سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340180---
بازدید امروز: ----98-----
بازدید دیروز: ----131-----
بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی توسط یک مبتکر جوان اراکی ساخته شد
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:13 عصر

    دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی توسط یک مبتکر جوان اراکی ساخته شد


    یک جوان مبتکر اراکی از اختراع دستگاه کاهنده سردردهای میگرنی از طریق تنظیم فشارخون افراد خبر داد.

    سمانه ملاقاسمی، دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و مخترع دستگاه کاهنده ی سردردهای میگرنی در گفت و گو با خبرنگار «پژوهشی» ایسنا اظهار داشت: دستگاه کاهنده ی سردردهای میگرنی با تنظیم فشارخون افراد از طریق سیستم عصبی، حرکت خون را در فرد تنظیم می کند و به این ترتیب فرد استفاده کننده از این دستگاه سلامت خود را باز می‌یابد.

    وی افزود: این دستگاه برای اولین بار در سطح کشور و جهان ساخته شده است و در صورت تولید انبوه آن می‌توان از طریق صادرات درآمدهای ارزی جدیدی برای کشور فراهم کرد.

    ملاقاسمی تأکید کرد: هدف از ساخت این دستگاه، ارائه خدمت به مردم کشور و معالجه این دسته از بیماران بوده است که در صورت سرمایه‌گذاری کمتر از 30 میلیون تومان می‌توان تولید انبوه آن را در کشور آغاز کرد.

    این مبتکر اراکی افزود: علی‌رغم مکاتبات بسیار با دستگاه‌های متولی، این بخش تاکنون پاسخ مناسبی از سوی مسئولین دریافت نکرده‌ام و حتی برای ارسال دستگاه خود به جشنواره ابداعات و اختراعات که هر ساله در سوئیس برگزار می‌شود، وزارت علوم در نامه‌ای به دانشگاه با بی‌ارزش و بی اعتبار خواندن این جشنواره، با دادن هزینه ای حدود چهار میلیون تومان که برای ارسال دستگاه اختراعی صرف شده بود، مخالفت کرده‌اند.

    وی ابزار عقیده کرد: به دلیل عدم حمایت‌های لازم از مخترعان جوان کشور و بی‌مهری به آنها از سوی برخی دست اندرکاران، بسیاری از طرح‌ها و ابتکارات بدیع و ارزشمند مخترعان جوان کشور به مرحله ظهور نرسیده است


        نظرات دیگران ( )

  • استخرهای مطمئن و تحت نظارت مراکز بهداشتی را برای شنا انتخاب کنید
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:13 عصر

    استخرهای مطمئن و تحت نظارت مراکز بهداشتی را برای شنا انتخاب کنید


    یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست، حساسیت‌های پوستی یا تشدید آن، عفونت‌های باکتریایی و قارچی شایع‌ترین بیماری های پوستی هستند که ممکن است در استخرها برای مراجعین ایجاد شود.

    افرادی که مبتلا به اگزما و خشکی پوست هستند، استعداد بیشتری برای ابتلا به ناراحتی‌های عفونی و قارچی ‌پوست دارند و باید در این زمینه توجه کافی شود.

    انتخاب استخرهای مطمئن و تحت نظارت مراکز بهداشتی، از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی در افراد است. همچنین حمام رفتن و نرم کردن پوست، به خصوص در کسانی که پوستی خشک دارند و خشک و تمیز کردن لباس‌های نمناکی که برای رفتن به استخرها استفاده می‌شود، از جمله بهترین کارها در این زمینه است.

    میزان کلری که برای گندزدایی استخرها استفاده می‌شود بسیار بالا و محرک پوست است. با توجه به انتقادهای شدید افراد در این مورد، مسئولان استخرها باید نسبت به این امر توجه کافی داشته باشند و از کلر و یا گندزداها درست و به اندازه استفاده کنند.

    تحریک، سوزش و کم شدن چربی پوست، ایجاد حساسیت در پوست، اگزما و ناراحتی‌های چشمی مهم ترین بیماری‌های پوستی هستند که با افزایش میزان کلر در آب استخر برای افراد ایجاد می‌شود.

    افراد باید از وسایل مشترک یا کرایه‌ای برای شنا استفاده نکنند. لازم است شناگران در استخرها نکات بهداشتی نظیر دوش گرفتن، شست‌وشوی بدن با آب و صابون، قرار دادن پاها در حوضچه آب و کلر به مدت30 ثانیه، استفاده از وسایل شخصی، تخلیه بینی و مثانه قبل از ورود به استخر عوامل را رعایت کنند.

    در صورتی که این موارد رعایت نشود، شاهد بروز بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های دستگاه تنفسی، عفونت‌های گوش، چشم و دستگاه مجاری ادراری و تناسلی و همچنین بیماری‌های پوستی خواهیم بود


        نظرات دیگران ( )

  • آنچه باید به پزشک خود بگویید
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:10 عصر

    آنچه باید به پزشک خود بگویید


    همه ما حرف زدن را بلد هستیم و در این مسأله شکی نیست. امّا ارتباط و صحبت کردن مؤثر شرط است! وقتی قرار است به پزشک مراجعه کنیم، شاید در نگاه اول به نظر برسد صحبت کردن با او تفاوتی با سایرین ندارد. اما برعکس، باید قادر باشیم در یک فرصت محدود اطلاعات لازم را به پزشک منتقل کنیم.

    شاید جالب باشد بدانید چه‌چیزهایی را باید به پزشک بگویید:

    1- کارهایی را که دوست دارید انجام دهید یا عادت به انجام آنها دارید، ولی نمی‌توانید و از انجام آنها عاجزید: علاوه بر مساله سازش با محیط، برخی مردم یک سطح خاصی از ناتوانی را می‌پذیرند، مخصوصاً اگر این ناتوانی بتدریج به وجود آمده باشد یا مسائل خصوصی، مثل مسأله جنسی باشد. اگر در مورد مشکل‌تان با پزشک صحبت نکنید، ممکن است درمانی را که می‌تواند بیماری شما را تخفیف داده و یا حتی برطرف کند،را از دست بدهید.

    2- مواردی را که می‌ترسید: اکثر مردم در شرایطی که بیماری آن ها جدی تشخیص داده شود در وضعیت بدی قرار می‌گیرند. برخی حتی قبل از تشخیص هم از شرایط، اقدامات و محیط پزشکی شدیداً می‌ترسند. پزشک می‌تواند با بیان جنبه واقعی بیماری، به شما اطمینان‌ خاطر دهد و ترس شما را برطرف کند.

     اگر در مورد مشکل‌تان با پزشک صحبت نکنید، ممکن است درمانی را که می‌تواند بیماری شما را تخفیف داده یا حتی برطرف کند، از دست بدهید.

    3- مکان‌هایی را که به آن جا سفر کرده‌اید: امروزه با وجود امکانات، سفر به دوردست‌ترین نقاط هم ممکن شده است. بنابراین اگر در سفر‌های اخیر علایم «شبه آنفلوآنزا» داشته‌اید، لازم است به پزشک اطلاع دهید، چرا که بیماری شما ممکن است، قابل درمان باشد و با مخفی کردن آن فاجعه‌ای رخ دهد.

    4- سابقه فامیلی: اگر در خانواده‌تان بیماری ژنتیکی خاصی وجود دارد، به پزشک اطلاع دهید.

    5- داروهایی را که بدون نسخه پزشک خریداری می‌شوند و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید: بسیاری از بیماران فراموش می‌کنند تا در مورد داروهایی که بدون تجویز پزشک مصرف می‌کنند، با پزشک صحبت کنند. این در حالی است که خیلی از این داروها می‌توانند با سایر داروها تداخل اثر داشته باشند.

    6- داروهایی را که سایر پزشکان برای شما تجویز کرده‌اند و مصرف می‌کنید: ممکن است در اتاق انتظار فرمی در مورد داروهای مصرفی به شما داده شود تا پُر کنید. ولی از آن جایی که پزشک ممکن است فرصت کافی برای مطالعه آن ها نداشته باشد، بهتر است لیستی از این داروها تهیه کنید و یا آن ها را همراه داشته باشید، تا به پزشک اطلاع دهید.

     اگر مشکل خاصی در مورد مصرف دارو دارید با پزشک درمیان بگذارید، چون احتمالاً روش درمان را تغییرمی‌دهد (مثلا اگر نمی‌توانید یک نوع قرص را مصرف کنید، شکل دارویی دیگری تجویز می‌کند). شاید هم روش غیردارویی برای حل مشکل شما وجود داشته باشد.

    7- داروهایی را که برای شما تجویز شده، ولی استفاده نکرده‌اید: بعضی اوقات مردم، به خاطر عوارض جانبی داروها، بیش از چند قرص مصرف نمی‌کنند! برخی مردم هم اصلاً تمایلی به مصرف دارو ندارند. بنابراین اگر مشکل خاصی در مورد مصرف دارو دارید، با پزشک در میان بگذارید، چون احتمالاً روش درمان را تغییر می‌دهد (مثلا اگر نمی‌توانید قرص مصرف کنید شکل دارویی دیگری تجویز می‌کند) و شاید هم روش غیردارویی برای حل مشکل شما وجود داشته باشد.

    8- سیگار: اگر در مورد مصرف سیگار از شما سئوال شود، دروغ نگویید و اگر هم سوال نشد، خودتان مطرح کنید.

    9- افسردگی و استرس: از بیان این دو موضوع خجالت نکشید و حتماً آن ها را با پزشک درمیان بگذارید، چون هر دو می‌توانند منجر به بیماری‌های دیگری از جمله خستگی، بی‌خوابی و تحریک ‌پذیری گردند و عامل اصلی دور از نظر بماند. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای ضدافسردگی، صحبت کردن و... بیماری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

    10- بی‌اختیاری: بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع مواردی هستند که مردم باید بدانند چگونه با آن کنار بیایند، چون این مسأله اکثر اوقات به عنوان مرحله‌ای از فرایند پیری محسوب می‌شود.

    11- عملکرد غیرطبیعی جنسی: امروزه هر جا که بروید نسخه‌هایی از داروی ویاگرا(VIAGRA) و لویترا(LEVITRA) برای اختلالات جنسی مشاهده می‌کنید. اگر چنین مشکلی دارید، خودسرانه دارو مصرف نکنید و مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

    البته شما احتمالاً فرصت کافی برای صحبت کردن در مورد همه این موضوع‌ها راممکن است ، نداشته باشید. بنابراین بهتر است لیستی از آنها به ترتیب اولویت تهیه کنید تا وقت زیادی برای به خاطر آوردن آنها صرف نشود. ولی یادتان باشد هیچ نکته‌ای را ناگفته باقی نگذارید


        نظرات دیگران ( )

  • بهداشت استخرها مهم است
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:8 عصر

    بهداشت استخرها مهم است


    شنا یکی از ورزش‌ها و سرگرمی های بسیار مناسب و لذت‌بخش برای کلیه‌ی افراد در سنین مختلف، به ویژه در فصل گرما محسوب می‌شود.

    این تفریح سالم نه تنها در هوای گرم تابستان، بلکه در روزهای سرد زمستان نیز طرفداران زیادی دارد. آن چه در همه‌ی استخرها باید مورد توجه قرار گیرد، مسائل بهداشتی به ویژه پاکیزگی آب و تجهیزاتی است که باید به طور کامل تحت نظارت و کنترل قرار گیرند.

    آب استخرهایی که مورد استفاده‌ی شناگران واقع می‌شود، در اثر اضافه شدن موادی از بدن شناگران به آن مانند مو، چربی، میکروب‌های دستگاه تنفس و گوارش و سایر باکتری‌های مضر و مواد زائد موجود در روی پوست، آلوده می‌شود و چون میزان این آلودگی بر اثر شنا و استفاده‌ی افراد مختلف از استخرها، به طور مرتب رو به افزایش است، محل بسیار مناسبی برای آلوده شدن عده‌ی زیادی از مردمی است که از آب استخرها استفاده می‌کنند؛ لذا به منظور جلوگیری از بیماری باید به معیارهای بهداشتی که برای استخرهای شنا تدوین شده است توجه کرد. این معیارها برحسب درجه‌ی اهمیت، شامل این موارد هستند: صافی و شفافیت آب استخر، درجه‌ی حرارت، مقدار کلر آزاد و باقی مانده و میزان موجودات ذره‌بینی. در تمام مدتی که از استخر استفاده می‌شود، باید توجه داشت که آب آن صاف، زلال و شفاف باشد.

    عفونت هایی که از طریق آب آلوده ی موجود در استخر می تواند فرد را مبتلا کند، شامل : بیماری‌های دستگاه گوارش، گوش و حلق و بینی، چشم، پوستی و انگلی است.

    امروزه برای تصفیه و شفاف کردن آب، از تجهیزات جدید صافی و فیلترهای شنی استفاده می‌شود. درجه‌ی حرارت آب استخر نباید از 25 درجه‌ی سانتی‌گراد بیشتر باشد. هم چنین درجه‌ی حرارت اطراف استخر نیز نباید بیش از 5 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم‌تر از آب استخر یا یک درجه‌ی سانتی‌گراد سردتر باشد. آب استخر باید به دفعات برای تعیین کلر آزاد باقی مانده، مورد آزمایش قرار گیرد. نمونه‌ها باید از قسمت‌های کم عمق و عمیق استخر برداشته شود. میزان کلر آزاد و باقی مانده در آن، باید بین 6/0 تا 1 میلی‌گرم در لیتر باشد.

    همچنین موجودات ذره‌بینی در آب استخرها نباید از حد استاندارد فراتر روند. به همین دلیل آب استخرها باید به طور مرتب از لحاظ مقدار و نوع میکروب‌های موجود در آن بررسی شود.

    استخرهای شنا محل بسیار مناسبی برای انتقال بیماری‌های پوستی و عفونی هستند. استفاده از استخرهای شنا همیشه با مسائل و خطرات بهداشتی همراه بوده است.

    اگر حتی آب استخرها هم در موقع پُر کردن سالم باشد، ورود مقدار کمی میکروب بیماری‌زا توسط شناگران احتمال بیشترین خطر عفونت را به همراه دارد. این عفونت‌ها شامل بیماری‌های دستگاه گوارش، گوش و حلق و بینی، چشم، پوستی و انگلی است.


    اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از آلودگی آب استخرها

    به منظور پیش‌گیری از انتشار آلودگی‌های مختلف میکروبی و انگلی، حاصل از انتقال بیماری شناگران به آب استخرها، باید اقدامات بهداشتی زیر انجام پذیرد:

    1- آب استخر، به طور مرتب تصفیه و گندزدایی شود.

    2- از پذیرش مراجعان بیش از حد ظرفیت استخر جلوگیری به عمل آید.

    هر فرد شناگر باید از مایو، کلاه شنا، حوله و دم‌پایی مجزا و مخصوص به خود استفاده کند و از استفاده ی وسایل مزبور به‌طور مشترک با فرد دیگری پرهیز کند.

    3- حوضچه‌ی اطراف استخر، محل‌های رخت کنی و دوش‌ها به‌طور مرتب نظافت و ضدعفونی شود.

    4- حوضچه‌ی کوچکی برای ضدعفونی کردن پای شناگران قبل از ورود به استخر به منظور مبارزه با بیماری خارش انگشتان پای شناگران احداث شود.

    5- هر فرد شناگر باید از مایو، کلاه شنا، حوله و دم‌پایی مجزا و مخصوص به خود استفاده کند و از استفاده ی وسایل مزبور به‌طور مشترک با فرد دیگری جلوگیری شود.

    6- شناگران قبل از ورود به استخر از نظر سرماخوردگی،هر گونه جوش، بیماری‌های پوستی، التهاب چشم و یا هر عفونت دیگری، معاینه‌ی ظاهری شده و در صورت داشتن هر یک از موارد فوق از ورود آن‌ها به استخر جلوگیری به عمل آید.

    7- برای بازدید کننده باید ورودی و خروجی جداگانه تعبیه شود.

    8- درجه‌ی حرارت مناسب برای آب استخر باید رعایت شود.

    9- شناگران قبل از ورود به استخر با آب گرم استحمام کرده و بعداز خروج از استخر نیز بدن خود را خوب شست‌شو کنند.


    رعایت نکات و مقررات بهداشتی توسط شناگران

    به منظور پیش‌گیری از بیماری‌ها، ضرورت دارد که شناگران به دستورات و نکات بهداشتی زیر توجه کنند:

    1- شناگران موظف هستند که قبل از ورود به استخر، بدن خود را با آب گرم و صابون بشویند. هم‌چنین بعد از استفاده از آب استخر همین عمل را انجام دهند تا از آلودگی‌های احتمالی پیش‌گیری به عمل آید.

    2- قبل از ورود به استخر، حتماً پاهای خود را در حوضچه‌ی ضد عفونی به مدت1 دقیقه قرار دهند.

    3- شناگران قبل از ورود به استخر، باید مثانه‌ی خود را تخلیه کنند.

    شناگران موظف هستند که قبل از ورود به استخر، بدن خود را با آب گرم و صابون بشویند. هم‌چنین بعد از استفاده از آب استخر همین عمل را انجام دهند تا از آلودگی‌های احتمالی پیش‌گیری به عمل آید.

    4- در صورت استفاده از توالت در محوطه‌ی استخر شنا، شناگر می‌باید قبل از ورود به استخر، بدن خود را با آب و صابون بشوید و از حوضچه‌ی کلر عبور کند.

    5- شنا‌گر از ورود به استخری که به طور کامل پر آب نیست و یا نجات غریق در محوطه نیست، خودداری کند.

    6- شناگران از بردن مواد غذایی، ظروف مختلف به ویژه شیشه به محوطه‌ی استخر خودداری کنند.

    7- هر شناگر باید دارای وسایل اختصاصی شنای تمیز باشد.


    پیش‌گیری از بروز حوادث احتمالی در استخرها

    مسئولان استخرهای شنا، باید برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه‌ی احتمالی آماده باشند و نکات ایمنی لازم را برای حفظ جان شناگران پیش‌بینی کنند.

    1- در کلیه‌ی استخرها، باید برای هر 100 نفر شناگر یک نجات غریق ماهر حاضر باشد و در ایام تعطیل تعداد آن‌ها دو برابر شود.

    2- در نقاطی که عمق استخر تغییر می‌کند، باید مقدار عمق در کنار دیوار استخر نوشته شود. هم‌چنین عمق استخر در زیر سکوی شیرجه باید متناسب با ارتفاع سکو بوده و از سه متر کمتر نباشد.

    در کلیه‌ی استخرها، باید برای هر 100 نفر شناگر یک نجات غریق ماهر حاضر باشد و در ایام تعطیل تعداد آن‌ها دو برابر شود.

    3- چنانچه برای روشن کردن آب استخر از چراغ‌های برق در داخل استخر استفاده می‌شود، باید به منظور پیش‌گیری از برق گرفتگی شناگران، ضمن استفاده از کلیه‌ی وسائل استاندارد، تمام نکات ایمنی رعایت شود؛ زیرا خطر برق گرفتگی بسیار جدی است.

    4- هر استخر باید مجهز به یک خط تلفن و هم‌چنین شماره تلفن‌های بیمارستان‌ها و اورژانس باشد.

    در پایان امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی وایمنی ذکر شده، در هوای گرم تابستان از این ورزش مفرح لذت کامل را ببرید.


        نظرات دیگران ( )

  • اگر هنگام پیاده روی،ناگهان عضلات پای شما گرفت...
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 12:8 عصر

    اگر هنگام پیاده روی،ناگهان عضلات پای شما گرفت...

    اگر بعد از 5 دقیقه پیاده‌روی یا بیشتر، عضلات ساق پای شما دچار گرفتگی و درد شد، ولی سایر اوقات اینگونه نبود، نشان می‌دهد شما دچار لنگی پا بصورت متناوب هستید که در اثر نرسیدن خون کافی به پاها اتفاق می‌افتد.

    هنگام پیاده‌روی، اگر سرخرگ‌هایی که خون را به سمت پاهای شما می‌برند، دچار گرفتگی شوند، دیگر نمی‌توانند مقدار زیادی خون را به سمت پاها عبور دهند و در نتیجه عضلات ساق پای شما دچار آسیب و درد می‌شود.

    تحقیقی نشان داد مصرف مکمل کارنی تین این درد را کاهش را از بین می‌برد. روش مناسب برای درمان این نوع لنگ شدن این است که مدتی راه بروید تا عضلات ساق پایتان درد بگیرد، سپس استراحت کنید و بعد از آن مجدداً راه بروید تا درد عود کند. اینگونه پیاده روی و استراحت را تکرار کنید تا اینکه عضلات ساق پای شما سفت شود. روز بعد، دوباره این حرکات را تکرار کنید.

    کارنی تین، چربی‌ها را از جریان خون برداشته و به داخل میتوکندری سلول می‌برد. میتوکندری در حقیقت حکم کوره ی سلول را دارد که در آنجا غذاها و بخصوص چربی‌ها می‌سوزند تا انرژی مورد نیاز سلول‌های عضلانی را فراهم کنند.

    هنگام پیاده‌روی، عضلات پاهای شما نیاز به مقدار زیادی خون دارند. بنابراین اگر سرخرگ‌هایی که خون را به سمت پاهای شما می‌برند، دچار گرفتگی شوند، دیگر نمی‌توانند مقدار زیادی خون را به سمت پاها عبور دهند و در نتیجه عضلات ساق پای شما دچار آسیب و درد می‌شود.

    برای بهبود گرفتگی عضلات پا، آنقدر پیاده‌روی کنید تا عضلات پای شما درد بگیرد، سپس استراحت کنید و بعد از برطرف شدن درد، مجدداً پیاده‌روی را شروع کنید. همچنین بایستی مصرف چربی را کاهش دهید.

    اگر 6 هفته بطور منظم و با برنامه ورزش کنید، می‌توانید بدون احساس هیچ دردی، سه برابر حالت عادی پیاده‌روی کنید. ولی افرادی که علی‌رغم این 6 هفته ورزش منظم، باز هم دچار گرفتگی و دردساق پا می‌شوند، حتما دچار گرفتگی سرخرگ‌ها در سایر قسمت‌های بدن خود هستند، بنابراین قبل از شروع برنامه ورزشی نزد پزشک بروید تا از سلامتی خود مطمئن شوید.

    برای بهبود این حالت، آنقدر پیاده‌روی کنید تا عضلات پای شما درد بگیرد، سپس استراحت کنید و بعد از برطرف شدن درد، مجدداً پیاده‌روی را شروع کنید. همچنین بایستی مصرف چربی را کاهش دهید. حتی ممکن است برای کاهش کلسترول(چربی) خون نیاز به مصرف دارو داشته باشید.

    تنها دارویی که درد ناشی از گرفتگی متناوب عضلات را کاهش می‌دهد، پنتوکسی فیلین (PENTOXIFYLLINE) نام دارد.

    گاهی اوقات پزشک ماده‌ای به نام EDTA* را به داخل رگ افرادی که دچار تصلب شرائین هستند، تزریق می‌کند تا توده‌های چربی داخل رگ ها را حل کند و شریان ها را باز کند.


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]