سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340181---
بازدید امروز: ----99-----
بازدید دیروز: ----131-----
بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    بهداشت و سلامت - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • موسیقی ملایم گوش کنید تا راحت بخوابید
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:59 صبح

    موسیقی ملایم گوش کنید تا راحت بخوابید


    جوان‌ها بر آن که خواب خوش و راحتی داشته باشند می‌توانند هنگام خواب موسیقی ملایمی گوش کنند تا به راحتی و زود به خواب روند؛ زیرا گوش دادن به موسیقی ملایم هنگام خواب، احساس آرامش ایجاد می‌کند.

    به نوشته پایگاه اینترنتی بهداشت، پژوهش‌گران دانشگاه باستیر در منطقه کنمور واشنگتن، 60نفر با متوسط سنی 67 سال را مورد بررسی قرار دادند.

    پس از دسته‌بندی این عده، از هر گروه از آنان خواستند هنگام خواب یک نوع موسیقی شامل موسیقی ملایم، موسیقی تند غربی، عربی و غیره گوش دهند. نتیجه این بود که افرادی که موسیقی ملایم گوش داده بودند، خواب آرام‌تری نسبت به بقیه داشتند. به ویژه کسانی که به بی‌خوابی مبتلا بودند، به مرور با گوش دادن به موسیقی درمان شدند و خواب آرام‌تر و سنگین‌تری داشتند و صبح سرحال از خواب بیدار می‌شدند و در طی روز چرت نمی‌زدند.

    بی‌خوابی بسیاری از افراد را که عمدتاً شامل افراد مسن می‌شود، آزار می‌دهد و تماشا کردن تلویزیون در تخت‌خواب، مصرف الکل و کشیدن سیگار در هنگام شب آن را شدیدتر می‌کند.

    یکی از درمان‌های ارزان و بی‌ دردسر برای بی‌خوابی گوش دادن به موسیقی ملایم بدون کلام است


        نظرات دیگران ( )

  • روش‌های پیشگیری از آبله مرغان
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:58 صبح

    روش‌های پیشگیری از آبله مرغان


    بیمار)

    خانم 27ساله‌ای هستم که یک فرزند 2 ساله دارم، و از طرفی حدود 7 ماه است که حامله می‌باشم. وقتی برای معاینه به پزشک مراجعه کردم پزشک به من گفت که مبتلا به آبله مرغان شده‌ام و این موضوع من را بسیار نگران کرده است. لطفاً مرا راهنمایی کنید آیا خطری فرزند من را که هنوز به دنیا نیامده است تهدید می‌کند؟

    *روش‌های پیشگیری از آبله مرغان در جنین کدام است؟

    اگر خانم بارداری با ویروس آبله مرغان تماس پیدا کند، 25درصد احتمال ابتلا جنین وی به این بیماری نیز وجود دارد. میزان ابتلا و شدت درگیری جنین بستگی به سن بارداری دارد. هر چند که وقتی خانم باردار با ویروس آبله مرغان تماس پیدا می‌کند، ایمونوگلوبولین ضد ویروس برای وی تجویز می‌شود، ولی میزان تأثیر آن در پیشگیری از عوارض در جنین مشخص نیست. در بیماری‌های شدید مادر ممکن است درمان با داروی ضد ویروسی «اسیکلوویر» انجام شود، ولی تأثیر و یا عوارض آن روی جنین هنوز کاملاً مشخص نشده است.

    *روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آبله مرغان چیست؟ در شیرخواران چگونه است؟

    پیشگیری از آبله مرغان مشکل است، زیرا بیماری از 2- 1 روز قبل از بروز مسری است و بهتر است افراد مبتلا در اتاق جداگانه‌ای استراحت نمایند. در کودکان دچار نقص ایمنی، خانم‌های باردار و نوزادان مادران مبتلا به آبله مرغان پس از تماس با افراد دچار آبله مرغان، می‌توان از ایمونوگلوبولین ضد ویروس آبله مرغان استفاده نمود. تجویز ایمونوگلوبولین ممکن است موجب عدم بروز بیماری شود، ولی احتمال بروز آن را منتفی نمی‌کند. برای پیشگیری از بروز آبله مرغان، واکسن هم وجود دارد که در بسیاری از کشورها به طور عمومی و گسترده برای کودکان 18- 12 ماه تجویز می‌شود. به کودکان بزرگ‌تر و نوجوانی که آبله مرغان نگرفته‌اند هم می‌توان واکسن فوق را تزریق نمود، ولی در ایران این واکسن همگانی نبوده و تنها در برخی از بیماران و با نظر پزشک معالج ایشان تزریق می‌گردد.

    *روش‌های پیشگیری از آبله مرغان در اجتماع چگونه است؟

    آبله مرغان معمولاً در فصول زمستان و بهار همه گیری پیدا می‌کند که در زمستان 83 و بهار 84 نیز شاهد همه گیری آن در مدارس ابتدایی بودیم. بهترین راه مقابله با همه گیر شدن بیماری، استراحت بیماران در منزل و عدم حضور ایشان در مجامع عمومی است تا از انتشار بیماری جلوگیری شود. البته چون 2- 1 روز قبل از شروع تب و یا بثورات جلدی، ویروس از طریق ترشحات تنفسی قابل انتقال می‌باشد، پیشگیری از آن مشکل می‌باشد.

    *توصیه شما به این بیمار چیست؟

    این بیمار گرامی باید توجه داشته باشد که چون تا قبل از بروز علایم هم قابلیت انتقال ویروس را داشته‌اند، احتمال ابتلا کودک 2 ساله ایشان وجود دارد، ولی با توجه به آن که آبله مرغان یک بیماری خفیف و خود به خود بهبود شونده است و 95 درصد کودکان به آن دچار می‌شوند، جای نگرانی نیست. آبله مرغان در بزرگسالان معمولاً شدیدتر بوده و با توجه به شرایط این بیمار نیاز به اقدامات درمانی و نیز پیش‌گیرانه برای جنین وجود دارد که با مراجعه به پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و رعایت موارد خواسته شده از طرف پزشک معالج از نگرانی ایشان کاسته خواهد شد.

    *توصیه کلی شما به بیماران مبتلا به آبله مرغان کدام است؟

    توصیه کلی به بیماران مبتلا به آبله مرغان این است که استراحت داشته و از تماس با افرادی که در معرض خطر ابتلا می‌باشند خودداری نمایند. از خارش ضایعات بثوری پرهیز نمایند، چون این کار هم موجب عفونی شدن ضایعات می شود و هم باعث باقی ماندن جای جوش در محل ضایعات می‌شود. در صورت بروز علایمی مثل سردرد، کاهش سطح هوشیاری، عدم تعادل در راه رفتن، سرفه و تنگی نفس سریعاً به پزشک خود مراجعه نمایند


        نظرات دیگران ( )

  • آبله مرغان و درمان آن
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:58 صبح

    آبله مرغان و درمان آن


    بیمار)

    خانم 27ساله‌ای هستم که یک فرزند 2 ساله دارم، و از طرفی حدود 7 ماه است که حامله می‌باشم. وقتی برای معاینه به پزشک مراجعه کردم پزشک به من گفت که مبتلا به آبله مرغان شده‌ام و این موضوع من را بسیار نگران کرده است. لطفاً مرا راهنمایی کنید آیا خطری فرزند من را که هنوز به دنیا نیامده است تهدید می‌کند؟

    *آبله مرغان چیست؟

    آبله مرغان یک بیماری عفونی و مسری است که به وسیله ویروس «واریسلا» ایجاد می‌شود. وقتی این ویروس وارد بدن شود، برای همیشه در عقده‌های عصبی- حسی باقی می‌ماند و فعال شدن مجدد آن موجب بروز بیماری «زونا» می‌گردد. این بیماری اغلب یک بیماری خفیف و شایع در کودکان می‌باشد، ولی در برخی افراد به خصوص بالغین و افراد دچار نقص ایمنی و نوزادان می‌تواند موجب بیماری شدید نیز شود.

    *علایم آبله مرغان چیست؟

    آبله مرغان یک بیماری بثوری تب‌دار است که معمولاً خفیف و خود به خود بهبود شونده می‌باشد. ابتدا فرد بیمار دچار علایم تب، بی‌حالی، بی‌اشتهایی، سردرد و گاه درد خفیف شکمی می‌شود که بعد از 2- 1 روز بثورات قرمز رنگ خارش‌دار معمولاً در ناحیه سر، صورت یا تنه ظاهر می‌شوند، این بثورت به تدریج حاوی مایع روشن می‌گردد که 2- 1 روز بعد مایع فوق به تدریج کدر می‌شود.

    به تدریج بثورات فوق در قسمت‌های دیگر بدن نیز ظاهر می‌شوند. تعداد بثورات می‌تواند بین 1500- 10عدد باشد.

    *روش‌های سرایت آبله مرغان کدام است؟

    ویروس آبله مرغان از طریق ترشحات تنفسی و نیز تماس با مایع موجود در ضایعات پوستی از فرد مبتلا به افراد دیگر منتقل می‌شود، افراد مبتلا به آبله‌ مرغان از 2- 1 روز قبل از ظهور بثورات جلدی تا حدود 7 روز پس از بروز بثورات می‌توانند منتقل کننده بیماری باشند.

    *آبله مرغان معمولاً در چه سنی دیده می‌شود و آیا جنبه ژنتیکی دارد؟

    آبله مرغان یک بیماری ویروسی است که بیشتر در سنین کودکی مشاهده می‌شود و اغلب کودکان تا سن 15سالگی به آن مبتلا می‌شوند. بیماری جنبه ژنتیکی ندارد، ولی اگر مادر در دوران بارداری مبتلا شود، ویروس می‌تواند از طریق جفت به جنین منتقل شود.

    *راه‌های تشخیص آبله مرغان کدام است؟

    تشخیص آبله مرغان بیش‌تر بالینی می‌باشد و برای تشخیص معمولاً نیاز به انجام بررسی‌های آزمایشگاهی نیست. هر وقت در کودکی علایم بیماری مانند بثورات قرمز رنگ خارش‌دار دیده شود که ابتدا بیشتر در قسمت‌های سر و صورت و تنه به صورت روشن و متعاقب آن به صورت بثورات کدر مشاهده می شود و در مرحله بعدی تمام قسمت‌های بدن از جمله اندام‌ها و تنه را درگیر می کند و همچنین فرد دارای علایمی مانند تب، بی‌حالی، بی‌اشتهایی و سردرد خفیف باشد، احتمال وجود بیماری آبله مرغان داده می‌شود.

    *درمان آبله مرغان کدام است؟

    همان‌طور که ذکر شد آبله مرغان یک بیماری خود به خود بهبود شونده با دوره حدود 9- 7 روز است. معمولاً نیاز به درمان اختصاصی ندارد. استفاده از داروهای ضد خارش موجب راحتی بیمار و نیز کاهش احتمال عفونی شدن بثورات می‌شود.

    در صورت داشتن تب برای مدت کوتاه می‌توان از داروهای کاهنده تب استفاه کرد.

    فقط در موارد شدید، افراد بالای 13 سال یا کمتر از یک سال و با نظر پزشک ممکن است نیاز به تجویز داروی ضد ویروسی باشد.

    ادامه دارد...


        نظرات دیگران ( )

  • فشار روانی در محیط کار و افزایش فشارخون
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:58 صبح

    فشار روانی در محیط کار و افزایش فشارخون


    مطالعات نشان می‌‌دهد کارمندانی که محیط کاری آنها پر از فشار روانی است، در طول کار روزانه با فشارخون بالا روبرو هستند. فشارخون بالا عامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در مدت زمان‌ طولانی است.

    این مطالعات که بر روی حدود 300 کارمند یک شرکت شیمیایی انجام شد، نشان می‌دهد که این کارمندان از فشارخون مناسب در تمام مدت کار برخوردار بودند. این افراد که بین سنین 55- 18 سال داشتند، تحت آزمایشات پزشکی قرار گرفتند و به سوالات طرح شده در خصوص درجات مختلف فشارروانی ناشی از کارشان پاسخ دادند.

    بر این اساس، این کارمندان تحت آزمایش‌های روانی رایانه‌ای نیز قرار گرفتند و پژوهش‌گران درجات فشارخون شرکت‌کنندگان را در هنگام استراحت و در طول آزمایشات روانی اندازه گرفتند.

    این تحقیق با اشاره به اینکه 70 نفر از شرکت‌کنندگان به طور اتفاقی انتخاب شدند تا نمایشگرهایی را برای ارزیابی 24ساعته فشارخون به همراه داشته باشند، می‌افزاید: 20 درصد نتایج این ارزیابی حاکی از وجود درجات بالای فشار کاری بوده است.

    بر اساس این گزارش این دسته از کارمندان با فشارخون دیاستولیک بیشتری نسبت به دیگر همکاران خویش و در طول روز کاری روبرو بودند. بر این اساس، عدد فشار خون دیاستولیک افراد تحت آزمایش خارج از محل کار، کمتر از این میزان بود.

    در ضمن فشارهای روانی غیرکاری همچون فشارهای روحی نیز، افزایش قابل ملاحظه‌ای را در افراد در معرض فشارهای روانی زیاد به وجود می‌آورد


        نظرات دیگران ( )

  • توصیه هایی پزشکی برای کارمندان پشت میزنشین
    نویسنده: عظیم جان ابادی چهارشنبه 87/2/25 ساعت 11:58 صبح

    توصیه هایی پزشکی برای کارمندان پشت میزنشین


    مشاغل اداری و پشت میزنشینی این روزها بسیار زیاد شده است و متأسفانه اثرات مضر آن بر جسم افراد روز به روز بیشتر دیده می شود. در واقع بدن ما طوری طراحی نشده است که بتوانیم ساعت های متمادی را پشت میز بنشینیم. اما به ناچار بسیاری از ما به انجام چنین کاری مشغول هستیم، بخصوص اگر با رایانه کار می کنیم، فشار زیادی به بدن ما وارد می شود. در اینجا سعی می کنم که به عوارض شایع و متداول چنین مشاغلی و نیز راه های حفظ سلامت جسم اشاره کنم.

    1- از عوارض شایع و دردسر آفرین، افزایش وزن است. بنابراین این گونه افراد باید حتماً در طول روز برنامه پیاده روی، دو یا ورزش های دیگر را داشته باشند. باید توجه داشت که این برنامه ورزشی حتماً در طی روز آنها گنجانده شود.

    2- خطر دیگر این جور مشاغل ضعف عضلانی مثل عضلات سرین، شکم و پشت است که موجب کمردرد یا تغییر شکل بدن می شود و گاهی این تضعیف عضلات به حدی شدید است که فرد بارها و بارها به دلیل کمردرد و درد پشت مجبور به استراحت در منزل می شود. بنابراین این افراد حتماً باید در اوقات فراغت خود در طول روز، ورزش های مخصوص کمر، پشت و گردن را انجام دهند تا این عضلات استحکام خود را حفظ کنند. همان طور که پشت میز کار خود نشسته اید می توانید عضلات شکم و سرین را چند بار و هر بار به مدت 10 دقیقه سفت و بعد رها کنید. بهتر است بیش از 50 دقیقه به طور ممتد پشت میز خود ننشینید، بلکه بعد از 50 دقیقه نشستن چند دقیقه بلند شوید، کمی راه بروید، کمر خود را به طرفین خم و راست کنید. دستهایتان را از ناحیه کتف بچرخانید. بکوشید دستان خود را باز کرده و حالت کششی به بدن بدهد تا عضلات گردن، کمر، پشت، ران، شانه و سینه به حالت کشش در آیند و تقویت شوند.

    بعد از 50 دقیقه نشستن چند دقیقه بلند شوید، کمی راه بروید، کمر خود را به طرفین خم و راست کنید.دستهایتان را از ناحیه کتف بچرخانید.

    3- استفاده از صندلی ارگونومیک با قابلیت تنظیم را فراموش نکنید. ارتفاع صندلی تان باید به گونه ای باشد که کف پایتان روی زمین قرار گرفته و زانوهایتان زاویه 90 درجه داشته و ران هایتان موازی زمین باشد. ارتفاع 41 تا 52 سانتی متر مناسب است. ابعاد نشینگاه صندلی باید طول و عرض 40 تا 48 سانتی متر داشته و برای افراد چاق پهن تر نیز باشد. ضخامت تشک صندلی در حدود 4 تا 5 سانتی متر باشد و لبه جلویی صندلی گرد و لبه بیرونی آن نرم باشد. زاویه پشتی صندلی با تشک آن حداقل 95 تا 110 درجه است. عرض پشتی صندلی باید حداقل 32 تا 36 سانتی متر باشد. ارتفاع پشتی صندلی نیز بین 50 تا 82 سانتی متر توصیه می شود. صندلی باید در قسمت گودی کمر، محدب و در قسمت پشت دارای کمی قوس مقعر باشد. صندلی های کامپیوتر بهتر است دسته دار باشند. فراموش نکنید حتماً هنگام کار با کامپیوتر به پشتی صندلی تکیه کنید تا از کمر و ستون فقرات شما حمایت کند. ضمناً فقط هنگامی که با موس کار نمی کنید و تایپ انجام نمی دهید، ساعد شما باید بر روی دسته صندلی قرار گیرد.

    ارتفاع صندلی تان باید به گونه ای باشد که کف پایتان روی زمین قرار گرفته و زانوهایتان زاویه 90 درجه داشته و ران هایتان موازی زمین باشد.

    4- مانیتور مناسب بکار برید. بهتر است مانیتور در مرکز میز و درست در مقابل چشم شما قرار گیرد. هر چه صفحه مانیتور بزرگتر باشد تصویر راحت تر دیده می شود و تطابق و تقارب چشم ها کمتر شده و بنابراین دیرتر خسته می شود. فاصله مناسب مانیتور تا چشمان شما 50 تا 60 سانتی متر یا معادل یک دست کشیده شماست. بخش بالایی مانیتور باید هم سطح چشمان شما باشد. برای این کار می توانید صندلی خود را بلندتر کنید و یا مانیتورتان را پایین تر بیاورید. فراموش نکنید اگر از عینک استفاده می کنید، مانیتور را کمی به سمت بالا بچرخانید، طوری که بخش پایینی آن به چشم شما نزدیک تر باشد.

    5- خستگی چشم از دیگر عوراض کار با رایانه است. از خیره شدن به تصویر مانیتوری که نقص دارد بپرهیزید. تماشای تصاویری که برفک یا لرزش دارد، چشم را خسته می کند. استفاده از عینک برای افرادی که دارای عینک هستند، هنگام کار با کامپیوتر ضرورت دارد. اما استفاده بی مورد از عینک هایی که دارای شیشه های رنگی هستند سبب خستگی چشم خواهد شد.

    هرگز به مدت طولانی به مانیتور نگاه نکنید. حداکثر پس از هر 2 ساعت، 5 دقیقه چشمان خود را ببندید. یک روش دیگر برای رفع خستگی چشم این است که هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به چشمانتان استراحت دهید و اشیاء دور را در فاصله 6 متری نگاه کنید.

    اندازه حروف باید 2 تا 3 مرتبه بزرگتر از ریزترین متنی باشد که شما می توانید بخوانید. به علاوه خواندن مطالب با رنگ مشکی بر روی صفحه سفید بسیار آسان و واضح است. اگر مطلبی را در صفحه مانیتور مطالعه می کنید، به علت تغییرات دائمی جسم دیدنی و تغییرات دائمی نور خواندن بسیار خسته کننده می شود و این عمل فشار زیادی به عضلات چشم وارد می کند. نکته مهم دیگر برای کاستن از خستگی چشم این است که نور مانیتور را تنظیم کنید .شما باید نور مانیتورتان را به گونه ای تنظیم کنید که تقریباً مشابه سطح روشنایی محیطی باشد که دقیقاً در پشت آن قرار دارد. اگر بین روشنایی مانیتور و محیط پیرامون آن تفاوت روشنایی شدید وجود داشته باشد، شما دچار سردرد و مشکلات بینایی خواهید شد. بنابراین در ساعات مختلف روز، نور مانیتورتان را با نور اتاق تنظیم کنید.

    برای رفع خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر، هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به چشمانتان استراحت دهید و اشیاء دور را در فاصله 6 متری نگاه کنید.

    6- درد انگشتان و مچ دست و نشانگان تونل مچ دست (سندرم تونل کارپال) از عوارض استفاده مستمر از کامپیوتر و سایر وسایل اداری محیط کار است. برای پیشگیری رعایت نکات زیر ضروری است:

    باید صفحه کلید کامپیوتر هم سطح آرنج شما یا هم ارتفاع با دسته صندلی قرار گیرد. به طوری که تقریباًَ صفحه کلید هم سطح ران های شما پشت میز کامپیوتر باشد. در شرایط مطلوب ساعدها تقریباً موازی با افق بوده و زاویه بین مچ دست و ساعد 5 تا 10 درجه است و زاویه بین بازو و ساعد روی دسته صندلی باید حدود 90 درجه باشد. در هنگام تایپ کردن از هر دو دست کمک بگیرید و با نیروی متوسط و ملایمی روی صفحه کلید فشار وارد کنید. فراموش نکنید که هنگام تایپ کردن نباید مچ دستتان بر روی جایی قرار گیرد یا خم شود و به سمت بالا یا پایین زاویه دار قرار نداشته باشد. گاهی به مچ هایتان استراحت دهید و به آنها ورزش دهید.

    7- دردهای مزمن گردن و شانه هم می تواند از الطاف کار با رایانه باشد. به منظور پیشگیری از این عارضه اولاً صفحه مانیتور را دقیقاً روبروی خود قرار دهید و از قرار دادن آن در گوشه های میز خودداری کنید تا مجبور نشوید هنگام استفاده از آن، به خصوص موقع تایپ، مرتباً گردن خود را به این سو و آن سو بگردانید. همچنین سعی نمایید در نزدیکترین فاصه از صفحه کلید باشید تا از مشکلات مختلف گردن و شانه در امان باشید.


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]