 عصر

    هدیه سیگار به سیگاریها !


    بار ها و بارها از اثرات منفی سیگار بر روی سلامتی گفته ایم و تاکید کرده ایم برای همیشه این ماده مخدر را فراموش کنید.طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر 8 ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد و حال با ارائه این گزارش بدون هیچ مقدمه ای از هدیه کشنده سیگار به سیگاری ها می گوییم. 1- از دست دادن موها

    با تضعیف سیستم ایمنی افراد سیگاری در اثر مصرف مواد دخانی، بدن این افراد مستعد ابتلا به انواع بیماریها از جمله «لوپوس اریتماتوز» می‌شود که این بیماری می‌تواند عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم‌ در دهان، جوش‌های پوست روی صورت، سر و دست‌ها شود.

    2 - آب مروارید (کاتاراکت)

    افراد سیگاری ‌40 درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.

    3 - چین و چروک

    استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست می‌شود؛ همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین A و محدود کردن جریان خون در عروق پوست می‌شود.

    پوست افراد سیگاری خشک و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لبها و چشمهاست.

    4 - ضایعات شنوایی

    افراد سیگاری 3 برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند.

    5 - سرطان پوست

    افراد سیگاری 2 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست (پوسته پوسته شدن، برجستگی روی پوست) قرار دارند 6- فساد دندانها

    افراد سیگاری 5.1 مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.

    7 - پوکی استخوان

    منواکسید کربن یکی از اصلی‌ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل ترکیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اکسیژن است. این گاز باعث کاهش قدرت عمل اکسیژن در خون افراد سیگاری حرفه‌ای تا ‌15 درصد می‌شود.

    استخوان‌های افراد سیگاری تراکم خود را از دست داده و به راحتی شکسته می‌شود همین طور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شکستگی تا 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

    هموطن سلام


        نظرات دیگران ( )

  • تاثیر سیگار بر ریه ها و سایر اندام های بدن
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:18 عصر

    تاثیر سیگار بر ریه ها و سایر اندام های بدن

    بیماری انسداد مزمن ریه

    سیگار کشیدن عامل خطر اصلی بیماری‌های انسدادی مزمن ریه است. مواد محرک دود تنباکو (قطران و گاز سیانید) مسئول بروز برونشیت و آمفیزم هستند. این محرک‌ها عمل موهای کوچک بنام مژه (CILLIA) که ریه‌‌ها را از آلودگی ها پاک می‌کنند، متوقف می‌کند. هم‌چنین سبب، ترشح بیشتر موکوس توسط غدد ریه می‌شوند. وقتی‌که مژک‌ها غیرفعال می‌شوند، فرآیند پاک سازی ریه‌ها از موکوس اضافی، قطران و سایر ناخالصی‌ها اجباراً باید توسط 

    سرفه  انجام شود. سیگاری‌ها، بیشتر از غیرسیگاری‌ها سرفه می‌کنند و خلط بیشتری تولید می‌کنند.

    سایر علائم تنفسی شامل: کوتاهی تنفس، سنگینی سینه، خس‌خس، درد سینه، 

    سینوزیت ‌ و سرماخوردگی‌های  مکرر است. تقریباً تمام بیماران مبتلا به آمفیزم ، سیگاری هستند. سیگار هم‌چنین یک عامل خطر مهم برای ایجاد برونشیت مزمن است. سیگاری‌های افراطی در معرض خطر بیشتری نسبت به سیگاری‌های متوسط هستند، امّا در معرض مقادیر کم دود سیگار بودن، چنانکه در سیگار کشیدن تحمیلی دیده می‌شود نیز زیان آور به نظر می‌رسد.

    آمفیزم در اثر تخریب ریه به وجود می آید که می‌تواند به دلیل صدمه مستقیم دود سیگار، اکسیدان‌های القاء شده و یا تولید مواد واسطه‌ای التهابی جدید به‌دلیل تماس با دود باشد. برونشیت مزمن نیز ناشی از مکانیسم‌های مشابه در راه های تنفسی است.

    سرطان ریه

    ابتلا به 

    سرطان ریه  در سیگاری‌ها ، بیست برابر غیر سیگاری‌هاست. در حقیقت سیگار کشیدن عامل خطر اصلی بروز سرطان ریه است. ایجاد سرطان ریه مستقیماً با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز، مدت سیگار کشیدن و محتوای قطران و نیکوتین سیگارهای کشیده ارتباط دارد. اکثر کسانی که به‌علت سرطان ریه می‌میرند، سیگاری هستند.
    ابتلا به سرطان ریه در سیگاری‌ها ، بیست برابر غیر سیگاری‌هاست.

    سیگاری‌های افراطی 25- 15 بار احتمال بیشتر برای مرگ ناشی از سرطان ریه نسبت به غیرسیگاری‌ها دارند و تنها 20-15 سال از سیگار کشیدن می‌گذرد تا سرطان ریه ایجاد شود و تعداد کمی از بیماران با این بیماری بیش از 5 سال زنده می‌مانند. خطر سرطان ریه بین سیگاری‌های غیرفعال یا تحمیلی نیز افزایش یافته است. شواهد تجربی قابل ملاحظه‌ای نقش دود سیگار را در سرطان ریه نشان داده‌اند. بسیاری از مواد موجود در دود سیگار – بویژه هیدروکربن‌های چند حلقه‌ای آروماتیک – ممکن است در سرطان زایی شرکت داشته باشند.

    سایر سرطان ها

    سیگاری‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها احتمال بیشتری برای ابتلاء به سرطان دهان، 

    گلو و مری  دارند. خطر این سرطان‌ها برای پیپ و سیگار برگ بیشتر از سیگارهای فیلتردار است. در مورد سرطان مثانه  ، تغلیظ سرطان زاها در ادرار به عنوان عامل ایجاد کننده ی سرطان به‌نظر می‌رسد. سرطان‌ معده و پانکراس و سرطان گردن رحم با شیوع بیشتری در سیگاری‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها رخ می‌دهد.

    حمله مغزی

    تمام سیگاری‌ها در معرض خطر بیشتری برای 

    حمله مغزی  هستند، با وجود این، زنان سیگاری که قرص ضد بارداری استفاده می‌کنند، نسبت به خانم‌هایی که سیگار نمی‌کشند ، بیست برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و حمله مغزی هستند.

    پوست

    صورت بسیاری از افراد سیگاری بعد از مدتی چین و چروک زیادی پیدا می کند. خطوط پوستی با زاویه مستقیم از لب‌های فوقانی و تحتانی انتشار می‌یابد یا خطوط کم عمق روی چانه و فک تحتانی و صورت ظاهر می‌گردد و سبب لاغری و زرد رنگ شدن پوست می‌شود


        نظرات دیگران ( )

  • چاقی و سیگار در بروز ناتوانی جنسی موثرند
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:56 صبح

    چاقی و سیگار در بروز ناتوانی جنسی موثرند


    تحقیقات جدید نشان می‌دهد بسیاری از چیزهایی که برای قلب مردان مفید است، در سلامت دستگاه تولید مثلی آنها نیز تاثیر مفید دارد.

    داشتن وزن طبیعی ، سیگار نکشیدن و ورزش منظم از ناتوانی جنسی پیشگیری می‌کند. تحقیقات ارتباط شیوه زندگی با ناتوانی جنسی را اثبات می‌کند.

    در تحقیقی مشخص شد احتمال بروز ناتوانی جنسی در مردان چاق 90 درصد بیشتر از مردانی است که وزن طبیعی دارند. سیگاری ها نیز 50 درصد بیشتر از غیرسیگاری ها به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند.

    ورزش منظم نقش پیشگیرانه در این زمینه دارد. مردانی که در شروع مطالعه بیشترین فعالیت ورزشی را داشتند، 30 درصد کمتر از همسالان بی‌تحرک خود طی مدت14سال تحقیق به ناتوانی جنسی دچار شدند.

    برخی عادات که بر سلامت دستگاه قلب و عروق تاثیر می‌گذارند، مانند کشیدن سیگار و ورزش منظم، در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش دارند.

    زمانی تصور می‌شد ناتوانی جنسی علت روان شناختی دارد. اما اکنون روشن شده است که بسیاری از عوامل خطر موثر در بروز بیماری های قلبی ، در بروز ناتوانی جنسی نیز موثرند.

    هر چیزی که جریان خون و عملکرد رگ های خونی را دچار اختلال می‌کند، می‌تواند در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش داشته باشد. برخی بیماری ها که احتمال بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهند، مانند فشار خون بالا  و دیابت ، می‌توانند به ناتوانی جنسی نیز منجر شوند.

    برخی عادات هم که بر سلامت دستگاه قلب و عروق تاثیر می‌گذارند، مانند کشیدن سیگار و ورزش منظم، در بروز ناتوانی جنسی نیز نقش دارند.

    این یافته‌ها انگیزه‌ای برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی را فراهم می‌کند. چرا که بیماری قلبی یک خطر دوردست و ناتوانی جنسی، خطری نزدیک تر به نظر می‌آید. علاوه بر آن، با افزایش شیوع چاقی در بین جوانان و ارتباط ناتوانی جنسی با چاقی ، بروز این مشکل در سنین پایین تری مشاهده خواهد شد.


        نظرات دیگران ( )

  • رانندگان سیگاری جریمه می‌شوند
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 10:28 صبح

    رانندگان سیگاری جریمه می‌شوند


    از سال آینده افرادی که حین رانندگی سیگار بکشند، جریمه می‌شوند.

    معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آیین‌نامه قانون جامع کنترل دخانیات که تا آخر امسال ابلاغ می‌شود، رانندگانی که حین رانندگی سیگار بکشند، جریمه می‌شوند.

    به گفته موید علویان، برای این کار همکاری و تعامل نزدیکی با راهنمایی و رانندگی داشته‌ایم وبا توجه به این‌که بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، غذا خوردن، آشامیدن، با تلفن همراه صحبت کردن و سیگار کشیدن موجب عدم تمرکز حواس راننده می‌شود و خلاف است، مأموران راهنمایی و رانندگی بر اساس این قانون اکنون نیز می‌توانند رانندگانی را که حین رانندگی سیگار می‌کشند، جریمه کنند.

    آئین‌نامه قانون جامع کنترل دخانیات مراحل نهایی تصویب را می‌گذراند و به زودی و احتمالاً تا آخر امسال ابلاغ می‌شود. بر اساس این آیین‌نامه جریمه‌های تنبیهی و بازدارنده متعددی برای افرادی که در انظار عمومی سیگار می‌کشند، در نظر گرفته شده است.

    منبع : همشهری


        نظرات دیگران ( )

    <      1   2   3   4      >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]