سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340220---
بازدید امروز: ----22-----
بازدید دیروز: ----116-----
بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • بررسی فرضیه ی ژنتیکی بودن سیاست
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:43 صبح

    بررسی فرضیه ی ژنتیکی بودن سیاست


    یک تیم از دانشمندان و ژن شناسان علوم سیاسی با مطالعه ی جامع روی دوقلوها و بررسی ژن ها و اسکن های مغزی قصد دارند، فرضیه ی ژنتیکی بودن سیاست را مورد بررسی قرار دهند.

    محققان ژن شناس همچنین سعی دارند، با انجام آزمایشی، موروثی بودن رفتارهای اجتماعی را به اثبات رسانند.

    تاکنون این ارتباطات سیاسی بر تحقیقات انجام شده توسط "لیندون ایوز" استاد رشته ژنتیک انسانی و روانپزشکی دانشگاه کشورهای مشترک المنافع ویرجینیا مبتنی بوده است.

    در تحقیقی که توسط "جان هیبینگ" استاد علوم سیاسی دانشگاه "نبراسکا لینکولن" و همکارانش انجام شد، در حدود 8 هزار دو قلوی همسان و دوقلوهای دو تخمکی به تعدادی پرسشنامه حاوی مطالبی چون عبادت در مدارس، قدرت هسته ای، آزادی زنان و مجازات اعدام پاسخ دادند. پاسخ نامه های دوقلوهای همسان که از کدهای ژنتیکی یک پارچه ای سهم برده بودند، در مقایسه با دوقلوهای دو تخمکی از تشابهات بیشتری برخوردار بود.

    چنانچه دوقلوهای همسان و دو تخمکی در این آزمایش از شرایط محیطی واحدی سهم برده باشند، اختلاف بین نتیجه ی این آزمایش در آنها به بحث ژنتیک مربوط می شود.

    از سویی به گفته ی "ایوان چارنی" استادیار سیاست عمومی و علوم سیاسی دانشگاه دیوک، شباهت های یافت شده درعقاید سیاسی دوقلوها، منسوب به عوامل محیطی می باشد ، نه بحث ژنتیک .

    به گفته "جان هیبینگ"، گام بعدی برای دانشمندان بررسی اسکن های مغزی است تا عملکرد مغز افراد را به هنگام پاسخگویی به موضوعات سیاسی بررسی کنند. این شیوه در مرکز پزشکی "بیلور" در هوستون و دانشگاه "رایس" مورد مطالعه قرار می گیرد.

    بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، ماه آینده نیز یک گروه از محقان به استرالیا سفر می کنند تا با "نیک مارتین" که الگوی بیماری را در خانواده ها از جمله دوقلوها در مرکز تحقیقات پزشکی کوئینزلند مورد بررسی قرار می دهد، همکاری داشته باشند. تحقیق وی سرنخ های مهمی را درخصوص فرضیه ی ژنتیکی بودن سیاست در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

    منبع:مهر


        نظرات دیگران ( )

  • میگرن و درمان آن
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:42 صبح

    میگرن و درمان آن



    بیمار)

    خانمی هستم 27ساله که از پنج سال پیش دچار سردردهای مبهم به ‌صورت گاهی شدید و گاهی خفیف شده‌ام. سردردهای شدید که حدود 6 ماه است تعداد آن‌ها افزایش یافته است من را بسیار ناراحت می‌کند. به پزشکان متعدد مراجعه کرده‌ام و بعد از انجام ام. آر. آی و سی تی اسکن و نوار مغزی برایم دارو تجویز کردند، ولی با وجود مصرف دارو هنوز بهبودی کامل نیافته‌ام. دکترها برایم تشخیص میگرن گذاشته‌اند. لطفاً مرا راهنمایی کنید با توجه به این که علی‌رغم مراجعات مکرر به پزشک نتیجه مطلوب نگرفته‌ام، آیا طب سنتی مانند حجامت می‌تواند به من کمک کند؟

    (پاسخگوی سئوالات زیر آقای دکتر محمدعلی گوارا؛ پزشک عمومی می باشد.)


    1- میگرن چیست؟

    میگرن یک کلمه فرانسوی می‌باشد که از کلمه ی "همی گرن" یا "همی گرانیای" یونانی اقتباس شده است که یک حالتی از سردرد می‌باشد که در این نوع سردرد معمولاً یک نیمه ی سر گرفتار می‌باشد، ضربان دار است و معمولاً از قسمت پیشانی و گیجگاهی شروع می‌شود.


    2- میگرن در چه افرادی بیشتر دیده می‌شود؟

    شیوع سردرد(میگرن) 4 الی 6 درصد در افراد مذکر و 13 الی 17 درصد در افراد مونث جامعه می‌باشد. به عبارت دقیق‌تر در زنان امکان ابتلا به این بیماری نسبت به مردان بیشتر است. طبق آمارهای موجود دخالت مسایل ارثی و ژنتیکی در 60 الی 70 درصد این بیماران مشهود است. انتقال ژنتیکی این بیماری عمدتاً به صورت اتوزومال غالب و گاهی هم به صورت اتوزومال مغلوب می‌باشد.

    سنینی که برای این بیماری در نظر می‌گیرند اساساً سنین قبل از بلوغ است. گاهی اوقات در کودکی و نهایتاً در سنین بعد از 50 سالگی (شروع یائسگی) هم ایجاد می‌شود.


    3- علایم میگرن کدام است؟

    این بیماری می‌تواند به صورت‌های مختلف خود را نشان دهد. علایم عصبی به‌صورت تاری دید و توهمات بینایی، گاهی اوقات کوری کامل و گذرا و در مواردی سایر علایم مانند اضطراب، تپش قلب، تعریق، بی‌اشتهایی و گاهی افزایش اشتها هم می‌تواند باشد.

    این بیماری معمولاً یک نیمه ی سر را گرفتار می‌کند، ولی گاهی کل سر را نیز درگیر می‌کند. مدت حمله 2 تا 8 ساعت می‌باشد و در بعضی موارد تا 24 ساعت هم ممکن است طول بکشد (نوعی میگرن که استاتوس میگرن نام دارد 2 تا 3 روز طول می‌کشد).

    بیماری بدین‌گونه اتفاق می‌افتد که قبل از سردرد، فرد ابتلا علایم قبل از سردرد مانند تهوع، استفراغ ، اشک ریزش، سرخی ملتحمه، پرخونی، ترشحات بینی را احساس می‌کند و سپس سردرد شروع می‌شود. میگرن به فواصل نسبتاً منظم یک تا دو هفته‌ای شروع می‌شود. ما بین این فواصل، بیماری خوش‌خیم می‌باشد. در اضطراب‌ها و استرس‌ها این موارد افزایش و در حین آرامش و خواب و استراحت کم می‌شود، ولی کاملاً از بین نمی‌رود.

    بیشتر افرادی که میگرن دارند، افرادی هستند که از نظر طب سنتی، افرادی سرد مزاج می‌باشند و این افراد، بیمارانی هستند که زود عصبی می‌شوند و به واسطه این عصبانیت، تغییراتی در طبع آنها ایجاد می‌شود که موجب سردرد خواهد شد.


    4- درمان بیماری میگرن چگونه می‌باشد؟

    چنان که پزشک مربوطه بعد از انجام آزمایشات مختلف و MRI و سی تی اسکن در موارد لزوم، به این نتیجه رسید که فرد دچار میگرن می‌باشد، درمان در مراحل اول با استفاده از تجویز داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی (NSAIDS)، آسپرین و استامینوفن کدئین شروع می‌شود. از داروهای ارگوتامین (ERGOTAMINE) و دهیدروارگوتامین (D-HYDROERGOTAMINE) هم استفاده می‌شود و در مواردی بتابلاکرها مانند پروپرانولول هم تجویز می‌گردد. در بچه‌هایی که میگرن مقاوم دارند از فنی تویین استفاده می‌شود.


    5- آیا طب سنتی در درمان این بیماری موثر می‌باشد؟

    در طب سنتی برای تمام سردردها از جمله میگرن درمان مناسبی وجود دارد و با استفاده از این روش تاکنون به نتایج مطلوب و قابل قبولی رسیده‌ایم که در بسیاری از موارد موفقیت آن از دیگر راه‌های درمانی بهتر بوده است. طب سنتی معتقد است که سردردها به 28 نوع مختلف تقسیم می‌شوند که میگرن یکی از این انواع می‌باشد.

    به‌طور کلی سردرد در طب سنتی تعریف شده می‌باشد و یکی از این سردردها با میگرن مطابق می‌باشد. بیشتر افرادی که میگرن دارند، افرادی هستند که از نظر طب سنتی، افرادی سرد مزاج می‌باشند و این افراد، بیمارانی هستند که زود عصبی می‌شوند و به واسطه این عصبانیت، تغییراتی در طبع آنها ایجاد می‌شود که موجب سردرد خواهد شد. ما معتقدیم که این سردردها می‌تواند ناشی از سمومی باشد که در بدن این افراد وجود دارد. به عبارتی یکی از علل مهم میگرن سمومی است که به طور کامل و خوب از بدن این افراد دفع نمی‌شود. در این افراد معمولاً روده‌ها خوب کار نمی‌کنند و اکثراً دچار یبوست هستند. ما در طب سنتی در این گونه افراد مشکل یبوست را با دید جدی‌تری بررسی کرده و به درمان سریع آن اقدام می‌کنیم.


    6- راه درمان میگرن در طب سنتی به چه شکل می‌باشد؟

    برای درمان این افراد ابتدا، سیستم گوارش این افراد را درمان می‌کنیم و سپس طبع این افراد (چون سرد مزاج می‌باشند) را تغییر می‌دهیم و طبع آن‌ها را گرم‌تر می‌کنیم.

    متعاقب آن برای دفع سموم هم از طریق سیستم گوارش و هم از طریق حجامت اقدام می‌کنیم. تاکنون ثابت کرده‌ایم که روش حجامت در درمان بیماری میگرن یکی از بهترین راه‌های درمانی می‌باشد.

    دکتر محمدعلی گوارا- پزشک عمومی


        نظرات دیگران ( )

  • آلرژی‌ غذایی چیست؟‌
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:39 صبح

    آلرژی‌ غذایی چیست؟‌


    آلرژی‌ غذایی‌ عبارت‌ است‌ از واکنش‌ بیش‌ از اندازه‌ ی دستگاه‌ ایمنی‌ به‌ برخی‌ غذاها یا موادی‌ که‌ معمولاً بی‌خطرند. این‌ واکنش‌های‌ نا مطلوب‌ ممکن‌ است‌، ارثی‌ یا ناشی‌ از یک‌ نقص‌ اکتسابی‌ بیوشیمیایی‌ باشند. علایم‌ ممکن‌ است‌ در عرض‌ چند دقیقه‌ یا 2ساعت‌ پس‌ از خوردن‌ آن‌ غذای‌ به‌ خصوص‌ بروز کنند. در بعضی‌ موارد، امکان‌ دارد علایم‌ 2-1روز بعد نیز ظاهر نشوند.


    علایم‌ شایع‌:

    اسهال‌ (شایع‌ است‌)

    درد شکمی‌ (شایع‌ است‌)

    بثورات‌ پوستی‌

    نفخ‌ و باد شکم‌ (شایع‌ است‌)

    کهیر

    تورم‌ صورت‌ (به‌ خصوص‌ لب‌ها)

    خارش‌

    تورم‌ دست‌ها و پاها

     آسم ‌

    تهوع‌ و استفراغ‌

    سرفه‌

     سردرد میگرنی‌ 

    غش‌ یا حالت‌ نزدیک‌ به‌ غش‌


    مواد غذایی آلرژی زا :

    هرگونه‌ غذا یا ماده‌ای‌ که‌ بلعیده‌ می‌شود، می‌تواند باعث‌ بروز واکنش‌ آلرژیک‌ شود. غذاهایی‌ که‌ بیشتر باعث‌ این‌ حالت‌ می‌شوند، عبارتند از: شیر گاو ، تخم‌مرغ‌، گندم‌، سویا، بادام‌ زمینی ، ماهی ‌، آجیل مثل‌ گردو و فندق، خربزه ، کنجد ، تخمه ی آفتاب‌ گردان‌ و شکلات .


    عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر:

    خطر برای‌ کسانی‌ که‌ مشکلات‌ آلرژی‌ دیگری‌ نیز دارند، بیشتر است‌ و نیز اگر در یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌، سابقه ‌ی آلرژی‌ غذایی‌ وجود داشته‌ باشد.


    پیشگیری‌ :

    غذاهای‌ ایجاد کننده ی آلرژی را در خود شناسایی‌ نمایید و از مصرف آنها پرهیز کنید.

    معلوم‌ شده‌ شیرخورانی‌ که‌ غذای‌ جامد برای‌ آنها دیرتر شروع‌ می‌شود، کمتر به‌ آلرژی‌ غذایی‌ دچار می‌شوند.

    آلرژی‌ غذایی‌ در شیرخواران‌ معمولاً بعد از 4-2 سالگی‌ برطرف‌ می‌شود.

    بزرگسالانی‌ که‌ به‌ بعضی‌ ازغذاها (به‌ خصوص‌ شیر، ماهی‌ یا آجیل ) آلرژی‌ دارند، با احتمال‌ بیشتری‌ این‌ آلرژی‌ را برای‌ سال‌ها حفظ‌ می ‌نمایند.


    عوارض‌ احتمالی‌:

    - آنافیلاکسی‌ (یک‌ نوع‌ آلرژی‌ حاد و خطرناک‌ که‌ حین‌ آن‌ تنفس‌ دچار مشکل‌ شده‌، ضربان‌ قلب‌ نیر نامنظم‌ شده‌، و فشارخون‌ کاهش‌ می‌یابد)

    - واکنش‌ شبیه‌ کهیر

    - آسم‌ ریه ها

    - التهاب‌ روده‌ها

    - ضایعات‌ شبیه‌ اگزما


    توصیه های درمانی :

    1- حذف‌ غذاهای‌ مورد شک‌ از رژیم‌ غذایی‌ برای‌ مدت‌ دو هفته‌ یا تا زمانی‌ که‌ علایم‌ آلرژی‌ ناپدید شوند. سپس‌ اضافه‌ نمودن‌ غذاهای‌ مورد شک‌ به‌ صورت‌ تک‌ تک‌ به‌ رژیم‌ غذایی‌. به‌ این‌ ترتیب‌ مشخص‌ می‌شود که‌ کدام‌ غذاها در ایجاد آلرژی‌ شما نقش‌ دارند.

    2- آزمایش‌ تزریق‌ پوستی‌ گاهی‌ ممکن‌ است‌ غذای‌ آلرژی‌ زا را شناسایی‌ کند. اما کم‌ نیستند مواردی‌ که‌ این‌ آزمایش‌ها اشتباهاً غذاهایی‌ که‌ شما به‌ آنها آلرژی‌ ندارید را به‌ عنوان‌ مسئول‌ آلرژی‌ غذایی‌ معرفی‌ می کنند.

    مهم ترین مواد غذایی آلرژی زا عبارتند از :شیر گاو، تخم‌مرغ‌، گندم‌، سویا، بادام‌ زمینی، ماهی‌، آجیل مثل‌ گردو و فندق.

    3- بیمارانی‌ که‌ آلرژی‌ غذایی‌ شدیدی‌ به‌ یک‌ نوع‌ غذا دارند، باید بسیار مراقبت‌ باشند که‌ از خوردن‌ آن‌ غذا پرهیز کنند.

    4- همیشه‌ یک‌ کیت‌ که‌ دارای‌ سرنگ‌ حاوی‌ آدرنالین‌ است‌ را به‌ همراه‌ داشته‌ باشید تا اگر احیاناً غذای‌ آلرژی ‌زا تصادفاً خورده‌ شد و واکنش‌ حاد و فوری‌ رخ‌ داد، از این‌ سرنگ‌ استفاده‌ شود. البته این کار باید تحت نظر پزشک باشد.

    5- یک‌ دست‌بند یا گردن‌ آویز مخصوص‌ همراه‌ داشته‌ باشید که‌ روی‌ آن‌ نوع‌ آلرژی‌ دقیقاً مشخص‌ شده‌ باشد.


    داروها :

    هیچ‌ دارویی‌ برای‌ درمان‌ آلرژی‌ غذایی‌ وجود ندارد، اما از بعضی‌ از داروها می‌توان‌ برای‌ تخفیف‌ یا رفع‌ علائم‌ استفاده‌ نمود.


    فعالیت‌:

    هیچ‌ محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد.


    رژیم‌ غذایی‌:

    ‌ازغذایی‌ که سبب ایجاد آلرژی در شما می شود، اجتناب ‌کنید یا مصرف‌ آن‌ را به حداقل برسانید‌. برچسب‌ غذاها را به‌ دقت‌ مطالعه‌ کنید.

    اگر شما یا یکی‌ ازاعضای‌ خانواده‌ تان دچارعلایم‌ خفیف‌ تا متوسط‌ آلرژی‌ غذایی‌ هستید یا شاهد یک‌ واکنش‌ شدید آلرژیک پس‌ ازخوردن‌ غذا در یکی‌ از همراهانتان‌ هستید، در این‌ شرایط‌ فوراً درخواست‌ کمک کنید و به پزشک‌ مراجعه‌ نمایید.


        نظرات دیگران ( )

  • ویروس آنفلوآنزا در برکه‌های یخ‌زده هم زنده می‌ماند
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:27 صبح

    ویروس آنفلوآنزا در برکه‌های یخ‌زده هم زنده می‌ماند


    از این ویروس آنفلوآنزا هرچه بگویید برمی‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد این ویروس موذی تا ده ها سال و حتی بیشتر در آب‌های یخ‌زده ی برکه‌ها زنده می‌ماند و قابلیت انتقال دارد.

    محققان دانشگاه اوهایو اعلام کردند که توانسته اند RNA این ویروس را از آب‌های یخ‌زده ی دریاچه‌های سیبری استخراج کنند.

    خبرگزاری رویترز گزارش می‌کند اهمیت این یافته آن است که این برکه‌ها در مسیرهای اصلی کوچ پرندگان مهاجر قرار دارد و این‌گونه مخازن مخفی می‌تواند نقاط شروعی برای یک اپیدمی تازه باشد که به سراسر دنیا گسترش پیدا کند.

    به این ترتیب که پرندگان مهاجر در طی رفت و آمد خود در این مسیرها از آب این برکه‌ها استفاده می‌کنند و بعد از طریق ترشحات تنفسی‌شان آن را به سایر جانوران و نیز انسان‌ها انتقال می‌دهند.

    نتایج این مطالعه در آخرین شماره نشریه ویرولوژی آمریکا چاپ شده است


        نظرات دیگران ( )

  • چرا پیر می‌شویم؟
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:26 صبح

    چرا پیر می‌شویم؟


    دانشمندان در مورد علت پیر شدن انسان نظریه‌های مختلفی پیشنهاد کرده‌اند.

    یکی از نظریات می‌گوید سلول‌های مغز می‌میرند و سلول‌های تازه دیگر جای آنها را نمی‌گیرند. بنابراین به خاطر مرگ سلول‌های مغز، علائم پیری در افراد به وجود می‌آید. این نظریه نمی‌تواند کاملاً صحیح باشد، زیرا افرادی که در تصادفات، آسیب مغزی شدیدی دیده‌اند نشانه‌های پیری در آنها مشاهده نشده است.

    با سپری شدن عمر، سلول‌های تکثیر شونده دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات، تغییراتی در فعالیت اندام‌ها به وجود می‌آورد و منجر به پیری می‌شود.

    نظریه دیگر این است که مواد شیمیایی نامطلوب کم‌کم در بدن انباشته می‌شوند. در افراد مسن، با گذشت زمان مقدار زیادی از این مواد جمع شده است و بدنشان را پیر کرده است.

    سلول‌های ما دائماً در حال تکثیر هستند. برخی دانشمندان معتقدند که با سپری شدن عمر، سلول‌های تکثیر شونده دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات، تغییراتی در فعالیت اندام‌ها به وجود می‌آورد و منجر به پیری می‌شود.

    چیزی که با اطمینان می‌توان گفت این است که بیشتر مردم می‌خواهند تا حد ممکن با پیری مبارزه کنند.


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]